Het TET (TransEuroTrail) topic

Ben zelf ook dit jaar begonnen met offroad rijden (op een tenere 700). Heb inmiddels al een aantal keren de tet gereden in regio Nijmegen en richting cuijk, Brabant. Onlangs ook in de achterhoek een deel. Had wel het idee dat het in het zuiden meer offroad is. Overigens in mijn eigen omgeving (Ede) is ook best wat offroad te vinden.
 
Eind juni heb ik het plan om samen met een maat de TET van Zweden te gaan rijden. We pakken de boot naar Kristiansand om vervolgens via Oslo richting het Zweedse Stöten te rijden. Vanaf daar rijden we dan secties 4 en 5 om vervolgens verder te trekken richting Noordkaap.

Vanaf Stöten is het ongeveer 2200 km naar de Noordkaap. We hopen dit te kunnen doen in 8 dagen. Dat komt neer op zo'n 300 km per dag.

Nu is het de vraag of dat dit haalbaar is. Kan iemand daar iets over vertellen?
Absoluut is dat te doen, zie mij korte verslag van 2021. In 8 dagen in mijn eentje van Malmö naar het eindpunt in Finland. Veel gravelwegen en technisch niet te moeilijk.
 
TET Zweden houd je makkelijk 60+ gemiddeld aan. Is allemaal niet zo gek spannend daar. In het zuiden een paar ietwat technische stukjes, de rest simpel gravel.
 
Hallo iedereen,

Na 20 jaar (...) op een GSX-R gereden te hebben, eind vorig jaar naar een KTM 1190 Adventure S overgestapt. Tot nu toe zeker geen spijt van. *DNu wil ik hier wel eens wat offroad mee gaan rijden. Extra set velgen net binnen. Nu nog even op zoek baar bandjes en dan kan dat avontuur ook beginnen. Maar..., heb nog geen meter offroad gereden. Wil eind volgende maand een training volgen.Stukje TET lijkt me zeker leuk, maar is dat te doen zonder offroad ervaring? (wel motorervaring, op een KTM 1190 met noppen)
 
Hallo iedereen,

Na 20 jaar (...) op een GSX-R gereden te hebben, eind vorig jaar naar een KTM 1190 Adventure S overgestapt. Tot nu toe zeker geen spijt van. *DNu wil ik hier wel eens wat offroad mee gaan rijden. Extra set velgen net binnen. Nu nog even op zoek baar bandjes en dan kan dat avontuur ook beginnen. Maar..., heb nog geen meter offroad gereden. Wil eind volgende maand een training volgen.Stukje TET lijkt me zeker leuk, maar is dat te doen zonder offroad ervaring? (wel motorervaring, op een KTM 1190 met noppen)
Het is vooral een kwestie van wennen en doen. Als het wat gaat glijen en zoeken heb je snel de neiging om te verstijven en dat werkt nogal nadelig.
Gewoon rustig opbouwen en niet jezelf opnaaien dat je ervaren offroaders moet kunnen bijhouden.
 
Het is vooral een kwestie van wennen en doen. Als het wat gaat glijen en zoeken heb je snel de neiging om te verstijven en dat werkt nogal nadelig.
Gewoon rustig opbouwen en niet jezelf opnaaien dat je ervaren offroaders moet kunnen bijhouden.
Hmmm..., klinkt verdacht veel als een tip die ik onervaren wegrijders ook zou geven. *D Dan ga ik gewoon een keer mee rijden. Worst case moet ik de route alleen afleggen.
 
Stukje TET in de buurt is goed te doen. Als je bij Ommen er op gaat naar het zuiden is er redelijk veel onverhard, maar met een lage moeilijkheidsgraad :t
 
Stukje TET in de buurt is goed te doen. Als je bij Ommen er op gaat naar het zuiden is er redelijk veel onverhard, maar met een lage moeilijkheidsgraad :t
Thnx!! Staat al in mn Zumo. Dat ga ik binnenkort een keer doen, dan. Mochten er mensen samen een stukje willen rijden...
 
Heel gaaf! Kan je iets zeggen over hoeveel dagen er nodig zijn op Corsica om daar de tet te rijden? Jij reed met tentbepakking toch?
Sectie 10 zo'n 3 dagen. Sectie 11 in 1 dag gereden.

Uiteraard is het afhankelijk van je eigen kunnen, de omstandigheden en hoeveel uur je op een dag wilt rijden.

Ik rij graag door en maak vaak ook lange dagen.
 
Mooi hoor!
Wat een verscheidenheid aan wegen/paden/routes/beekjes! Fijn om te weten dat dit soort sporen toch nog relatief dichtbij te vinden zijn, zeker als je vanaf midden Frankrijk al een avontuurlijke route die kant op kan pakken 🤩
 
Thnx!! Staat al in mn Zumo. Dat ga ik binnenkort een keer doen, dan. Mochten er mensen samen een stukje willen rijden...

Ik sluit mij hier bij aan! Ik heb sinds een vorige maand een WR250R en heb er vandaag verse bandjes onder laten zetten. Vandaag ook de eerte keer offroad gereden en dat beviel erg goed! :)

Misschien is het een idee om maandag op tweede pinksterdag met een klein clubje vanaf Zwolle richting de TET in de buurt te gaan?
 

Bijlagen

  • IMG_20230526_194303.jpg
    IMG_20230526_194303.jpg
    658,4 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Je zou best is gelijk kunnen hebben, in de gebruikshandleiding staat ook dat er Binnenband en aanwezig zijn zowel voor als achter.. toch apart dat de dealer zei dat het tubeless is.. dat veranderd de aanpak weer aanzienlijk🤣
Das een binnenband.

De buitenband kan wel tubeless zijn, maar er zit een binnenband in


Propsetje kan thuis blijven.
 
Ik sluit mij hier bij aan! Ik heb sinds een vorige maand een WR250R en heb er vandaag verse bandjes onder laten zetten. Vandaag ook de eerte keer offroad gereden en dat beviel erg goed! :)

Misschien is het een idee om maandag op tweede pinksterdag met een klein clubje vanaf Zwolle richting de TET in de buurt te gaan?
Dat ziu tot zijn. ”Helaas” maandag festival! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan