Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Gewoon rijden met die hap.
 
Beter te duur dan niet verkrijgbaar! doet alleen pijn in je portemonnee. Sommige zoektermen kijk ik elke dag op de marktplaatsen voor, dan kom je nog wel eens leuk spul tegen

Ondertussen... T350 op de werkbank. Zijn hier ook mensen die rondlopen met de gouden tip om 2 carterhelften te splitsen? ik ben altijd een beetje als oermens erop aan het timmeren en slaan maar misschien is er ook een fatsoenlijke manier

 
Gewoon lostikken met een plastic hamer. Wel goed kijken of alle boutjes er uit zijn.
Zoiets dus, HBM 25 mm Nylon Hamer met Kunststof Steel
 
En wellicht dat anderen hier ook iets aan hebben: De slotcode van mijn T500 heeft 5 cijfers. Deze heeft Marcel niet meer. Na een zoektocht via cmsnl kom ik op Suzuki partnummer: 3714649300 uit voor een originele blanco Suzuki sleutel voor oa. de T500. Zodoende ook even als voorbeeld op de RG500 gezocht, partnummer: 3714516700.

Inmiddels heeft Marc Hoegee 2 van deze blanco sleutels voor me besteld voor de T500 Eens kijken of ik nog meer niet originele Suzuki sleutels heb. Dan gaan ook dezen vervangen worden
 
Goeie tip!
 
Terugkomend hierop:
Had eerst ontstoorde bougiekappen erop gezet. Hier kwamen wat tips binnen om bougiekappen met weerstand terug te zetten en dan te zien wat er gebeurt. Zo gezegd zo gedaan. Nulijkt het erop dat het niet meer schommeltheb ook de rotor schoongemaakt maar nu geeft ie best wel heel erg veel voltjes (15,5+V). Maar goed, niet meer dat slingeren op de multimeter. Vind het nog steeds vaag dat bougiekappen een probleem kan zijn voor de multimeter, maar het zal.

Wellicht ligt het aan de ontsteking die erin zit, betreft een electronische.



Update over de T350:
Krukaskeerringen in het midden zijn verrot. Moet revisie in.

Op de gescheurde plekjes wat een beetje op smeer/olie lijkt, daar horen nokjes te zitten. Die zijn -allemaal- weggevreten. Zou niet weten hoe.
Hoort er zo uit te zien.


zit aardig veel ruimte nu tussen, maar erger: als je de keerringen naar het midden verplaatst en niet tegen de krukaswanden dan kunnen ze alle kanten op. Dat lijkt mij niet goed.
Jouw browser kan deze video niet weergeven.


Krukas volgende week wegbrengen. Hopelijk zijn de andere onderdelen nog wel goed maar dat zal bij revisie blijken. Anders een donorkrukas ergens vandaan toveren... Achja. Komt wel goed.

Wordt vervolgd!

Dubbelzijdig tape én loctite. Dan weet je zeker dat je niet nog een keer embleempjes moet bestellen
 
Had ik toch weer gelijk dat het de keerringen waren
Die vele voltjes staan hopelijk niet op de accupolen? onder de 15 is wel de norm, daarboven heb je kans dat de accu gaat koken.
 
Laatst bewerkt:
Op de polen ja toch wel... Bij 4k toeren zelfs 16 soms. Kan het nog bijstellen omdat het zo'n ouderwetse voltageregelaar is...
 
Ben er maar niet mee weggeweest vandaag. Na werk even deksel eraf en afstellen. Ging makkelijker dan gedacht. Loopt nu op 14,5v.



Dat moet goed komen. Dit weekend GT weekend in Hardenberg, volgend weekend tweetakttreffen in Belgie