Het TET (TransEuroTrail) topic

Gewoon lekker in je 1tje je gang gaan ,er zijn legale manieren genoeg 👍en mooi voor jezelf houden 👍t klinkt k*t maar t is de beste manier om lekker te blijven rijden.
 
Vermoedde ik al, geweldig!

KOFFIE!!!

Met koekjes....

Koffie!.JPG
 
Je vergelijk appels met peren.🤬
Het is beide fruit.

Daar waar de wielrenners op de openbare weg willen rijden spreekt men al over het gedogen daarvan.
Dat komt omdat er een massa aan wielrenners is die die mening deelt.

Stel dat er 1 miljoen offroaders in NL zouden zijn, dan kunnen we het legale offroadpaden netwerk fors uitbreiden.
 
Afgelopen twee dagen een deel van het noordelijk stuk van de Zweedse TET gereden. Begonnen in Jokkmokk, inmiddels in Lycksele. Onder Jokkmokk zitten zeker wat leuke stukken, ook wat sneeuwscooter paden, die kunnen best modderig zijn. Onder Arvidsjaur is het vooral rechttoe rechtaan, best wat asfalt ook. Niet heel spannend. Was ook koud vandaag, 4 graden en regen, niet echt lekker. In Lycksele een camping gepakt, was verkleumd. Tent neergezet, bak koffie gezet en de sauna in gedoken, was ik wel even aan toe!

IMG_20200923_101105.jpg


IMG_20200923_113431.jpg
IMG_20200923_172226.jpg

IMG_20200923_184219.jpg
 
Paar dagjes op de TET Frankrijk sectie 13.


Een van mijn eerste pogingen tot het samen voegen van het gefilmde materiaal.
Ik had al een ruwe versie op youtube staan met bijna 500 views en een paar likes maar ik was niet tevreden over de lengte (nu wat korter) en het geluid en muziek.

Ik leer graag bij dus laat maar horen wat er mis mee is of beter kan (ja vast korter.. :P )
 
Paar dagjes op de TET Frankrijk sectie 13.


Een van mijn eerste pogingen tot het samen voegen van het gefilmde materiaal.
Ik had al een ruwe versie op youtube staan met bijna 500 views en een paar likes maar ik was niet tevreden over de lengte (nu wat korter) en het geluid en muziek.

Ik leer graag bij dus laat maar horen wat er mis mee is of beter kan (ja vast korter.. :P )

hoi, leuk filmpje!

hoeveel kilometer rij je op een dag ongeveer? En welke gemiddelde snelheid? (Gemiddeld op de TET)
 
Paar dagjes op de TET Frankrijk sectie 13.


Een van mijn eerste pogingen tot het samen voegen van het gefilmde materiaal.
Ik had al een ruwe versie op youtube staan met bijna 500 views en een paar likes maar ik was niet tevreden over de lengte (nu wat korter) en het geluid en muziek.

Ik leer graag bij dus laat maar horen wat er mis mee is of beter kan (ja vast korter.. :P )

Mooi filmpje hoor, leuk gemonteerd ook! Ik word zelf alleen altijd een beetje nerveus van dat camerastandpunt naast het blok met het voorwiel in beeld, maar dat is mijn persoonlijke idee.
 
hoi, leuk filmpje!

hoeveel kilometer rij je op een dag ongeveer? En welke gemiddelde snelheid? (Gemiddeld op de TET)
Thanks voor je compliment.:}
Dag1 was een beetje een verkeerde inschatting.
Thuis (nabij Eindhoven) vertrokken in de ochtend, eerst dus 300km naar Schengen over de snelweg.
Om pas tegen een uur of half 12 aan de tet te kunnen beginnen.
Ik kwam dus tot een uurtje voor Nancy denk ik.
Lastig inschatten hoeveel kilometer dat is was?
Volgende dag ben ik van Nancy tot aan motor hotel La mouche gekomen, volledig via de TET gereden.

Ik gebruik geen route editor, althans niet voor de TET. (normaal gebruik ik My route app, maar die kan geen off-road routes maken).
Dus via de TET app laad ik de bestanden rechtsreeks in Osmand, klik op het begin punt en rijd daar naar toe.
Snelheid.. ik ben echt een off-road beginner dus heel hard gaat het allemaal niet.

Mooi filmpje hoor, leuk gemonteerd ook! Ik word zelf alleen altijd een beetje nerveus van dat camerastandpunt naast het blok met het voorwiel in beeld, maar dat is mijn persoonlijke idee.
Ook thanks voor het compliment.. :}
En ja ik moet eigenlijk meer camera standpunten proberen/gebruiken.
Van de vorige trip wist ik dat naast de koplamp teveel trillingen geeft in de beelden, dat is dus niet bruikbaar.
Op de valbeugel naast het blok heeft zich zelf al opgelost.
Daar de val is de beugel van de gopro gesneuveld, :+
Dus voorlopig kan het ding alleen op mijn helm.
 
Mooi filmpje hoor, leuk gemonteerd ook! Ik word zelf alleen altijd een beetje nerveus van dat camerastandpunt naast het blok met het voorwiel in beeld, maar dat is mijn persoonlijke idee.

Vind het wel geinig, kun je mooi de werking vd vering zien en wat ie wel/niet aan kan.
Tenminste tot 4.30 min :)
 
Laatst bewerkt:
Vind het wel geinig, kun je mooi de werking vd vering zien en wat ie wel/niet aan kan.
Tenminste tot 4.30 min :)
Het blijft eigenlijk wel een weg fiets, veerwegen zijn niet echt toereikend voor serieus off-road werk.
Maar met mijn snelheden gaat het allemaal redelijk, voor zover ik er verstand van heb dan toch.. :+
 
Vind het wel geinig, kun je mooi de werking vd vering zien en wat ie wel/niet aan kan.
Tenminste tot 4.30 min :)

Het heeft ook wel wat hoor, maar er beweegt continue zo veel. Voor mij persoonlijk altijd het liefst vanaf de helm. Maar verschillende standpunten met elkaar afwisselen kan uiteraard ook
 
Het heeft ook wel wat hoor, maar er beweegt continue zo veel. Voor mij persoonlijk altijd het liefst vanaf de helm. Maar verschillende standpunten met elkaar afwisselen kan uiteraard ook

Ja je zou eigenlijk 2 of 3 camera standpunten moeten hebben dan kun je wisselen.
En dan moet je ook nog iets met audio en mic's.
Is wel een gedoe maar als je echt mooie filmpjes wilt maken dan moet dat haast wel tegenwoordig.
Een ( portable) Drone lijkt me wel wat, kun je op reis mooie beelden maken.
 
Ha! Tijdje terug vraag gesteld over binnenbanden vs mousse voor gebruik op zowel onverharde als verharde (geasfalteerde) wegen. t heeft even geduurd, maar dank voor de reacties.
Ondertussen weer bijgelezen, erg mooie verhalen en foto's. Tzt komen de mijne ook hier. Groet!
 
Afgelopen twee dagen een deel van het noordelijk stuk van de Zweedse TET gereden. Begonnen in Jokkmokk, inmiddels in Lycksele. Onder Jokkmokk zitten zeker wat leuke stukken, ook wat sneeuwscooter paden, die kunnen best modderig zijn. Onder Arvidsjaur is het vooral rechttoe rechtaan, best wat asfalt ook. Niet heel spannend. Was ook koud vandaag, 4 graden en regen, niet echt lekker. In Lycksele een camping gepakt, was verkleumd. Tent neergezet, bak koffie gezet en de sauna in gedoken, was ik wel even aan toe!

Bekijk bijlage 1546546

Bekijk bijlage 1546547Bekijk bijlage 1546548
Bekijk bijlage 1546549
Tof! Wij zijn tot Torsby gekomen en toen omgekeerd. Mooie route hoor die TET Zweden :) Meeste is prima te doen, hier en daar wat lastige stukjes. Wij hadden ook een V85TT mee en die kon prima meekomen. De korte veerweg en de lagere grondspeling was helemaal geen probleem :)
 
Ik heb gistermiddag en vandaag nog het deel tussen de twee meren zuidwaarts gereden. Ben er op gegaan bij Kristinehamn, en gevolgd tot de hoogte van Falkoping. Moet zeggen dat ik dit stuk wel het leukste van alle stukken in Zweden vond. Aantal leuke stukjes single-track, beetje glooiend en wat stukken strak gravel door het boerenland waar je lekker een beetje kon spelen. Zelfs nog wat mul zand bij dat crossterrein, leuk stukje. Veel beter dan sommige stukken in het noorden waar het soms kilometers lang rechtdoor is.
 
Ik heb gistermiddag en vandaag nog het deel tussen de twee meren zuidwaarts gereden. Ben er op gegaan bij Kristinehamn, en gevolgd tot de hoogte van Falkoping. Moet zeggen dat ik dit stuk wel het leukste van alle stukken in Zweden vond. Aantal leuke stukjes single-track, beetje glooiend en wat stukken strak gravel door het boerenland waar je lekker een beetje kon spelen. Zelfs nog wat mul zand bij dat crossterrein, leuk stukje. Veel beter dan sommige stukken in het noorden waar het soms kilometers lang rechtdoor is.

Ja das zeker een leuk stuk, maar moet zeggen dat het stuk van Varnamo naar Malmo (behalve dat laatste stuk dan) ook erg mooi is om te rijden :)
 
Ik niet, maar ga vrijdag mijn motor wel even vies maken met Drentse blubber. Als iemand aan wil haken hoor ik het wel.

plannen zijn gewijzigd
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat mij niet lukken helaas. Vrijdag van Rotterdam naar Groningen om zaterdag ochtend het stukje van Glimmen naar Eext te checken. Daarna maar naar beneden Tetteren :)
 
Lees hier al maanden mee. Net de verlichting van de XT500 op orde gekregen, nog aan het stoeien met de knippers. Heb nog een hele weg te gaan en er moet een kenteken op, maar ik wil dit voorjaar met dat ding over de TET hobbelen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan