Het SP topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebbes...

Choosing a motorcycle coolant should be straightforward. Motorcycle engines are made of aluminium. It stands to reason that if we chose a name brand coolant that featured compatibility with aluminium as well as 7 or 8 other metals, we'd be safe, right?

Well it turns out that we'd be wrong. At least for Honda motorcycles. Coolants do more than prevent freezing and protect from overheating. They also protect from corrosion. Traditional automotive coolant contains silicates as part of its anti-corrosive additive mix. It appears that silicates (abrasive in nature) damage the Honda water-pump seals. There have been a spate of Honda water-pump failures that typically occur within one year of having replaced the OEM coolant with silicate-based automotive coolant.

Oooooh. Dat wist ik niet. Maar als ik het zo lees, dan is het eigenlijke probleem, de seals die Honda gebruikt in de waterpomp.

US_Navy_SEALs_in_from_water.jpg
 
iemand nog een origineel achterspatbord te koop?,voor een Sp1 uit 2000.

Ik heb een undertail erop zitten nu,maar iedereen klaagt dat ze de knippers heel slecht zien..dus ik ga m terug bouwen...

HE! ik was eerst :P

alleen ik heb er juist een nodig om mijn undertail te kunnen monteren, zonder in mijn orginele te hoeven zagen :P

maar die dingen zijn nergens te vinden :(

heb jij er nu een verzaagd spatbord onder zitten? want dan heb ik daar mischien wel interesse in.

wat je ook kan doen, is losse knippers aan je kentekenplaat houder hangen. dan heb je wel je undertail, maar ook zichtbare knippers

Heeft de sp1 origineel een achterspatbord dan?
ja dus :P
 
Laatst bewerkt:
Peoples ik ben vandaag met de SP2 naar het werk. Ik merk al een tijdje dat mijn stuur trilt bij het remmen bij hoge snelheid. Heb daarom ook de voorwiellagers vervangen, maar nu is het nog steeds zo.... Waar kan dit nog meer aan liggen? Kromme schijven? Hoe zouden die krom kunnen gaan? Vieze remklauwen?

Ik voel het ook in mijn remhendel, althans dat lijkt zo. Wanneer ik op de snelweg rijd en dan lichtjes de remhendel aanraak, voel ik het al..
 
iemand nog een origineel achterspatbord te koop?,voor een Sp1 uit 2000.

Ik heb een undertail erop zitten nu,maar iedereen klaagt dat ze de knippers heel slecht zien..dus ik ga m terug bouwen...
Heb geen originele achterlichten voor je, maar ben wel benieuwd wat voor undertail je nu hebt. Wil wel eens een andere proberen. :)
 
Peoples ik ben vandaag met de SP2 naar het werk. Ik merk al een tijdje dat mijn stuur trilt bij het remmen bij hoge snelheid. Heb daarom ook de voorwiellagers vervangen, maar nu is het nog steeds zo.... Waar kan dit nog meer aan liggen? Kromme schijven? Hoe zouden die krom kunnen gaan? Vieze remklauwen?

Ik voel het ook in mijn remhendel, althans dat lijkt zo. Wanneer ik op de snelweg rijd en dan lichtjes de remhendel aanraak, voel ik het al..
Kan ook harde plekken in de schijven zitten als ze een keer goed warm zijn geweest. Had ik ook..
 
merk undertail ??? geen idee deze zat erop toen ik m kocht.[afbeelding]

ow ja die, weet ook niet welk merk dat is. maar dat na de hotbodies is wel de meest voorkomende als je op internet gaat zoeken naar undertails.

Nee ook niet. Zit al een andere undertail op :)

ja dat is de reden dat ze zo weinig te vinden zijn. je moet ze verzagen voor je nieuwe undertail :(


ow trouwens? een van jullie die ook bij De Meergronden in Almere stond?
 
ik heb ook nog een origineel achterlicht liggen, ook inderdaad eruit moeten halen voor mijn undertail.
Het achterspatbord is wel verzaagd, maar heb ik nog wel liggen. afgezaagd voor een hotbodies.

ik heb voor in de kuip platte knipperlichten zitten, deze zijn oranje, maar ik wil graag witte platte of smoke platte knippers.... ik heb geen idee van wat voor merk ze zijn, het bekende verhaal, deze oranje zaten al op de motor toen ik m kocht.
alleen nu mijn motor zwart wordt vind ik oranje minder mooi.


greetz

Mol
 
volgens mij heb ik het hele orginele setje erbij gekregen

spatbord
achterlicht
en knippers.

zal even voor je kijken :W


edit: heb even gekeken in de schuur maar het spatbord is ook afgezaagd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch het idee dat het trillen bij remmen ergens in mijn schijven zit... Iemand nog een setje liggen waarvan ie zeker weet dat ze recht zijn? Miss heb ik het wiel een keer laten vallen of bij de bandenboer, dat hij de schijven heeft beschadigd...
 
Ik ben toch het idee dat het trillen bij remmen ergens in mijn schijven zit... Iemand nog een setje liggen waarvan ie zeker weet dat ze recht zijn? Miss heb ik het wiel een keer laten vallen of bij de bandenboer, dat hij de schijven heeft beschadigd...

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan bij de auto. Je merkt het eig alleen bij afremmen op hoge snelheden.

Uiteindelijk zowel de schijven als blokken moeten vervangen ivm sporen welke dus die trillingen veroorzaakte bij het remmen.

Misschien dat je daar iets mee kunt, zou er wel even naar laten kijken en/of vervangen.
 
Ik ben toch het idee dat het trillen bij remmen ergens in mijn schijven zit... Iemand nog een setje liggen waarvan ie zeker weet dat ze recht zijn? Miss heb ik het wiel een keer laten vallen of bij de bandenboer, dat hij de schijven heeft beschadigd...

ik heb nog wel een set liggen. als je ze wil proberen om te kijken of daar het probleem zit hoor ik het wel. Heb ook nog een reserve wiel liggen. Kunnen we ook zo oversteken e.v.t.

:W
 
Stronque,

Ben je nog verder gekomen met de dekseltjes maken voor het Pair/SLS systeem?
Gezien het weer wilde ik toch wel weer een eindje gaan tuffen met mijn bike.
Hoor graag!

Grtz. Erik
 
Weet iemand een goede plek in omgeving van Breda waar ze ervaring hebben met afstellen van powercommanders?
 
Stronque,

Ben je nog verder gekomen met de dekseltjes maken voor het Pair/SLS systeem?
Gezien het weer wilde ik toch wel weer een eindje gaan tuffen met mijn bike.
Hoor graag!

Grtz. Erik

Aloha allen,

Erik, ja ik ben verdergegaan met de dekseltjes en ik heb nu een werkende set liggen in glasfiber.

Ob6D, Nope zit niet in dubai ik zit nu in point samson in australia. ik zit hier tot de de 13 en vlieg dan naar barcelona voor een gezellig weekend met vrienden. De achtiende ben ik weer in nederland.

Dus.... samenvattend. als ik in nederland ben kan ik dan in een week een carbon set hebben. deze moet nog even gelakt worden om UV bestendig te zijn dus tegen eind april moet erik zijn klepjes kunnen hebben. Voor de tankcover, het andere projectje, die zal wel rond dezelfde tijd klaar moeten zijn...

gr. maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan