Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat niet dood!! Deel 10!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, zal wanneer ik ze uit de cola heb gehaald, de PV's uit elkaar halen en dan ff een fotootje maken van het pinnetje. Ben benieuwd wat je daar aan kunt zien.

Filmpje van Assen is wel dik, maar met de motor een stuk leuker. Toch een keertje met zo'n kart in de ronte zou ik zeker wel eens willen doen.
Ook heel weinig! :')

Controleer maar of tie nog goed vast zit, omdat dat het pijnpuntje is van dit blokje! ;)
 

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Kijk al een hele tijd dagelijks op deze site en heb mij nu dus aangemeld.
Dit is mijn rs 250 uit 1999. Deze heb ik zelf gespoten en bestickerd.
Onderhoud laat ik doen door Roelof Heide van RH-motoren en heeft de RS in 2011 gereviseerd. Ik rijd niet zoveel, zo ongeveer 1500 km per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het bestand was te groot. Heb de balle verstand van PC's dus dat moet ik nog maar even uitzoeken.
 
Nope weinig te zien....Het makkelijkst is om het ergens online te plaatsen op een foto site en dan hier linken.
 
Laatst bewerkt:
In het vorige topic is mijn vraag een beetje in de menigte verdwenen, daarom nog een keertje:

Weet iemand in welke stand de sensor moet staan die aan de 'junctionbox' zit. Dat is dat doosje waar de gaskabel samenkomt met de kabeltjes van de oliepomp en de carbs.

Ik heb die schroefjes los gehad, maar zie nu in het WPHB dat dat 'PRESET' is. Kan een verkeerde stand de oorzaak zijn dat ik helemaal geen vermogen heb?
 
In het vorige topic is mijn vraag een beetje in de menigte verdwenen, daarom nog een keertje:

Weet iemand in welke stand de sensor moet staan die aan de 'junctionbox' zit. Dat is dat doosje waar de gaskabel samenkomt met de kabeltjes van de oliepomp en de carbs.

Ik heb die schroefjes los gehad, maar zie nu in het WPHB dat dat 'PRESET' is. Kan een verkeerde stand de oorzaak zijn dat ik helemaal geen vermogen heb?

De powervalves werken (zitten niet vast) en de carburateurs zijn al schoon gemaakt
 
Ja, het bestand was te groot. Heb de balle verstand van PC's dus dat moet ik nog maar even uitzoeken.


Ik had in het begin ook ff problemen, maar nu lukt het me wel. Alsi ingelogt ben kun
je bij overige acties naar documentenlijst. Daar kun je dan een fotootje toevoegen, welke je dan weer in je berichi kunt plakken.
 
De powervalves werken (zitten niet vast) en de carburateurs zijn al schoon gemaakt


Volgens mij kun je aan dat streepje op dat "wieltje" zien hoe die moet worden afgesteld. Dan kon je geloof ik met een kabeltje bij je accu om nog een stand instellen. Ik weet niet of je dat bedoelt?
 
In het vorige topic is mijn vraag een beetje in de menigte verdwenen, daarom nog een keertje:

Weet iemand in welke stand de sensor moet staan die aan de 'junctionbox' zit. Dat is dat doosje waar de gaskabel samenkomt met de kabeltjes van de oliepomp en de carbs.

Ik heb die schroefjes los gehad, maar zie nu in het WPHB dat dat 'PRESET' is. Kan een verkeerde stand de oorzaak zijn dat ik helemaal geen vermogen heb?
Volgens mij mag je die sensor niet loshalen aangezien hij idd fabrieksaf ingesteld is. Als we het tenminste over hetzelfde hebben. Dus het zou de oorzaak kunnen zijn van je vermogensprobleem...
 
Iemand hier die goede slicks weet voor op de originele rs250 velgen?? ik zoek me suf!

En ik vroeg me af of de wielen van een rs250 in een rs125 passen, zit de schijf dan juist of niet? ik heb nu in mijn project een rs125 voorwiel maar kan eigenlijk de bredere velg van de 250 wel gebruiken...

groeten!

MJ

P.S.
mag ik ook even opmerken dat in de OP nog steeds dit staat "Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance." terwijl er nu speciaal voor BENELUX een officiële tyga verdeler is? is nog in NL gevestigd ooK. het is namelijk 1 van mijn sponsoren dus moet het toch even melden dat de OP wat aangepast moet worden ;)

--> www.tyga-europe.com
 
Laatst bewerkt:
In het vorige topic is mijn vraag een beetje in de menigte verdwenen, daarom nog een keertje:

Weet iemand in welke stand de sensor moet staan die aan de 'junctionbox' zit. Dat is dat doosje waar de gaskabel samenkomt met de kabeltjes van de oliepomp en de carbs.

