Het TET (TransEuroTrail) topic

En daar gaat het tenslotte om bij de TET.... :X
Zeg oude brombeer, ik moet er wel naartoe kunnen ook hé :j

Vanuit Gouda is het best een stukje, tot ik er ben. Doe je dat op noppen dan ben ik na een paar retourtjes van het profiel af (zeker als je ook graag op 1 wiel rijdt O-))
Maar deze gingen best goed, gisteren, ook in de blubberbende.

Het is toch best een grof bandje nog.
cjfwbxti90j080hpdltambutm-moto-edito-anakee-wild-26-tyres.jpg

Had het liefst wel de echte noppen eronder gehad weer maar dat is eigenlijk alleen een optie voor mij als ik hem dan altijd op een aanhanger zou meenemen erheen, en ik kan zo'n ding niet stallen bij m'n huis dus altijd ophalen en wegbrengen: heb ik geen zin in.
 
Laatst bewerkt:
@RWB : gave trip hoor!
Ik zie een fraaie Transalp 600, met zwart blok. Check van te voren het olieverbruik, staan ze bekend om.

@bommes : Mmmm, ik denk dat ik een keer vanaf La Mouche huiswaarts een stuk tet in ga plannen.
Ben ik aan het doen staat maar 30K op de teller en tot nu toe na 800km geen benoemswaardige hoeveelheid/niks waarneembaars. :t

1625467904975.png

Ook voor de TET vakantie handkappen met aluminium beugel gemonteerd. Deze zijn flink stevig en zorgen hopelijk bij een valpartij dat de handel niet breekt.
 
Komt snel verandering in ;)

Rij tegenwoordig elke dag het enigste stukje offroad van de westerlijk TET-route naar mijn werk _O-
1625478053525.png


Bevinden zich daartussen werkzaamheden icm een stoplicht. Dan is het via de gravvelweg toch een stuk sneller en leuker!
 
Komt snel verandering in ;)

Rij tegenwoordig elke dag het enigste stukje offroad van de westerlijk TET-route naar mijn werk _O-
Bekijk bijlage 1651233

Bevinden zich daartussen werkzaamheden icm een stoplicht. Dan is het via de gravvelweg toch een stuk sneller en leuker!
Als je de een na laatste afslag(polderweg) pakt voor kanaalweg is een onverharde dijkweg. Hollemaarsedijk
 
Ook wij zijn optioneel nog op zoek naar een reisgenoot.
Wij gaan nu met 3 personen, Madame, ik en een kameraad van ons. 3 is echter wel een beetje een rot getal, al helemaal als er een stel bij zit natuurlijk.
We zijn 3 midden tot eind twintigers. Een stel lompe donders bij elkaar.

Het idee is naar Zweden (en Noorwegen mits de Corona het toelaat).
Plan B zou de Poolse TET zijn.
Vanaf 25/26 juli tot ca 15 augustus.

Onze motoren die mee gaan zijn de 990 Adventure, de Versys 300 en de 790 Adventure R.
Onze ervaring verschilt wat. Madame en ik hebben natuurlijk aardig wat TET gereden, een beetje cross/OTR ervaring enz. Onze kameraad rijdt ook al goed 8 jaar motor, maar vooral straat. TET NL had hij echter totaal geen moeite mee op een Funduro.

We gaan de gehele periode ''wildkamperen'' met waarschijnlijk enkele dagen op campings of in Hytter.
De route zal voor het overgrote deel TET zijn, met wat uitstapjes en hier en daar misschien een stukje hiken/klimmen.

Lijkt het je wat om met ons op stap te gaan, stuur maar een PB!
Wij gaan nu met z'n 2en.
Die kameraad is van t weekend aangereden en kan helaas komende weken nog geen kant op.
 
Als er meer van dit soort stukjes in de regio zijn hoor ik het graag! Dan knoop ik ze zelf allemaal wel aan elkaar. Heb er nu 3 te pakken, goed voor 5 min off road 8)7
 
Nadat ik vorige maand de Belgische TET heb gereden, die voornamelijk geasfalteerd is, ga ik van 11 t/m 18 juli de Zweedse TET rijden. Volgens de linesman moet die in 8 dagen te rijden zijn dus dat zou nét kunnen. De 11e rol ik 's morgens van de veerboot in Malmö af en de 21e in de avond weer terug aan boord.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik vorige maand de Belgische TET heb gereden, die voornamelijk geasfalteerd is, ga ik van 11 t/m 18 juli de Zweedse TET rijden. Volgens de linesman moet die in 8 dagen te rijden zijn dus dat zou nét kunnen. De 11e rol ik 's morgens van de veerboot in Malmö af en de 21e in de avond weer terug aan boord.
Mijn plan ook alleen rij ik nog ff ‘snel’ 😅door naar de noordkaap. maar is 8 dagen niet een enkele reis? Je moet ook nog terug.
 
Leuk men 😃 ik kan ook niet wachten hoor. Lekker ‘of grid’ . Ik ben paar jaar geleden ook een paar weken in Zweden geweest. Super mensen daar. Hun levensstijl bevalt me wel
 
Mooie plannen, zelf ook groot fan van Zweden. Ik moet wel zeggen, vorig jaar was ik na een paar etappes wel een beetje klaar met de TET daar. Er zitten zeker mooie stukken tussen, maar verder is het wel heel veel van hetzelfde, en dat begon me na verloop van tijd wel een beetje te vervelen. Wel mooi vond ik het stuk tussen het Vanern en Vatternmeer door (zuidelijker ben ik niet geweest dus daar kan ik niet over oordelen), een stuk langs de Noorse grens, en de omgeving van Jokkmokk. Noordelijker dan dat ben ik niet op de TET geweest. En het is natuurlijk top dat je echt in de natuur zit, lekker kan wildkamperen, en alle rust en ruimte hebt.

IMG_20200912_141710.jpg
 
Leuk men 😃 ik kan ook niet wachten hoor. Lekker ‘of grid’ . Ik ben paar jaar geleden ook een paar weken in Zweden geweest. Super mensen daar. Hun levensstijl bevalt me wel
Helemaal mee eens over die lui, relaxed en behulpzaam volk. Over "off grid" gesproken. Ben voornemens om zoveel mogelijk gebruik te maken van de shelters (Vindskydd) langs de route (maken deel uit van de GPX file) wat Frazer vorig jaar ook gedaan heeft. Als je de link aanklikt zie je dat het er heel veel zijn in Zweden.
Gone71_maps_sweden-06-2.jpg
 
Goedemiddag mannen(dames uiteraard ook!)! Ik ben van plan om komend weekend de TET te gaan rijden van Groningen naar Nijmegen, en eventueel door als ik tijd over heb. Hoeveel asfalt/niet asfalt kan ik verwachten? Is dit een beetje te doen in 2 dagen? Eventueel nog overnachtingsadvies? Ik heb nog geen tassen voor mijn XT660Z dus moet het ''helaas'' doen met ho(s)tels.
 
Volgens mij moet dat lukken in 2 dagen. Wij waren een dagje (11-17u) zoet met Lochem-Balkbrug, en een lange dag (11-20u) met Balkbrug-Balkbrug rondje Drenthe. En dan nog over de provinciale wegen naar het startpunt en weer terug. Toen was de koek ook wel op, want zoveel ervaringen met onverhard rijden hebben we niet en het is best inspannend.
Mijn gevoel is dat je op de TET-Noord ongeveer 1/3 van de afstand, en dus ongeveer de helft van de tijd op onverhard rijdt. Meer dan ik had verwacht.
Ik vond trouwens de westkant van de Drenthe-lus het mooist.
 
Zondag vertrekken we met z'n tweeën naar de Zweedse en Noorse TET.
Nog specifieke tips?
We willen in 1 dag die kant op knallen over de autobahn en de overtocht vanaf Puttgarden naar Denemarken pakken (stukje ontspanning onderweg).
Overnachtingkje in Malmö en vanaf dan alleen nog maar over de TET of korte uitstapjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Zondag vertrekken we met z'n tweeën naar de Zweedse en Noorse TET.
Nog specifieke tips?
We willen in 1 dag die kant op knallen over de autobahn en de overtocht vanaf Puttgarden naar Denemarken pakken (stukje ontspanning onderweg).
Overnachtingkje in Malmö en vanaf dan alleen nog maar over de TET of korte uitstapjes.
Geniet van de trip en de natuur
Veel plezier, succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan