ik heb al een tijdjes dat de rs enorm rookt met de koude start, heb nu gemerkt dat de onderste (voorste cilinder) enorm veel olie krijgt is dat afzonderlijk af te stellen. ik heb een nippel op de pv covers zitten en ui de onderste komt een enorme hoeveelheid schone olie bovenste is dit net zo. iemand tips?
Ha ha, goeie inderdaad. Dus hieronder wat foto's.
De bloksteun van Tyga vond ik toch wat te duur, dus wat van afvalstukken zelf maar een steun gemaakt. Werkt wel lekker hoor:
[afbeelding]
Er blijft weinig meer van over:
[afbeelding]
En nu staat mijn RGV er zo bij. Nu alleen mijn kuip e.d. nog:
[afbeelding]
Staat in agenda maar denk niet dat het echt spannend is meer voor brommers en auto’s dan voor snelle motoren als ik de foto’s bekijk....
Ha ha, goeie inderdaad. Dus hieronder wat foto's.
De bloksteun van Tyga vond ik toch wat te duur, dus wat van afvalstukken zelf maar een steun gemaakt. Werkt wel lekker hoor:
[afbeelding]
Er blijft weinig meer van over:
[afbeelding]
En nu staat mijn RGV er zo bij. Nu alleen mijn kuip e.d. nog:
[afbeelding]
Grappig , dat had ik ook gezien alleen staat er niets van wat te doen bij te veel of te weinig alleen de basis. En hoe zit het met het langzaam leeglopen, waar het op lijkt? Ja ik denk nu even hardop.....
Ben op zoek naar een voorbokje voor mijn RGV250. Kan iemand me vertellen wat voor adapters dit zijn en waar ze die hebben:
[afbeelding]
Qua totale hoeveelheid kun je een schroefje draaien, waardoor je meer of minder olie in laat.
Wat bedoel je met "langzaam leeglopen"?
Wat betreft
‘de nationale 2takt dag’....
Inderdaad veel auto’s en brommers,
daar kunnen we toch verandering in brengen?
Ik heb wel zin, om daar met mijn ‘2en een halfke’ aanwezig te zijn.
Wie nog?
Als een check valve gaat lekken kan er de hele tijd olie door blijven lopen, is bv bij de RG500 ook zo, daarom heb ik in de olieleiding een extra check valve geplaatst, in dit geval valves van een yamaha blaster.
Je kan natuurlijk ook de originele check valve vergangen.
Dit is de Yamaha valve bij een RG500.
[afbeelding]
Suzuki RG500 with Yamaha check valves, the part number is 8CH1316A0000 (8ch-1316a-00-00)
Ik mee de Chesterfield[/quote
ik ben ingeschreven. Hopen op goed weer.
\Ik mee de Chesterfield[/quote
ik ben ingeschreven. Hopen op goed weer.
Hier ook ingeschreven. Wie volgt?
Als een check valve gaat lekken kan er de hele tijd olie door blijven lopen, is bv bij de RG500 ook zo, daarom heb ik in de olieleiding een extra check valve geplaatst, in dit geval valves van een yamaha blaster.
Je kan natuurlijk ook de originele check valve vergangen.
Dit is de Yamaha valve bij een RG500.
[afbeelding]
Suzuki RG500 with Yamaha check valves, the part number is 8CH1316A0000 (8ch-1316a-00-00)
De tweetaktdag was een leuke ervaring,
Het weer was ok, en de route was ideaal voor met een tdr250.
Remko zijn RS zag er heel mooi uit, en het ding liep als een kogel.
Aanrader voor meer tweetakt forum-leden.