Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.270
10.861
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Blackstone is een laboratorium waar je olie kunt laten testen. In de bijgevoegde PDF wat resultaten.
De conclusie dan ook maar gelijk. :)

Blackstone Laboratories Inc 2017.JPG


Het gaat wel over gebruik in koekblikken. :)
 
Toch nog een laatste reactie van mij.
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet twijfel aan de vakkennis van RSV31 en Kevinblade.
Ze hebben gelijk dat je auto-olie zonder JASO MA beter niet in een motorfiets met natte koppeling en gemeenschappelijke transmissie kunt gebruiken.
Maar waar ik me aan stoor bij Kevinblade is dat hij zich zo druk maakt over " Action-olie".
Die bestaat helemaal niet.
Wel Techno-olie (private label) voor de auto. (dus daarom niet geschikt voor de motorfiets)
Wel Valvoline-olie (gerenommeerd merk) voor de auto. (dus daarom niet geschikt voor de motorfiets)
Die beiden bij de Action winkel worden verkocht. Voor een lagere prijs dan bij de dealers.
(Wel heeft Valvoline motorfietsolie die je ergens anders kunt kopen)
Het suggereren dat motorfietsolie alleen maar goed is als het heel duur verkocht wordt, en een merk is dat veel reclame maakt en sponsordt., vindt ik niet juist.
Het merk en prijs lijkt me niet belangrijk, maar wel de juiste specificaties voor het doel waarvoor het wordt gebruikt.

En ik snap nog steeds niet waarom motorolie zoveel emotie oproept.
Het lijkt wel een soort godsdienst.
Waarom gebeurd dat niet bij achterlampjes of remolie of koelvloeistof of rempedalen of koplampen of uit;laten of noem maar iets op.

Alleen al met het woordje "Actionolie" krijg je Kevinblade al op de kast.
Dan vraag je toch om flauwe reacties.


Heet dit topic toevallig niet : het grote action olie topic???
Maar als je je aan mij stoort dan is het gewoon raadzaam om even door te scrollen, mijn adviezen zijn zeker niet voor jou bestemd, zoals ik al eerder schreef. Maar als rookie draai je best wel een beetje door met jouw ongefundeerde bevindingen.
Probeer anders gewoon even een ban aan te vragen, dan kan jij totaal ongehinderd door enige kennis van zaken jouw relaas hier neerpennen, wie weet ga je nog de MF held worden.
 
De conclusie dan ook maar gelijk. :)

Bekijk bijlage 1404742

Het gaat wel over gebruik in koekblikken. :)
Met andere woorden pleur er maar in wat je leuk lijkt,maakt allemaal geen bal uit,ik denk dat ik die
voormalige Oostbloklanden nep merk olie maar eens ga proberen,het is olie dus het is goed.
:9~ Die lieden die nep merkolie maken denken ook het maakt niet uit wat we in die kannen doen het verschil merkt toch
niemand.
 
Met andere woorden pleur er maar in wat je leuk lijkt,maakt allemaal geen bal uit,ik denk dat ik die
voormalige Oostbloklanden nep merk olie maar eens ga proberen,het is olie dus het is goed.
:9~ Die lieden die nep merkolie maken denken ook het maakt niet uit wat we in die kannen doen het verschil merkt toch
niemand.
Ze bieden dan ook aan om de olie die je gebruikt te testen. En daarna ook graag een monster van een premium olie. :Y
 
Heet dit topic toevallig niet : het grote action olie topic???
Maar als je je aan mij stoort dan is het gewoon raadzaam om even door te scrollen, mijn adviezen zijn zeker niet voor jou bestemd, zoals ik al eerder schreef. Maar als rookie draai je best wel een beetje door met jouw ongefundeerde bevindingen.
Probeer anders gewoon even een ban aan te vragen, dan kan jij totaal ongehinderd door enige kennis van zaken jouw relaas hier neerpennen, wie weet ga je nog de MF held worden.

Je bent wellicht een goede motormonteur, maar begrijpend lezen is niet je sterkste punt.
Je snapt nog steeds niet wat ik bedoel.
Holle vaten klinken het hardst.
 
Blackstone is een laboratorium waar je olie kunt laten testen. In de bijgevoegde PDF wat resultaten.




Try running your own experiment: do a sample on Oil A after a known number of miles, then do a sample on Oil B and compare the wear levels. You may see a little fluctuation, but it’s very rare for one oil to make a significant difference in an engine’s wear patterns. "

Leuk geschreven, maar ook hier behoorlijk wat haken en ogen. De reproduceerbaarheid van een olie-analyse hangt van veel factoren af. Hoe neem je een monster uit een motorblok? Dit dient te gebeuren binnen X tijd na stilstand, in een "live" gebied van de bulk (dus feitelijk in het midden van de olievoorraad en dus exact dezelfde plek), met steriele apparatuur, bij dezelfde temperatuur etc.

