Dat laatste is sowieso een feit, ik mis op dit moment zo een kleine 5 pk omdat mijn race uitlaat systeem niet volledig open kan ivm geluidsrestricties.
Maar dan zouden alle fabrikanten meer vermogen moeten hebben, ik heb het idee dat de Honda wat ingelopen is op de concurrentie?
..Je wil ook niet met elke sponsor in zee gaan moet wel een beetje bij Honda passen
Kan me deze nog herinneren[afbeelding]
Ze namen dit team enorm in bescherming heb ik begrepen.
Ik lees nu her en der dat de Honda 8 tot 9 pk meer heeft dan vorig jaar. Ik vind dat echt opmerkelijk. Ze zijn al jarenlang met de fiets bezig en nu krijgen ze er nog even 9 pk extra uit. Ik ben geen techneut maar hoe kan dat zomaar opeens? Ik neem aan dat ze de afgelopen jaren niet hebben zitten pitten?
JIk weet niet of de motor positief veranderd is door de nieuwe verplichte software.
Rea geeft aan dat zij er nadeel van ondervinden, terwijl Ducati er voordeel van heeft.
Heeft nog lang geduurd voor de eerste fabrikant deze stap zou nemen. Was echt een kwestie van tijd. Supersports worden nauwelijks meer verkocht. Dan ben je gek als je ze blijft produceren. Triumph ging ze overigens al voor.
Edit: Ben wel benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de WSBK / WSS op den duur.
Triumph ging ze overigens al voor.
Ik adviseer een TTR SP1 met driecilinders. Maar met een V5 kan ik ook leven.Zou leuk zijn als honda vtr sp3 gaat maken
De 600 cc zijn minder interessant in de westerse wereld omdat de 1000 cc goed handelbaar zijn ivm electronica tegenwoordig.
Nou die ouwe 1000's zijn toch ook wel te handlen?
De 600 cc zijn minder interessant in de westerse wereld omdat de 1000 cc goed handelbaar zijn ivm electronica tegenwoordig.
Heb je het artikel wel gelezen?
Daarin staat dat het te maken heeft dat ze de motor niet kunnen laten voldoen aan de geluids en emissie eisen waaraan alle nieuwe motoren vanaf volgend jaar aan moeten voldoen.
Oh? En 6, 7000 euro (of meer...) verschil in aanschafprijs doet er niet meer toe?
Met het vallen van de laatste finishvlag in het WSBK seizoen 2016, wil ik toch ook hier even stil staan bij de afsluiting van een hele bijzondere periode in de Nederlandse motorrace geschiedenis: Een Nederlands talent zoals we in jaren niet gezien hebben, rijdend voor een Nederlands team dat ook al jaren meedraait in de top van de World Superbikes. Ik zal deze combinatie gaan missen en nog vaak terug denken aan enkele mooie momenten: De kippenvelmomenten die we in Assen meegemaakt hebben: Zijn eerste overwinning in de WSS in 2014, de WSBK podiumplekken, de aankondiging tijdens de BSB (2014) van zijn contract bij Honda Europe, zijn kampioenschappen in Magny-Cours in 2012 en in Jerez in 2014. Maar ook de Pitstopdagen in Nieuwleusen en het kampioensfeest in 2014 te Nieuwleusen.
Hier komt nu met deze combinatie een einde aan. Maar gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Ten Kate sluit 2016 af met een P4 en P5 in het kampioenschap. Iets wat nog niet eerder is gebeurd. En best knap met een verouderde motor. Men gaat volgend jaar verder met een nieuwe motor en 2 ex-MotoGP rijders. Michael zet zijn carrière voort bij Yamaha. Erg benieuwd hoe volgend jaar de kaarten liggen
Mooi gesproken !
Mooi succes voor Guintoli dit weekend, het is hem gegund na alle tegenslagen en Yamaha lijkt op de goeie weg. Maar ook Ducati gaat goed terwijl de Kawa's net iets minder lijken tov het begin van het seizoen.
We gaan het zien volgend jaar, de strijd tussen de Nederlandse Honda's en onze Michael op de Yammie, en de rest natuurlijk.
Nu nog ff de winter doorkomen
Red Bull nieuwe hoofdsponsor Honda WorldSBK Team
Red Bull nieuwe hoofdsponsor Honda WorldSBK Team
Daar heb je geen verkeerde sponsor aan volgens mij, geld spielt keine rolle bij herr Mateschitz...