Vraag het Shell......
Omdat je niet puur van een site kunt uit gaan.
Oh, het ging over Ester olie. Verder ken ik haar niet.Ik mis haar wel hoor.
En het is Ester, niet Esther
met schade zoals b.v. pitting in tandwielen.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Dat er verschil is in olie voor motor en auto snap ik. En dan met name het slippen van de koppeling.
En ik zou mij nog voor kunnen stellen dat het ook invloed heeft op de nokkenassen omdat deze veel hogere toerentallen draaien.
Maar pitting op de tandwielen??
Er waren vroeger, niet eens heel lang geleden, ook auto's met een versnellingsbak in dezelfde olie.Auto olie is niet gemaakt om een versnellingsbak te smeren.
Ja klopt dat gebeurt alleen met merk olie van de action ben je safe nooit geen last van gehad
Tja, kom jij nooit op meetings waar de deelnemers direct na het starten met z'n allen als een stel randdebielen de motoren in de toerenbegrenzer jagen?Auto olie is niet gemaakt om een versnellingsbak te smeren.
Dat zegt niets. Kilometerstand wil ik weten.Deze bak is 25 jaar oud.
Daarmee bedoel ik ook dat er altijd auto-olie in heeft gezeten.Dat zegt niets. Kilometerstand wil ik weten.
Foto zonder te kijken van mijn Suzuki met de carterpan los.
Deze bak is 25 jaar oud.
Bekijk bijlage 1412027
Tja, kom jij nooit op meetings waar de deelnemers direct na het starten met z'n allen als een stel randdebielen de motoren in de toerenbegrenzer jagen?
Stoer joh.
Is die ook niet voor gemaakt en blijkbaar gaat dat ook goed.
Disclaimer: persoonlijk krijg ik daar de kriebels van
Dat zegt niets. Kilometerstand wil ik weten.
Bij deze en mijn GS1000 is het natuurlijk aannemelijk dat deze alleen op 'auto-olie' hebben gedraaid.Het is onmogelijk dat jij een motor 25 jaar in je bezit hebt...
Dus dit beeld is enkel van de tijd dat jij hem hebt gehad en waarschijnlijk elke week ververst met Techno.
Busted
Er waren vroeger, niet eens heel lang geleden, ook auto's met een versnellingsbak in dezelfde olie.
Ik heb er nog eentje gehad.
Klopt,ik heb vroeger bij een British Leyland dealer gewerkt en oa de Mini,Allegro hadden motoren met de versnellingsbak gecombineerd.Er waren vroeger, niet eens heel lang geleden, ook auto's met een versnellingsbak in dezelfde olie.
Ik heb er nog eentje gehad.
Met zo'n dogmatisch antwoord weet ik nog niks.Auto olie is niet gemaakt om een versnellingsbak te smeren.
Bij deze en mijn GS1000 is het natuurlijk aannemelijk dat deze alleen op 'auto-olie' hebben gedraaid.
Tot ongeveer 1998 was er immers geen JASO MA keurmerk, want er waren in de voorgaande decennia niet zoveel friction modifiers zoals wij die nu kennen.
Dus pitting van de tandwielen was ook met de slechtste/beste 'auto-olie' nauwelijks een punt, alleen de schuimvorming is een nog ouder issue.
Als de indruk bestaat dat de gehele levensduur Techno olie is gebruikt, dan is dat verkeerd overgekomen.
Ik speel er wel graag mee.
Ik moet nu de deur uit en heb nog 12 tabbladen openJASO heeft toch met de koppeling te maken?
Of ook met de versnellingsbak?