De sceptici en MF-ers die mij zo ondertussen uitkotsen hoor ik al weer in hun toetsenbord klimmen. Want ja; dat zijn weer regeltjes. Maar ook hier wijst onderzoek uit dat een afwijking tot 40% kan optreden indien je je monster niet op de juiste ontrekt uit je motorblok. Ik vraag me dan gelijk af hoe de gemiddelde MF-er dit thuis gaat doen in zijn schuur/garage.

Dus je analyserapport is niks waard als je monstername niet op de juiste manier plaatsvindt. En je zult regelmatig een monster moeten nemen om een trend waar te nemen.

Dus olieanalyse voor de gemiddelde motorrijder heeft geen zin en is vooral leuk voor de labo's die daarmee geld verdienen.
 
Er is me wel eens ingefluisterd dat bijvoorbeeld olie wordt geproduceerd in batches, en niet alleen olie. Banden, brood, harddisken, metaallegeringen, houtproducten. Daar worden kwaliteitsmetingen op gedaan, de producten zitten allemaal ruim boven de minimum eis, echter, de producent wil alleen op het beste van de producten zijn eigen merk zetten. Hij heeft immers de ruimte daarvoor omdat hij vraag heeft voor 1000 eenheden en hij heeft er 4000 geproduceerd. Dan doet hij netjes een stempeltje met zijn eigen merk op de beste batches zetten. De rest gaat met geringe winst de grijze markt op: Heel goed spul voor weinig geld. Ik kan me daar alles bij voorstellen omdat dat ook in het héél klein gebeurt. Ik moest zelf eens voor mij en een collega 100 aluminium beugeltjes meten, zagen, boren en tappen. Heb ik zeker degene die het beste waren voor mezelf bewaard en de andere die ook goed waren overgedragen... de mislukte heb ik weggegooid...

Ook dat is je niet correct ingefluisterd. Uiteraard wordt er in batches geproduceerd en worden front, mid en end batch monsters genomen om door een QC heen te gaan. Daar kunnen kleine fluctuaties in zitten, dat is normaal en is inherent aan sommige chemische processen. Maar zo'n batch bestaat dan niet uit A spul en B spul wat het predikaat "verschillende kwaliteit" krijgt.
 
En juist die laten geen enkele ruimte voor improvisatie en inventiviteit maar lopen allemaal met regeltjes en boekjes te zwaaien, kunnen totaal niet meer normaal redeneren of denken want de regels en de voorschriften... me rug op :r

Maak je geen zorgen, jaren geracet, heb in mijn garage af en toe leuke 2-wielerhobbyprojectjes dus die improvisatie ken ik maar al tegoed. Dus echt 2 linkerhanden heb ik niet.

Op een of andere manier valt het mensen zwaar als iemand in deze sector werkt en vakinhoudelijke kennis heeft. Het lijkt wel voetbal _O-
 
Maak je geen zorgen, jaren geracet, heb in mijn garage af en toe leuke 2-wielerhobbyprojectjes dus die improvisatie ken ik maar al tegoed. Dus echt 2 linkerhanden heb ik niet.

Op een of andere manier valt het mensen zwaar als iemand in deze sector werkt en vakinhoudelijke kennis heeft. Het lijkt wel voetbal _O-
Ik heb je wel eens op Assen gezien en gesproken! *D_O-
En op mijn navragen vond je het prima als ik volsynthetische 10W50 van Procycle in mijn ZX-10R mieterde. ;)
 
En juist die laten geen enkele ruimte voor improvisatie en inventiviteit maar lopen allemaal met regeltjes en boekjes te zwaaien, kunnen totaal niet meer normaal redeneren of denken want de regels en de voorschriften... me rug op :r
Je kent mijn zus? _O-

Op een familie BBQ kan ik niet eens 20 seconden de stofzuiger of een boormachine aan een oprolbaar verlengsnoer gebruiken.
Dan moet die hele katrol afgerold worden. Veiligheidsvoorschriften. _O-
Nu vijftien jaar later mag ze weer van baan veranderen als veiligheidskundige. Veel te zwart/wit persoontje.
 
Maak je geen zorgen, jaren geracet, heb in mijn garage af en toe leuke 2-wielerhobbyprojectjes dus die improvisatie ken ik maar al tegoed. Dus echt 2 linkerhanden heb ik niet.

Op een of andere manier valt het mensen zwaar als iemand in deze sector werkt en vakinhoudelijke kennis heeft. Het lijkt wel voetbal _O-
Tja mensen word ook maar van alles wijs gemaakt,dat is weer een nadeel van het internet,zoek als amateur maar eens even
uit wat de waarheid is op het internet,lees een stuk over een olietest en even later vind je weer een test waar uit blijkt dat de
testwinnaar van de vorige test het weer niet zo goed doet,en als dan op een forum iemand met vakkennis weer wat anders zegt dan
raak je de weg helemaal kwijt.En dan heb je nog de mensen die bij hoog en bij laag beweren dat er aan Techno olie niks mis is,en
het andere kamp wat zegt dat het niet zo geweldig(rommel) is.Dus maak van deze kampen maar eens 1 kamp waar alle neuzen
1 kant op staan,nou ik wens die persoon veel succes.En iemand die in de sector werkt geloven we natuurlijk helemaal niet:N:+
 
Voor de liefhebbers nog een discussie over de Action olie,als je dit leest dan is het heel goed vergelijkbaar
met de discussie hier,de Action heeft heel wat op zijn geweten met hun goedkope olie,ze kunnen er beter een tientje bij doen,
dan zal iedereen het ineens een kwaliteitsolie vinden
8)7 :+
 
En ik snap nog steeds niet waarom motorolie zoveel emotie oproept.
Het lijkt wel een soort godsdienst.

Het is ongrijpbaar, onzichtbaar maar een basis voor de o zo geliefde verbrandingsmotor. Het is
Ik heb je wel eens op Assen gezien en gesproken! *D_O-
En op mijn navragen vond je het prima als ik volsynthetische 10W50 van Procycle in mijn ZX-10R mieterde. ;)

Ik kan me nog een Chevrolet herinneren 😉
 
Het is ongrijpbaar, onzichtbaar maar een basis voor de o zo geliefde verbrandingsmotor. Het is

Ik kan me nog een Chevrolet herinneren 😉
Chrysler Stratus. Toen nog niet zo oud. :+

Deze andere foto vond ik ff wat sneller. Van mij wel dezelfde aanhanger - motor.
Maar we spraken elkaar op jouw stekkie. :P

$_85.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja mensen word ook maar van alles wijs gemaakt,dat is weer een nadeel van het internet,zoek als amateur maar eens even
uit wat de waarheid is op het internet,lees een stuk over een olietest en even later vind je weer een test waar uit blijkt dat de
testwinnaar van de vorige test het weer niet zo goed doet,en als dan op een forum iemand met vakkennis weer wat anders zegt dan
raak je de weg helemaal kwijt.En dan heb je nog de mensen die bij hoog en bij laag beweren dat er aan Techno olie niks mis is,en
het andere kamp wat zegt dat het niet zo geweldig(rommel) is.Dus maak van deze kampen maar eens 1 kamp waar alle neuzen
1 kant op staan,nou ik wens die persoon veel succes.En iemand die in de sector werkt geloven we natuurlijk helemaal niet:N:+


Er is maar 1 kamp in dit topic, de rest fantaseert erop los, denk dat nu de twijfelaar na het lezen van zin en onzin hopelijk zijn eigen conclusies kan trekken, zoals domme opmerkingen dat olie een religie is, nee het is zuivere wetenschap, alles wat erom heen wordt verzonnen is religie.
Maar gewoon een beetje je grijze massa gebruiken en niet meteen doemdenken inzake dat olie een bedrog is waar geld aan wordt verdiend. Elke oliemerk heeft eigen ingeniesrs in dienst, allemaal tribologen die echt weten waar abraham de mosterd haalt. Feit is wel dat doorgaans een budget olie minder slecht is dan een duur merk met totaal afwijkende specs.
Vooral in de auto industrie maakt met eerst een motorblok en dan laten ze daarop een specifieke olie op ontwikkelen, auto is zelfs nog lastiger dan een motor.
 
Als de Heer wil , dat je motor in elkaar draait , ......dan draait 'ie in elkaar .

Als de Heer wil , dat 'ie heel blijft ,....dan blijft 'ie heel ( ongeacht wat voor olie er in zit )

Je kunt best wel Action olie in je brommert gieten , .....maar dan moet je 't wel eerst effe laten zegenen :z

"Alleluja ! " :)
 
Tuurlijk niet, dan gaat het over accu's, betere bedrading en connectoren enzooooo
De lengte van de oplaadkabel? Extra koeling bij het opladen? De accu nooit helemaal leeg rijden en nimmer 100% vol laden? :+

In de banden kan er ook dan nog eens stikstof. Die met het groene ventieldopje natuurlijk! ;)

Kevinblade kan er ook dan over meepraten. Je kan bij hem een Energica huren! :P
 
Ach het word straks flink betalen voor die elektrische voertuigen,ik hoorde alweer dat ze geld te kort komen,dus
flink omhoog met de belasting op elektrisch aangedreven voertuigen.Het zal wel weer iets worden zoals u rijd een
oud model elektrisch voertuig dus gaan we u extra laten betalen voor de vervuiling die u veroorzaakt met u oude accu.
En met oliestokers ben je straks helemaal de sjaak,ze gaan je het zo moeilijk maken dat je van ellende ook zo'n elektrisch geval aanschaft.
En de personen die het dan nog wagen met een oliestoker te rijden worden gezien als milieu criminelen.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, een electrische motorfiets van 200kg met 100 pk, die in 5 minuten op te laden is, en een actieradius van 300 kilometer bij 130 km/u heeft, wil ik wel kopen voor 15000 euro.:t
Ik vind dat geen bizarre eisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan