Het zal wel zo lekker weer zijn dat iedereen aan het rijden is
Maar niet in Aguilar de Campoo. Even een offroad pauze gehouden in Burgos en er wederom achter gekomen dat ik inderdaad geen stads mens ben. Ik merk dat er nu veel frustraties naar boven komen en laat het lekker voor wat het is. Qua stad is het wel de moeite waard als je van oude gebouwen houd met een mooie kathedraal en zelfs een plein wat er uitzag als het stapcentrum in Arnhem dus er is zelfs een nachtleven.
Gelukkig in Aguilar weer wat meer rust ruimte en koeien om tegen te praten.
Voor mij was het maken van deze foto een bijzonder moment. Of ik wou deze foto al een keer maken of vond het niet nodig om te stoppen maar vond het zo een apart gezicht en bij het doorrijden van het dorp leek het ook heel mooi. Nadenkend moet dat in 2018 geweest zijn toen ik een kennis dr motor terugreed uit Portugal naar NL en ik via zoveel mogelijk passen door de Pyreneeën ben gereden. Waarschijnlijk was dit het eerste fatsoenlijke dorp sinds Leon, waar ik ( gelukkig) niet doorheen ben geweest en het een redelijk saaie 400 km was die dag, vanaf Riano in Picos.
Maar genoeg gesteggel met fietsfotos
. De middag bleef droog dus rijden maar.
Foto's zat maar niet zoveel aan door de grijze lucht. Alles wat in de verte ligt is met het blote oog wel te bekijken maar op de foto zie je niks, zeker niet op de thumbnail.
Och het is een service weg, ik rijd wel een stukje tot het asfalt begi.... Gas Gas Gas Diep Kut Rondje Hoe Kanniknie Jemoetwel Poe Poe..
Slijk 3.0 , Jesoes..
En hoewel ik het wel mooi geweest vond qua onverhard, was er een klein??? stukje binnendoor wat TET is en ik een mooi rondje op de kaart kon maken.
Met de stem van Jeremy Clarkson " How hard can it be? "
Leuk detail rechts onderin. Wat ze al niet doen voor de toeristen hè.
Nou ziet het er op de foto niet indrukwekkend uit, maar de grip was 0 .
Je zou denken dat je in het midden nog door het gras zou kunnen rijden, desnoods op slicks, maar die had ik inmiddels ook.
Ik stond toch wel even te kijken waar de klei allemaal tussen gekomen was. Om het tandwiel zat al jaren geen kapje of niks en dat was misschien maar goed ook. Ik moest wel een beetje lachen om mezelf, ik had de ketting al 3 keer schoongemaakt en ingesmeerd, de afgelopen 1000 km en dan dit..
Gelukkig ging het vanaf dit punt voornamelijk omhoog, water en modder gaat naar beneden voornamelijk...
Geen stadsmens en eehh, wat was er nog meer, owja, geen conditie.
Dit was 6 minuten later. Zelfs mijn kinstuk leek het ademen te beperken.
Op de navigatie zag ik dat er nog 30 meter stijging aan zat te komen en de afgelopen 6 minuten was het een afwisseling van op slicks rijden en zodra er stenen lagen vloog de klei alle kanten op, vanaf het voorwiel.
De laatste 30 meter stijgen en iets van 500 meter horizontaal bleek voornamelijk grote keien te zijn waar ik voor de verandering juist op mikte om overheen te rijden. Afgrijselijk gestuiter en met behoorlijk wat gas in zn 1 kwam ik boven.
Het uitzicht was ongeveer de moeite waard.
Ik wou ' voor en na ' foto's maken van het gebruik van de hogedrukreiniger, maar hij was buiten werking, er kwam wel een licht straaltje uit waarmee ik iig ketting en voor ketting wiel schoon heb gemaakt maar het begon al minder licht te worden en uiteraard dacht ik nog steeds dat het om 7 uur donker zou worden...
.
Vandaag de regen afgewacht en daarna op het asfalt gebleven.
Stuk TET tussen Aguilar de Campoo en Castrecias
Al dat geploeter was slechts 3,38 km inc afdaling..