En zonder tussenschot erin. Ik had ook een airbox zonder tussenschot. Dat is niet voor op straat. Gewoon niet af te stellen. Tussen de 7.000 en 8.000 toeren een dood stuk, tenminste op de mijne toen.
Later een box met schot geplaatst en ik had een heel andere brommer. Normaal te rijden en af te stellen, alleen op hoge toeren (12.000> rpm) lever je wat in.
Ik heb de powervalves vervangen en zit nu met een vraag over het afstellen.
Na het terugbouwen stond alles zoals voor het demonteren, merktekens stonden tegenover elkaar. Volgens wplhandboek grijze kabeltje op de - vd accu en dan contact af.
Nu staat het merkteken op de pully een stukje verder.
Moet je nu in deze positie de speling in de kabels afstellen ??
Zelf heb ik nu de Zeeltronic en dit werkt ook heel fijn om die uitlaatkleppen af te stellen. Alleen heb jij hier natuurlijk niks aan.
Waarschijnlijk is er toch iets veranderd, waardoor je markering nu anders staat. Ik zou zelf de handleiding volgen en het (opnieuw) afstellen.
Succes in ieder geval!
Valves ook afstellen zodat je ze kan zien. Dus uitlaat van de brommer af. Dan pas kun je zien wat je doet. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Je moet niet naar die indicatie punten kijken.
Kijk in de cilinder hoever ie open staat als ie volledig openstaat volgens de servo.
Zet m dan uit en stel met de kabels de valve af.
Valves ook afstellen zodat je ze kan zien. Dus uitlaat van de brommer af. Dan pas kun je zien wat je doet. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Het grijze draadje zet de servo in de midden positie. Hoe kan ik de servo in de open positie krijgen ?
Voor het afstellen van de PV's:
Devmoto Gensig .. als je nog een kunt vinden.
Je moet fysiek in de cilinder kijken of de klep helemaal open is op de openstand.
Dat kan geen kastje controleren.
Keer contact aan en uit werkt niet?
Voor het afstellen van de PV's:
Devmoto Gensig .. als je nog een kunt vinden.
https/www.thetuningworks.co.uk/store/product_info.php?cPath=21_125&products_id=1360
Met een Zeeltronic kun je dit ook doen. Met je laptop de dicht en open stand zo instellen, maar ook de tussen liggende waarden. Is alleen twee x zo duur als dit kastje.
Kun je wel meteen je ontsteking ook afstellen
Ja dat is mooi spulzeker om het maximale eruit te halen maar mijn werkgever wil hem graag geheel origineel houden.
Als ik het goed begrijp kun je de PV's met een zeeltronic traploos aansturen ???
Vanavond de merktekens gecontroleerd en aangepast, kwamen niet exact overeen en met het grijze draadje afgesteld op de midden positie.
Na een tijd sleutelen (top-end revisie, 1 cylinder laten nicasylen, koppeling vervangen, velgen laten poedercoaten, etc.), eindelijk alles weer in elkaar.
Vorige week even een test rondje gereden, daarna nog olie ververst en nu kunnen mijn kuipen er weer op. En dan weer lekker rijden!
Op zich jammer dat ik geen kickstart meer heb, maar ik zal het gerammel in ieder geval niet missen.