Dat klinkt logisch Rob RD.Er is me wel eens ingefluisterd dat bijvoorbeeld olie wordt geproduceerd in batches, en niet alleen olie. Banden, brood, harddisken, metaallegeringen, houtproducten. Daar worden kwaliteitsmetingen op gedaan, de producten zitten allemaal ruim boven de minimum eis, echter, de producent wil alleen op het beste van de producten zijn eigen merk zetten. Hij heeft immers de ruimte daarvoor omdat hij vraag heeft voor 1000 eenheden en hij heeft er 4000 geproduceerd. Dan doet hij netjes een stempeltje met zijn eigen merk op de beste batches zetten. De rest gaat met geringe winst de grijze markt op: Heel goed spul voor weinig geld. Ik kan me daar alles bij voorstellen omdat dat ook in het héél klein gebeurt. Ik moest zelf eens voor mij en een collega 100 aluminium beugeltjes meten, zagen, boren en tappen. Heb ik zeker degene die het beste waren voor mezelf bewaard en de andere die ook goed waren overgedragen... de mislukte heb ik weggegooid...
Ja precies, experimenteren met goedkope olie heeft helemaal geen zin. Je bespaart er bijna niets mee en je loopt risico's.Ik heb van alles al gebruikt in mijn motoren,Castrol,BelRay,Mobil,Motul,Shell,Total,Elf,Putoline,Silkolene,Repsol en met al die olie is er niet 1 blok geweest dat door de olie in elkaar gedraaid is,en dat al sinds de jaren 70 en ongeveer 100 motorfietsen.Dus met merk olie zit je zeker goed,de hele goedkope
heb ik mij nooit aan gewaagd en dat zal ook nooit gebeuren,zo duur is merk olie tegenwoordig ook niet meer dat je het zou moeten laten.
Honda,Yamaha en Suzuki hebben hun eigen merk,maar of ze er dat ook in mikken en waar het vandaan komt?Na al deze wijsheid dan wel onzin ben ik eigenlijk wel geïnteresseerd in wat de fabrikant eigenlijk zelf gebruikt om zijn motorblok af fabriek te vullen.
Hij maakt de klanten wel duidelijk aan welke specs de olie moet voldoen maar adviseert eigenlijk geen merk.
Of zal dit ook de dan beste aanbieding zijn voor hem waar hij m van betrekt.?
Ja, dat dus.Ook al is er helemaal niks mis mee met Techno olie,waarom het kopen als de merk olie niet eens zoveel duurder is.
Na al deze wijsheid dan wel onzin ben ik eigenlijk wel geïnteresseerd in wat de fabrikant eigenlijk zelf gebruikt om zijn motorblok af fabriek te vullen.
Hij maakt de klanten wel duidelijk aan welke specs de olie moet voldoen maar adviseert eigenlijk geen merk.
Of zal dit ook de dan beste aanbieding zijn voor hem waar hij m van betrekt.?
Behoudens garantie op mijn andere nieuwe BMW zien mijn motorfietsen de dealer niet of nauwelijks.Zo,n 40,- euro gemiddeld is voor 10000km een schijntje vergeleken met andere onderhoudskosten.
Om aanspraak te kunnen maken op garantie moet het onderhoud aantoonbaar volgens schema zijn uitgevoerd.Behoudens garantie op mijn andere nieuwe BMW zien mijn motorfietsen de dealer niet of nauwelijks.
Bij de S1000RR na een circuitavondje olie ververst voor de volgende avond.
Achteraf maar 375 kilometer gereden. Circa drie litertjes Valvoline bij de Action kost je echter de kop niet.
Voor 40 euro kan ik drie keer wisselen en interessantkoffiedikoude olie kijken.
Zo kom ik het jaar wel door.
Ja, daarom is de 1.000 beurt (bij 1.500 kilometer) bij de dealer geweest. Wel met mijn eigen meegebrachte olie.Om aanspraak te kunnen maken op garantie moet het onderhoud aantoonbaar volgens schema zijn uitgevoerd.
Zelf uitgevoerd onderhoud is bijzonder moeilijk aan te tonen. Ik heb daar in het verleden geluk mee gehad. Mijn Suzuki Bandit 1200 had schade aan de versnellingsbak, de 12000 beurt had ik zelf uitgevoerd. Dealer en importeur deden gelukkig niet moeilijk en de schade van duizenden guldens (tandwielen, schakelvorken) werd onder garantie gerepareerd.
Je hoeft geen triboloog te zijn om jou te vertellen dat deze tests geen enkele waarde hebben.Deze kerel doet allerlei testen met motorolie,wel interessant om te bekijken,of het enige wetenschappelijke
waarde heeft zal onze knuffel triboloog wel kunnen vertellen
Onderlinge verschillen zijn klein te noemen.
Motor Oil Testing
Auf YouTube findest du großartige Videos und erstklassige Musik. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder mit der ganzen Welt teilen.www.youtube.com
Schade aan versnellingsbakken kwam toen wel meer voor. Ik had de juiste motorfietsolie van een goed merk en een origineel oliefilter gebruikt.Ja, daarom is de 1.000 beurt bij 1.500 kilometer de dealer geweest. Wel met mijn eigen meegebrachte olie.(10W50 Motül i.p.v. BMW 15W50)
De 10.000 kilometer gaat daar ook gewoon. Dan voldoet hij aan het voorgeschreven onderhoud.
Ik heb zelf nog ververst op 500 en 1.000 kilometer met eigen minerale 20W50 olie, en vorige week @ 4.500 kilometer met dezelfde Motül.
Een versnellingsbak van Suzuki die stuk gaat hoor je niet vaak?
Wel fijn dat het toen onder garantie is verholpen.
Je hoeft geen triboloog te zijn om jou te vertellen dat deze tests geen enkele waarde hebben.
Deze kerel doet allerlei testen met motorolie,wel interessant om te bekijken,of het enige wetenschappelijke
waarde heeft zal onze knuffel triboloog wel kunnen vertellen
Onderlinge verschillen zijn klein te noemen.
Motor Oil Testing
Auf YouTube findest du großartige Videos und erstklassige Musik. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder mit der ganzen Welt teilen.www.youtube.com
Foto ?Zit morgen op de World Tribune...kom maar ff knuffelen jijAls je mijn 19 jarige dochter maar met rust laat
Daarom koop ik alleen maar oude meukJe moest eens weten wat er allemaal in nieuwe Suzuki blokken voorkomt,nieuwe blokken waar nog gewoon
bewerkingsoverblijfselen in liggen zoals metaalkrullen,als zoiets ergens tussen je tandwielen terecht komt
kan dat behoorlijke schade veroorzaken,er zijn zelfs metaalkrullen in oliekanalen gevonden.