Ik heb die schroefjes los gehad, maar zie nu in het WPHB dat dat 'PRESET' is. Kan een verkeerde stand de oorzaak zijn dat ik helemaal geen vermogen heb?

Volgens mij heb de TPS los gehaald (throttle position sensor) en die hoor je idd niet los te halen
Schijnt niet simpel te zijn om dat te fixen jammer genoeg daar het heel nauw luisterd.
Heb je het werkplaats handboek al eens gecontroleerd?
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je de waardes van de TPS, kun je altijd proberen om deze weer op specificaties te krijgen.
R-N = rood/zwart
N-B = zwart/blauw
B-R = blauw/rood

TPS%20RS250.jpg
 
Volgens mij heb de TPS los gehaald (throttle position sensor) en die hoor je idd niet los te halen
Schijnt niet simpel te zijn om dat te fixen jammer genoeg daar het heel nauw luisterd.
Heb je het werkplaats handboek al eens gecontroleerd?

Inderdaad die heb ik per ongeluk los gehad. Het rare is dat ik de eerste testrit nergens last van had. De motor ging als een raket en pakte goed op. Niets aan de hand! Alleen de volgende dag wilde ik weer gaan rijden en toen was er geen vermogen meer te bekennen.

Hier heb je de waardes van de TPS, kun je altijd proberen om deze weer op specificaties te krijgen.
R-N = rood/zwart
N-B = zwart/blauw
B-R = blauw/rood

[afbeelding]

Bedankt! Hier ga ik eens mee aan de slag
 
Iemand hier die goede slicks weet voor op de originele rs250 velgen?? ik zoek me suf!

En ik vroeg me af of de wielen van een rs250 in een rs125 passen, zit de schijf dan juist of niet? ik heb nu in mijn project een rs125 voorwiel maar kan eigenlijk de bredere velg van de 250 wel gebruiken...

groeten!

MJ

P.S.
mag ik ook even opmerken dat in de OP nog steeds dit staat "Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance." terwijl er nu speciaal voor BENELUX een officiële tyga verdeler is? is nog in NL gevestigd ooK. het is namelijk 1 van mijn sponsoren dus moet het toch even melden dat de OP wat aangepast moet worden ;)

--> www.tyga-europe.com
Slicks... helaas. Heb me ook al suf gezocht.

Je hebt wel 165 brede slicks van Dunlop maar die horen eigenlijk op 5" tot 5,5" velg. Op een 4,5" velg van een Appie staat tie veels te bol.

Maar kijk hier eens: http://racinglines.co.uk/tyres

Tijdje terug die D209 GP bij hem vandaan gehaald en dat waren echt goeie bandjes, geen slicks, maar ook veel grip!! :Y







Van Tyga-europe wist ik, maar had nog bedacht dat in de OP te verwerken. Maar bedankt, ga ik binnenkort ff doen!! *D
 
Laatst bewerkt:
Hier iemand uit Italië die een creatieve manier heeft gevonden om z'n stuurdemper te monteren. Maar volgens mij is je radiateur bracket daar niet voor gemaakt! :')
Die is met een paar speed wobbles hartstikke krom. :X

475526_3952773028315_162975224_o.jpg
 
Slicks... helaas. Heb me ook al suf gezocht.

Je hebt wel 165 brede slicks van Dunlop maar die horen eigenlijk op 5" tot 5,5" velg. Op een 4,5" velg van een Appie staat tie veels te bol.

Maar kijk hier eens: http://racinglines.co.uk/tyres

Tijdje terug die D209 GP bij hem vandaan gehaald en dat waren echt goeie bandjes, geen slicks, maar ook veel grip!! :Y







Van Tyga-europe wist ik, maar had nog bedacht dat in de OP te verwerken. Maar bedankt, ga ik binnenkort ff doen!! *D

ok bedankt voor de tip! van de pirelli supercorsa sp lees ik ook veel goeds en die heb je ook in de juiste maten voor 4.5" velg. Dus ik ga eens vergelijk in prijs maken en dan beslissen ;)

grtz

MJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan