Je moet even op de openingspagina kijken daar staat een heel rijtje powervalves, je hebt ook nog de 2 delige van Luca Biagini. Die schijnen ook erg goed en betrouwbaar te zijn,
Ja ook gezien en die maken ze idd inmiddels ook als 3 delige set. Maar vind het ook fijn als ik ze gewoon in NL kan bestellen. Vraag me niet waarom.
Suzuki filter is gewoon nog te bestellen, FILTER, fits RGV250 1989 (K) (E02 E04 E21 E24 E34) - order at CMSNL
Wees verder super voorzichtig met aftermarket filters,de motor is supergevoelig op zijn mengsel,te arm en het is gauw uit met de pret kan ik je uit ervaring vertellen.
Je moet even op de openingspagina kijken daar staat een heel rijtje powervalves, je hebt ook nog de 2 delige van Luca Biagini. Die schijnen ook erg goed en betrouwbaar te zijn,
Precies, beter aan de veilige kant gaan zitten dan het maximale eruit proberen te halen.
Ik heb van dichtbij mee mogen maken bij een GP zijspan team hoe nauwkeurig het komt.
Die werden op het randje afgesteld voor maximaal vermogen. Die barometer en hygrometer hing er niet voor niets
Aan het eind van een lang recht stuk bij vollast de boel uitzetten en bougie lezen
Mijn maatje reed begin jaren 90 rgv 250 en zei ooit; als het koud vochtig weer is loopt ie beter, hoe zou dat nu komen
Toch een setje Pipercross filters gemonteerd. Betere kwaliteit ook als het dunne originele foamplakje.
Wat is veilig bij een 2 takt? Hoor het ook vaak met de 4 takts, ''beter wat rijker zetten dan loopt hij niet stuk''. Te arm of te rijk is bij beide op den duur funest voor de motor.
Mijn RGV zet ik eerdaags even op de testbank, mengselmeting eraan en eventueel afstellen indien nodig.
Mbt koud/vochtig verhaal. Als je hem standaard aan de rijke kant zet gaat hij door het koude weer armer lopen en dus misschien in een betere verhouding waardoor hij inderdaad beter/harder loopt.
Ik heb mijn cilinder laten nicasylen. Weet iemand hoe "diep" het kuiltje moet zijn van het bruggetje bij je uitlaatpoort?
Had begrepen dat dit is i.v.m. de hitte daar en het kleine oppervlak. Andere tips zijn ook welkom!
Ik heb mijn cilinder laten nicasylen. Weet iemand hoe "diep" het kuiltje moet zijn van het bruggetje bij je uitlaatpoort?
Had begrepen dat dit is i.v.m. de hitte daar en het kleine oppervlak. Andere tips zijn ook welkom!
door de hitte zet dit extra uit, waardoor de zuigerspeling daar te klein wordt.
diepte hangt wat af van de breedte en hoogtye van het brugje, 0.07/0.1 mm maar mij lijkt het dat het nu wat laat is en je dat moet doen VOOR het nicasilen.
dacht dat een nicasil laag 0.15mm dik is en als het nog niet gedaan is, ben je dus 1/2 - 2/3 van je laag dan al kwijt op het brugje.
Welke banden gebruiken jullie?
Mijn RS250 is toe aan een nieuw setje banden, ik rijd er uitsluitend mee op straat, en niet bijzonder veel kilometers.
Ik rijd met andere motoren wel op circuit dus de banden moeten wel wat kunnen hebben.
Word naderhand terug gezet.
Vraag t even aan ps tuning