Tsja, tis een Aprilia, dus na twee ritten dit jaar, constateerde ik dat zo opeens de tijdklok opnieuw was gaan lopen??? Geen idee waarom, maar goed.
Toevallig de teller op voltage gezet en toen zag ik dat boven de 5000 toeren, zo nu en dan het voltage terugliep naar 10 soms 9 volt. Hmmm, niegoenie.
Dus de boel doormeten. Dynamo goed, accu van eind 2014, dan de spanningsregelaar zeker.
De boel uit elkaar. Meteen een draadprobleem opgelost bij het achterlicht, daar scheen ook een breuk te zitten.
Regelaar bij Carmo geregeld. Deze erop gezet. En wat denk je: ik kon de brommer aantrappen, liep drie seconden, en weer uit! Alleen met contact een keer uitzetten, weer aantrappen en maar drie seconden lopen.
Tsja, dan maar een verse accu regelen. Deze kwam vandaag.
Na montage, starten lopen. Pffwoei.
Stukkie rijden, groot licht an, en een prik van ongeveer 13 volt à 12,5 volt. Voor mijn gevoel aan de lage kant, maar ik vind het prima zo.
Het viel me al op dat de brommer nogal slecht liep boven de 9.000 toeren, maar dat is nu ook weer over. Ik vermoed dat de stroomvoorziening niet genoeg was om de powervalves helemaal open te zetten ofzo. Het verschil, met voor en na de reparatie, is dag en nacht.
Afijn, tijdens de stilstand meteen de bak omgebouwd. Bij TTW had ik al eens zo'n setje verse tandwielen gescoord, maar dat is ook een verschil van dag en nacht. Dat rijdt echt super.
Nou, ze doet het weer en nu kunnen we vast wel weer twee keer rijden voordat het volgende probleem zich aandient