Het TET (TransEuroTrail) topic

Ja, trappen op kan behoorlijk misgaan. Zelf ben ik aan het herstellen van een (mogelijk corona-related) hartinfarct. Door de bloedverdunners moet ik extra uitkijken dat ik niet val, met name niet op mijn hoofd. Bij mountainbiken stoot ik me regelmatig en zit helemaal onder de blauwe plekken. Heb helaas al 2x een TET ritje moeten afzeggen, kijk er ondertussen wel heel erg naar uit.
Ja, das mooi kut zeg, zitten hier ook behoorlijk met corona nasleep, mijn vrouw belde net uit het ziekenhuis dat haar ontstekingswaarden nog veel te hoog waren en ze weten nog niet waardoor. Dus mag ze over 3 wkn in de scan. Ben zelf ook nog te zwak voor tet, ben al blij als ik een uurtje vol houd. Wordt langzaam tijd zeg, maar ja, we hebben de leeftijd tegen :X
 
Sinds ik een andere motor heb (KTM Adv 790 R) afgelopen september ben ik ook aangestoken met het TET virus. Afgelopen weken dit hele topic gelezen. Heb tot nu toe het gedeelte gereden tussen Hoogeveen en Ruurlo, mooi om mee te beginnen en het geleerde (KNMV VRO Allroad) in de praktijk te brengen. Als ik de meningen hier peil moet het vanaf Nijmegen en verder zuidwaarts wat uitdagender worden. Verder heb ik nog plannen genoeg om ook over de grens te TETeren. De mooie reis van @Frazer naar Zweden vorig jaar lijkt me ook zeker wat. :}

Harry
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Ik vond noord Frankrijk (TET sectie 13) ook wel tof om er in te komen.
Veel gravel en zand/klei paden, wat bospaadjes, nergens echt beangstigend.
Ook niet met een 220kg zware Guzzi.

Vanuit mijn woonplaats rijd je zo met 3 uurtjes snelweg naar Schengen waar je sectie 13 kunt op pakken.
Tentje achter op en met een dagje of 3 a 4 van huis heb je echt een leuke tocht te pakken.

TET NL zuid heb ik ook al flink wat stukken van gereden.
Beetje afhankelijk van het weer is dat gewoon goed te doen.
Met regen/nattigheid zijn noppen wel welkom, veel modder/landbouw paden.
Is het erg droog dan is de Leenderheide wel leuk speel terrein met erg veel los zand.
 
Wij hopen dit jaar sectie 13 te gaan rijden in Frankrijk! Na een aantal jaren op de NL TET gereden te hebben, nu toe aan iets in het buitenland.
 
Op het asfalt ernaartoe is dan weer geen feest met een goeie scherpe nop. Het blijft altijd concessies doen.
De Parpaillon is zo'n berg waar je met mooi weer nog met een Harley Roadking tegenaan klimt (paar keer steken bij de haarspelden), maar als het geregend of gesneeuwd heeft dan veranderd alles.

Banden is net zo'n discussie als wel of niet laten vaccineren of welke politieke partij moet het volgens jou worden. Ieder maakt zijn eigen keuzes.
 
Op het asfalt ernaartoe is dan weer geen feest met een goeie scherpe nop. Het blijft altijd concessies doen.
De Parpaillon is zo'n berg waar je met mooi weer nog met een Harley Roadking tegenaan klimt (paar keer steken bij de haarspelden), maar als het geregend of gesneeuwd heeft dan veranderd alles.

Banden is net zo'n discussie als wel of niet laten vaccineren of welke politieke partij moet het volgens jou worden. Ieder maakt zijn eigen keuzes.
Dat is ook wel een beetje een issue waar ik tegen aan loop wat betreft banden. Ik heb nu micheline anakee wild, prima band. Maar, niet geschikt voor modder ( of iniedergeval, echt iets glibberigs glad ). Dus, zou de michelin tracker willen overwegen. Probleem is dus alleen dat het ruk gaat zijn op de gewone weg. Ik zou echt nog wel enigzins fatsoenlijk bij de TET willen komen.
 
Dat is ook wel een beetje een issue waar ik tegen aan loop wat betreft banden. Ik heb nu micheline anakee wild, prima band. Maar, niet geschikt voor modder ( of iniedergeval, echt iets glibberigs glad ). Dus, zou de michelin tracker willen overwegen. Probleem is dus alleen dat het ruk gaat zijn op de gewone weg. Ik zou echt nog wel enigzins fatsoenlijk bij de TET willen komen.
Met zo'n 250 kom je met zo ongeveer iedere band wel weg.
 
