Het TET (TransEuroTrail) topic

Bijlagen

  • 75A0AEB9-B932-4014-91DD-649E981B6E05.jpeg
    75A0AEB9-B932-4014-91DD-649E981B6E05.jpeg
    77,1 KB · Weergaven: 14
Voor degene die met banden wil experimenteren, ik heb nog een setje Kenda Trackmasters staan (21" en 18") die voor weinig overgenomen kan worden. Achter nog iets van 13 a 14mm nophoogte. Prima om te gebruiken op de TET.
 
Dat is een 90\10 off/onroad toch?

Die is voornamelijk voor offroad ja. Slijtvaste nop dus gaat wel lang mee. Heb hem er iets meer dan een jaar onder gehad. Voor TET en normaal offroad rijden nog prima. Voor de crossbaan heb ik een nieuwe band gestoken. Als niemand hem wil gooi ik hem er weer op als het offroad seizoen begint of ik naar het buitenland ga.
 
Voor de geïnteresseerden in rijvaardigheidstrainingen; Adventure Shield start weer met het geven van OTR trainingen in Drenthe. Op korte termijn kan de obstakel training worden gevolgd. Het zijn woensdagmiddagen, soms ook wat later in de middag/avond, tegen een aantrekkelijk tarief. Zelf ga ik 24 maart en overweeg nog een paar sessies.
 
Voor de geïnteresseerden in rijvaardigheidstrainingen; Adventure Shield start weer met het geven van OTR trainingen in Drenthe. Op korte termijn kan de obstakel training worden gevolgd. Het zijn woensdagmiddagen, soms ook wat later in de middag/avond, tegen een aantrekkelijk tarief. Zelf ga ik 24 maart en overweeg nog een paar sessies.
Die gozer kan wel serieus rijden, in 2019 een paar demo's van hem gezien, waaronder ook het rijden over obstakels en een korte demo over Ehbo onderweg. Heeft echt wel verstand van zaken.
 
Zie dat die obstakel training bij de crossbaan van Westerbork/Beilen is. Daar ben ik zelf wel eens op de baan te vinden en heb ze daar inderdaad wel eens bezig gezien. Ook wel eens geprobeerd met de crosser over die obstakels heen te rijden maar was niet zo simpel voor mij.
 
Er is weer een nieuwe update, zonder die leuke zandbak onder Eindhoven. Schijnt dat die binnenkort ook afgesloten gaat worden :/
 
Las dat het vanwege de overlast was..

T is niet dat je daar slalommend tussen de wandelaars doormoet, aangezien ze daar een appart wandelpad naast hebben liggen.:?

Mensen zeuren tegenwoordig echt teveel en te snel... gun elkaar ook eens wat
 
Las dat het vanwege de overlast was..

T is niet dat je daar slalommend tussen de wandelaars doormoet, aangezien ze daar een appart wandelpad naast hebben liggen.:?

Mensen zeuren tegenwoordig echt teveel en te snel... gun elkaar ook eens wat
Er zullen een paar van die misgunners druk mee bezig zijn geweest. En die zijn nu helemaal tevreden met zichzelf.
De andere 99+ % wat daar wandelt of fietst zal het niet eens opvallen. Alleen als je het zegt. Van 'goh ja, de laatste tijd zie ik daar nooit meer een motor voorbij komen'.

Het is wel al een hele tijd de tendens, om dingen specifiek af te sluiten.
Wat zandpaden rond het wolfsven bij Mierlo was ook gewoon doorgaande weg. Nu ligt dat er allemaal nog wel maar verschillende plekken verboden. Wel een strakke streep asfalt erdoor voor fietsers.

Van Heeze naar Aals is ook al heel lang open voor auto's over zandpaden. Ook met geasfalteerd fietspad ernaast.
Dat is ergens de laatste jaren ook halverwege een stukje afgesloten met borden en slagbomen.
 
Mooi voorbeeld hoe belangrijk banden en gewicht zijn.

I should have picked that route... :P


Beetje meer inzicht en vooruit kijken helpt ook denk ik.
Maar ik zou daar ook liever rijden met de XL met de huidige banden, dan met de Versys met de originele 80/20 banden. De Versys is in verhouding voor mij denk ik net zo zwaar als voor hem deze cb.
 
Dat heeft weinig met een off-road motor te maken zo. Het is gewoon een iets hogere wegmotor, op weg bandjes. En gloedjenieuw zo te zien en hij is als de dood om te vallen.
Alles bij elkaar een recept voor ellende.
Wel een mooi paadje waar hij rijdt, beetje veel voetgangers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan