Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?Korf komt niet gauw los. Is alles tijdens de revisie wel goed gegaan?
Is er inmiddels schade ontstaan aan de korf? Anders is er geen noodzaak deze te vervangen.
Dacht ik al. Is afgebroken daar waar de schroefdraad eindigt en het massieve deel v/h stangetje begint zeg maar.
Vermoedelijk vanwege voortdurend oprekken/indrukken bij op- dan wel terugschakelen. Iets waar rvs niet heel erg tegen bestand is blijkt...
Van de week even een nieuwe maken op t werk, nu van gewoon ferro spul. Motipje erover, klaar..
Mvg,Frank
Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?
Suc6, mvg,Frank
Ga na de vakantie ff contact opnemen ..Los hier nog van; terug naar de zaak die de revisie heeft gedaan. 3000km is uiteraard niks om met t zelfde probleem geconfronteerd te worden, met andere woorden het is schijnbaar niet opgelost geweest>garantie..?
Suc6, mvg,Frank
Waar ken ik dat plekje toch van....
Was inderdaad een 'Lemans'start...Balen. Lijkt me ook niet echt makkelijk rijden in een hoge versnelling aangezien je toch al niet zo makkelijk weg rijdt met een RS.
Ik heb misschien nog een simpelere oplossing voor de afwerking, krimpkous, Ziet er ook netjes uit
Eens. Maar je kunt, zoals marcel zelf ook al aangeeft te gaan doen, toch op zn minst terug contact zoeken met degene die de reparatie heeft gedaan (particulier of bedrijf) en het probleem voorleggen.Uiteraard Frank. Maar niet iedereen geeft garantie na reparatie aan een tweetakt. Hopelijk komen ze er samen uit.
E voila!.....
Ik heb misschien nog een simpelere oplossing voor de afwerking, krimpkous, Ziet er ook netjes uit
Volgend jaar juni, ja is nog ver weg, organiseert de ARA een rit met alles wat Aprilia heet.
Ben eens benieuwd hoeveel we er bij elkaar kunnen krijgen.
Stel voor om de Korenmarkt te vullen
Dus RS rijders!!
Wie doet er mee
2e Cafe de Schoof Arnhem Motorrit - Aprilia Riders
Tot dan ??
Vraag deze ff om de MF-prijs...Je draait lang genoeg op MF mee om te begrijpen dat de prijzen hier normaal gesproken anders liggen dan op MP of elders. Als je hier handelaarsprijzen hanteert: Prima, succes op MP dan.
Eèèèn bedankt...Ja triest hoorMen denkt echt dat men goud in handen heeft: Volledig mesjogge! Zal me ook niet verbazen als het er eentje is die hier recentelijk geadverteerd heeft. Maar weet je wat nog erger is: Diegenen die er ook werkelijk meer dan 4K. E voor betalen.
Eèèèn bedankt...
Recent een RS gekocht (zie enkele pagina's teug) voor dat compleet idiote bedrag van zo'n 4K .
Blij mee tot de laatste eurocent, en; ik rij, jij niet...
Serieus: Ja prijzen gaan hard omhoog soms en bijna 10K voor een RS is veel geld, daar heb ook veel andere leuke dingen voor.
Maar vraag me eens hoeveel spijt ik heb dat ik destijds mn maat zn Soes rg500gamma niet heb overgenomen voor 5000 gulden...?(idd toen best veel geld)
Hobbymatig doe ik ook wel eens wat met auto's (klassiekers, youngtimers) en daar is het de laatste jaren niet anders...
De vraagprijzen worden gewoon hoger en de uiteindelijke verkoopprijs ligt vaak ook op een nivo waar we 10 jaar terug van zeiden dat t waanzin was...
My 2cents, mvg,Frank
Gaan we weer....
Bandenvraagje...
Iemand ervaring met Michelin power RS ( de naam zou goeds moeten beloven) onder de Aprilia. Mij zwager vind ze super onder zijn speed triple maar dat is wel een heel stuk zwaarder met meer vermogen . Ik vraag me af of ik die dingen op temperatuur krijg, heb gehoord dat ze wel om warmte vragen voor de grip.
Eèèèn bedankt...
Recent een RS gekocht (zie enkele pagina's teug) voor dat compleet idiote bedrag van zo'n 4K .
Blij mee tot de laatste eurocent, en; ik rij, jij niet...
Serieus: Ja prijzen gaan hard omhoog soms en bijna 10K voor een RS is veel geld, daar heb ook veel andere leuke dingen voor.
Maar vraag me eens hoeveel spijt ik heb dat ik destijds mn maat zn Soes rg500gamma niet heb overgenomen voor 5000 gulden...?(idd toen best veel geld)
Hobbymatig doe ik ook wel eens wat met auto's (klassiekers, youngtimers) en daar is het de laatste jaren niet anders...
De vraagprijzen worden gewoon hoger en de uiteindelijke verkoopprijs ligt vaak ook op een nivo waar we 10 jaar terug van zeiden dat t waanzin was...
My 2cents, mvg,Frank
ik heb de michelins erop zitten nu,maar worden vervangen voor Bridgestones.BT090Zelf heb ik geen ervaring met Michelin. Het scheelt best wel het gewicht vd motor. Zelf rij ik nu met Dunlop alpha 13 en dat gaat op zich goed.
Toch gaat het vaak om je eigen ervaring uiteindelijk.
succes met kiezen
ik heb de michelins erop zitten nu,maar worden vervangen voor Bridgestones.BT090
of de vervanger hiervan de S20 evo
De michelins gaan in de verkoop dan.
Heb op mijn Honda vfr 400 de BT090.Ben toch heel benieuwd wat de rede daarvan is of zijn ze gewoon versleten....
Beste tweetakt liefhebbers.
Mag ik zo vrij zijn mijn persoonlijke mening te geven over de rs 250 op circuit? (vs de zxr 400)
2015 en 2016 deed ik mee in het Belgisch kampioenschap classic evo.
Ik deed mee met een klein budget en een standaard zxr 400. Dit ging vrij goed en op het einde van het seizoen was ik 10e geworden zonder ooit maar eens in de top tien geëindigd te zijn! Overal kruimelpunten meeritsen en op het einde kun je een klein taartje bakken :-)
De motor ging prima, maar ik miste karakter en schwung ! Ooit eens een dremel met variabele snelheid ter hand genomen?
Wel dit is het karakter van een 250/400cc viertakt viercilinder…
Dit jaar overgegaan op een standaard rs 250 met arrow pijpjes als enige “tuning”
Dit jaar ook net mijn eerste wedstrijd achter de rug.
Ik heb reeds 10jaar endurance classic achter de rug heb. Zware +1000cc motoren van ruim +210kg.
250 tweetakt is iets nieuw (500cc tweetakt ken ik een beetje via de race T500 suzuki)
Karakter en geluid waren een heel stuk beter, maar ik vind (nu komen de haren van velen misschien recht naar boven) die motor trager standaard dan een zxr 400 en een vfr 400 (FZR, GSXR en CBR400 twijfel ik nog)
Ik heb de kans gehad om zelf zxr 400 te rijden en nu werd ik voor het eerst vrij makkelijk losgereden op Mettet met standaard VFR/ZXR 400 motoren. Gearing was vrij goed.
Er wordt al snel over 70 pk en 155kg gesproken voor een standaard rs 250, maar dat hebben die dingen nooit.
Mijn zxr 400 had 60pk op het achterwiel. De aprilia voelt niet zo aan.
Ik heb alles uit de kast moeten halen om het grote peleton bij te kunnen houden. 1 Excuus. Het niveau van de andere motoren en de piloten gaat erop vooruit terwijl ik lichtjes vertraag…..Heb meer een endurance mentaliteit dan een sprint karakter.
Ik heb op Mettet mijn ronderecord scherper gezet met 1 sec (met de zxr400 kan ik niet vergelijken helaas want toen was er altijd regen in 2015 en 2016) .
Voorvork is te slap. Naar hyperpro gaan?
Het is een leuke motor, maar voor snelle tijden moet je harder werken dan met 400cc viertakt, want deze zijn standaard vergevingsgezinder en sneller.
Fotos zeggen meet dan tekst
zxr 400
rs 250 +
Nog 2 foto's van mijn geliefde endurance races.
Op een moedige rdlc 350 is er geen tweetakt bij ons...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]