En wat vind je van de Metzeler 360 (die lijkt me beter voor op de weg)?
Ben best tevreden met de Metzeler. Maar aan de band zal het niet liggen in mijn geval, eerder aan de bestuurder haha. Maar eerlijk is eerlijk, in rullere/modderigere omstandigheden heeft de 360 echt veel meer zijdelingse grip dan een TKC80. Klinkt wel als een tractor op asfalt.
 
In NL kom je met alles dat even grof of grover is dan de Metzler tourance al weg. Zul je heel af en toe vast staan waarschijnlijk, maar dat is natuurlijk deel van de lol.
Ga je Heidenau K60 of Mitas E-07 achtig heb je meer dan genoeg op een 200kg+ machine dus al zeker op een dual sport als de CRF250L oid.
TKC80 ben ik zelf minder fan van. Je komt er echt wel mee rond en in los zand bergen grip. In de modder zijn ze vooral niet beter dan een K60, die toch ruim 3x zo lang mee gaat en op de weg gewoon veel beter is en in het zand gewoon ruim voldoende.

Edit: Grappig detail op die Franse klei. Als je een Adventure/all-road hebt die wat meer straat gericht is wil er wel een moeilijkheid optreden.
Bij ons bij de Versys 300. Heel de band (K60) vrat zich vol met klei. Dat hoopte zich op tegen het spatbord waardoor het voorwiel vast kwam te zitten |(
IMG_20190510_090200_5.jpg

De opplossing:
IMG_20190510_090326_7.jpg
 
Dat is ook wel een beetje een issue waar ik tegen aan loop wat betreft banden. Ik heb nu micheline anakee wild, prima band. Maar, niet geschikt voor modder ( of iniedergeval, echt iets glibberigs glad ). Dus, zou de michelin tracker willen overwegen. Probleem is dus alleen dat het ruk gaat zijn op de gewone weg. Ik zou echt nog wel enigzins fatsoenlijk bij de TET willen komen.
Ik heb dezelfde bandjes onder de R80GS omdat ik op het asfalt ook nog een acceptabele remweg wil hebben. In de bagger ben ik tot nu toe overal nog doorgekomen, dus met je 250 gaat het zeker lukken. :t

1615532508614.png
 
Gisteravond een Qingqi QM200GY op motorkenteken gekocht. Een 200cc imitatie van een DR200 met een heuse 15 pk.

Gister mee over de weg naar huis gereden. De top van 118 op eigen teller valt me niks tegen.
Maar gezien het een SM is (jaja hoe verzin je het een Qingqi SM) moet er ook mee op onverhard/TET gejaagd worden. Zojuist maar even gedaan dus.
Nou... Ik had de broek vol van t lachen! Wat is dat mooi jagen op zo'n veredelde pitbike.
Het stuitert en deinst en doet, het wil net de bocht door met spinnend achterwiel, de max stuuruitslag is vreemd kort, maar het geeft je wel continue een grijns.
Vooral het donuts draaien is echt achterlijk makkelijk en vermakelijk.

Specs:
Blok: Dikke 200cc met een aarde verslindende 15 pk. Nm's... waarschijnlijk wel een paar aanwezig.
Vering: Model balpen, wel USD vooraan!
Gewicht: 126kg rijklaar.
Banden: Merk of type Kingstone, 1 naam is blijkbaar voldoende, bestaan volgens het internet ook niet. Kon iig zonder een enkel probleem door de modder en het zand komen. Bij ca 60 a 80 km/h werd het wel zoekerig in het zand. Setje 17' SM velgen zit dr op.

56a81cb8-cee4-4304-bf37-eaaaceb53ac6.jpg

ef6ef4e4-f8fe-4a97-944a-1795389dee48.jpg
c97a45cf-dd91-42ff-9dfe-9b4ea06c41bb.jpg
 
Ding ziet eruit alsof hij nog nooit van zijn leven bagger heeft gezien! :9~
Klopt als een zwerende vinger. Op het moment van de foto was hij net klaar en had hij nog geen zandkorrel gezien. Ondertussen nog niet veel, want twee dagen TET en wat onverharde paden op de NO Veluwe is nog niet om over naar huis te schrijven. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan