Het SRAD topic #17 Winterpeen en ijsballen
Welkom bij het SRAD topic
Het is inmiddels weer het einde van het motor seizoen, de SRAD's liggen vaak aan de beademing.Have fun pos(t)ing!
Circuitdagen, meetings/uitjes 2012
Circuitdagen:
None
Meetings:
SRAD Weberen @ Achterhoek!
Zaterdag 8 september rond een uur of 11.00 bij Roy "R", rondje rijden, Weber aan, biertje erbij en zondag weer wieberen (of zaterdagavond).
Wie:
Roy "R" (uw Weber sponsor)
Iona (uw groenvoer sponsor )
BoyB (betaald)
Glutendokter (betaald ovb rit, eten moet lukken)
blola (alleen feest)
DutchKingKong
Williams
Phantom (ovb)
dibusta (ovb)
TheMauster
Word het motorweer of snertweer?
Techniek en dergelijke
Downloads:
WPHB-en: Alle SRAD WPHB-en
Microfiche: Mircofiche vinder
How to's:
Airbox mod
Keerringen UPSD vervangen
Alle MF how-to's
SRAD
SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.
Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.
SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.
GSXR 600/750
TL1000S/R
Geschiedenis
SRAD topic:
Geouwehoer en fotos van je Srad
Het grote SRAD topic, deel 2
Het grote SRAD topic, deel 3
Het grote SRAD topic, deel 4!!
Het grote SRAD topic, deel 5
Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life
Het srad topic deel 8 is al geweest
Het srad topic... 10 op een rij!
Het srad topic... 11-Keihard de winter uit!!
Het srad topic... 12-Still-hard-to-beat
Het grote SRAD topic deel 13: Pas op voor posers
Het grote SRAD topic 14: De posers krijgen het warmer...
Het grote SRAD topic 15: Bolle konten, BBQ's en brandstof!
Het grote SRAD topic 16 Wij meaten wel!!
Gixxer foto's:
Foto's van onze gixxers
Foto's van onze Gixxers (deel II)
Foto's van onze Gixxers (deel 3)
De SRAD rijders
Hier kan je ze zien en digitaal aanraken!
De Gixxers:
Arne_V
130.3pk
84Nm
DEVIL uitlaatsysteem
Yoshimura trs dempert
K&N luchtfilter
Dynojet kit afgesteld door Hoegee
|Blola|
Boy B
116.9 pk (Vóór afstelling)
76 Nm
Light smoke DB ruitje
LeoVince SBK alu demper
CNC gefreesde 'R' heelplates
Kleine knippers
Bozzie
denniszz85
Zwart kuipruitje
Brembo radiale rempomp
Hell stalen remleidingen
Moto-Master remschijven + busa klauwen
GSX-R heelplates
Dynokit
Xenon
Ixil demper
Pazzo's koppelinghandle (remhandle is ori Brembo )
Undertail met leds
Haakse ventielen
Kleine knippers voorzijde
Racetankdop
Race kuipset
Carbon uitlaatsteun
Dibusta
DutchKingKong
Custom Kleurstelling
Dark Smoke kuipruitje
Stalen remleidingen + voor Braking remschijven
LSL rem/schakel set, met "R" heelplate's
Arriete haakse ventielen
Platte richtingaanwijzers
Undertail met leds
Superpole Oval demper
K&N luchtfilter
EvoX
Koeldude
mpowerd
137.1pk
86.6Nm
Mivv GP uitlaatsysteem
K&N filter
Opengewerkte airbox
Afgesteld door HdeB
Petsch
srad-rob
Leovince full system met zelf gemaakte demper
Fabbri dark smoke double bubble kuipruit
K&N Luchtfilter
Stalen remleidingen
unKlaver
De TL-ers
De Glutendoker
126,8 PK 110 NM
quill dempers
gemodeficeerde airbox + K&N filter
pcII
De Busa's
Incoming
De OVERLOPERS!!!
Mauster
Phantom
Roy "R"
De niet vergeten rijders:
Rust in vrede fastbike
Wij wensen alle na bestaanden veel sterkte.
Fastbike
Laatst bewerkt: