tenzij je een oudere allroad hebt, dan is het abs volledig uit. (R1200GSa uit 2008, KTM 990,..)Hier wil je liefst geen abs , meeste motoren is het abs op het voorwiel niet uit te schakelen
T7 schakelt ook volledig uit ja. Gelukkig wel. Nu nog een oplossing vinden zodat het ook uitgeschakeld blijft als je de motor aan en uit zet.tenzij je een oudere allroad hebt, dan is het abs volledig uit. (R1200GSa uit 2008, KTM 990,..)
De huidige T7 schakelt dacht ik ook abs volledig uit?
nu zolang het achteraan uit kan is het best ok toch?
Vooraan willen we liever niet blokkeren, wordt oncontroleerbaar,
maar achteraan mag toch blokkeren?
Internet.....ABS.....
Hebben we er wel een paar van...in zuid Limburg...Dat eerste had ik niet eens zo over na gedacht.
Althans ik had me wel al bedacht dat je minder druk hebt dus minder rem kracht.
Dat de motor ook natuurlijk weg glijd over het voorwiel door het stuiteren over dat soort stenen.. had ik ff niet aan gedacht.
Rijden en de snelheid zo laag mogelijk houden, ABS uit (als dat er al is en uitgezet kan worden)
Gewicht naar achteren, beide remmen gebruiken.
Jammer dat we hier niet van dat soort padden hebben in NL om te oefenen.
Wonen we toch in het verkeerde land.
Ik dacht dat offroad in Zuid Limburg helemaal onmogelijk was?Hebben we er wel een paar van...in zuid Limburg...
Nee hoor, ben local dus ken mijn weggetjes en paadjes wel, sommige legaal, andere iets minder.Ik dacht dat offroad in Zuid Limburg helemaal onmogelijk was?
Toch maar eens gewoon op de bonnefooi heen rijden dan.
@James Bond ik had graag gaan rijden dit jaar maar dat zat/zit er niet in.
Dan ga je veel online kijken/lezen/zoeken en dan komen er vragen naar boven.
Normaal zou ik het onderweg tegen komen en dus gewoon moeten doen..
Dan krijg je dus dit soort dingen:
Bekijk bijlage 1680816
Ik rij die ook maar het enige wat krast is de jiffy bij het in en uitklappen dus dat valt wel mee. Bij mijn motor overigens niet van belangNieuwe boots gekocht:
Mijn op MP gekochte Forma cross laarzen waren bij aanschaf al een beetje "op".
Nu niet na niet eens heel veel gebruik beginnen ze toch wel uit elkaar te vallen. De oude Forma laarzen zijn niet echt je van het wat betreft kwaliteit. Voornamelijk het rubber en kunststof dat vergat gewoon want versleten zijn ze eigenlijk nog niet.
Nou ja na flink wat reviews gekeken maar gekozen voor echte cross laarzen in plaats van de allroad laarzen. Die bieden toch bij lange na niet de bescherming die een MX laars wel bied. En een cross laars zoals deze is ook nog eens goedkoper dan een modieuze allroad laars.
Eigen plaatje:
Bekijk bijlage 1681520
Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips er voor op laat zitten, ben een beetje bang dat die mijn motor gaan bekrassen.
Ik denk dat moeder aarde meer krassen zal maken…..Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips er voor op laat zitten, ben een beetje bang dat die mijn motor gaan bekrassen.
Ik ben ook een "local" maar weet maar weinig wegen waar je echt offroad kunt rijden. Dus mocht je tips hebben, lemme knowNee hoor, ben local dus ken mijn weggetjes en paadjes wel, sommige legaal, andere iets minder.
Weert is dichterbij. Voor TET nl heb je niet echt veel ervaring nodig maar een of meer dagen training word je niet dommer van.Ik ben ook een "local" maar weet maar weinig wegen waar je echt offroad kunt rijden. Dus mocht je tips hebben, lemme know.
Ik wil eens gaan oefenen met offroad rijden, maar ben aan het denken eerst wat lessen te volgen en dan pas te beginnen aan de TET. Vooral aangezien je voor de officiële TET eerst naar Veldhoven mag karren, en dat niet bepaald naast de deur is.
Oké, dan ga ik eens bij Weert kijken. Al vind ik Weert niet echt Zuid LimburgWeert is dichterbij. Voor TET nl heb je niet echt veel ervaring nodig maar een of meer dagen training word je niet dommer van.
Welke motor heb je? Denk aan fatsoenlijke banden. Help me later deze week even herinneren, stuur ik je wat gpx stukken. Vanuit Nijswijler langs de kerk omhoog naar baanheide, omlaag naar Eys, omhoog over kromhagerweg, aan het einde klein stukje asfalt, naar links Eyserheide, ik noem zo maar eens wat...Oké, dan ga ik eens bij Weert kijken. Al vind ik Weert niet echt Zuid Limburg.
In november heb ik 4 weken vrij, dus dan ga ik een training volgen en eventueel daaraan gekoppeld wat TET stukjes rijden. Want er is niet veel beter dan direct training in praktijk brengen, toch?
Voor omgeving Simpelveld heb ik wel wat stukjes die gereden kunnen worden. Het is niet veel, maar wel iets. Bij interesse: hit-me-up.
Ik rij een "Honda CRF1100L Africa Twin DCT 2021" (zie handtekening). Ik zie de gpx-files wel komen. Die zijn neem ik aan bruikbaar in Kurviger?Welke motor heb je? Denk aan fatsoenlijke banden. Help me later deze week even herinneren, stuur ik je wat gpx stukken. Vanuit Nijswijler langs de kerk omhoog naar baanheide, omlaag naar Eys, omhoog over kromhagerweg, aan het einde klein stukje asfalt, naar links Eyserheide, ik noem zo maar eens wat...
Oké, redelijk zware motor, banden kan wel bij droog weer, bij nat weer wordt het lastig voor je. Ik stuur je iets op onder voorwaarde dat je het niet op een site plaatst want dan is het wachten op verboden. Overigens, borden met uitgezonderd landbouwmachines kun je negeren, die gelden niet voor ons...Ik rij een "Honda CRF1100L Africa Twin DCT 2021" (zie handtekening). Ik zie de gpx-files wel komen. Die zijn neem ik aan bruikbaar in Kurviger?
Qua banden heb ik de "Metzeler Karoo Street" eronder liggen (van de fabriek). Volgens mij zijn die wel redelijk voor het licht off-road werk waar ik momenteel interesse in heb.
Voor nu ben ik alleen van plan om bij droog weer off-road te gaan. Vooral omdat ik nog nooit off-road gereden heb. Dus qua banden komt dat wel goed.Oké, redelijk zware motor, banden kan wel bij droog weer, bij nat weer wordt het lastig voor je. Ik stuur je iets op onder voorwaarde dat je het niet op een site plaatst want dan is het wachten op verboden. Overigens, borden met uitgezonderd landbouwmachines kun je negeren, die gelden niet voor ons...