Het TET (TransEuroTrail) topic

Vreemd dat ik ze er wel in krijg.
Rechtstreeks van de hoofdpagina van transeurotrail.org

The Trans Euro Trail® is designed to be navigated by a GPS enabled device – either a purpose built GPS receiver such as a Garmin or a GPS enabled device such as an Android, Windows or iOS device.​

Dan heb ik het mis. Des te beter, dan hoef ik dus ook geen ander apparaat aan te schaffen.
 
Vandaag tet in Drenthe gereden. Was ook best veel onverhard vond ik met mijn geringe ervaring :P
Wat een mul zand
 
Weet niet hoe het bij de nieuwere Garmin's zit, maar ik kon op mijn 550 niet tegen de route inrijden.
Apparaat wou telkens dat ik de andere kant op ging.
Tegenwoordig bewerk ik het originele gpx bestand met Route Convertor zodat ik 2 versies bij me heb.

Nieuwe bitmapafbeelding.jpg
 
Ik gebruik de OsmAnd app op een oude waterdichte android telefoon. Werkt helemaal prima, ook omkeren van routes gaat goed (buiten de eenrichtingspaden die dan niet worden herkend....)
 
Vandaag tet in Drenthe gereden. Was ook best veel onverhard vond ik met mijn geringe ervaring :P
Wat een mul zand
Pfoe. Zondag in van Den Ham naar Vasse gereden. Met Scorpion Trail 2. Straatbanden dus. Wel wat lucht uitgelaten, maar straatbanden, gecombineerd met 0 off road ervaring, mul zand, lekkere temperatuur en een compleet goretex pak, was toch wel een dingetje. Uiteindelijk overeind gehouden, maar scheelde paar keer weinig. Maar goed dat er nobbies en n training aan komen.
 
Geen idee, Basecamp kan ik niet zo mee overweg.
Route Convertor doet wat ik wil doen.
 
Geen idee, Basecamp kan ik niet zo mee overweg.
Route Convertor doet wat ik wil doen.
Is idd niet altijd heel logisch, Basecamp. Maar heb t nu redelijk onder de knie. Hoe doe jij dat dan? Route in Route Converter, exporteren en weer importeren op je Garmin?
 
Is idd niet altijd heel logisch, Basecamp. Maar heb t nu redelijk onder de knie. Hoe doe jij dat dan? Route in Route Converter, exporteren en weer importeren op je Garmin?

Routes maak en bewerk ik met SASPlanet. Bijvoorbeeld als je de tet route download zitten er ook allemaal Poi's in het gpx bestand. Ik haal alles eruit en zet alleen de route die ik wil zonder poi's in het een gpx bestand wat ik ergens op de pc opsla.
Met Route Convertor kan ik de route in dat gpx bestand dan omdraaien en deze sla ik dan in een ander gpx bestand op.
De garmin verbind ik met de pc en de aangemaakte bestanden zet ik dan onder windows in de garmin map GPX
Als ik dan de Garmin opstart ziet die de nieuwe bestanden en importeer ik de routes.

Klinkt omslachtig, maar voor mij werkt het.
 
Routes maak en bewerk ik met SASPlanet. Bijvoorbeeld als je de tet route download zitten er ook allemaal Poi's in het gpx bestand. Ik haal alles eruit en zet alleen de route die ik wil zonder poi's in het een gpx bestand wat ik ergens op de pc opsla.
Met Route Convertor kan ik de route in dat gpx bestand dan omdraaien en deze sla ik dan in een ander gpx bestand op.
De garmin verbind ik met de pc en de aangemaakte bestanden zet ik dan onder windows in de garmin map GPX
Als ik dan de Garmin opstart ziet die de nieuwe bestanden en importeer ik de routes.

Klinkt omslachtig, maar voor mij werkt het.
Ik download m op de telefoon. Ik klik dan op POI niet weergegeven (als die in de weg zitten) en als ik andersom wil rijden klik ik op keer de richting van de route om.
Het zal best voor je werken, maar dit klinkt minder omslachtig :9
 
Ik download m op de telefoon. Ik klik dan op POI niet weergegeven (als die in de weg zitten) en als ik andersom wil rijden klik ik op keer de richting van de route om.
Het zal best voor je werken, maar dit klinkt minder omslachtig :9
Als je een Garmin hebt zit dat hele ding meteen helemaal vol moet die POI's. (niet geheugen, maar gewoon hele lange lijst met punten waar je weinig aan hebt zo los) En zowel aan de PC gekoppeld als via het schermpje mag je ook redelijk door wat hoepels om die er weer uit te halen. Is niet gewoon dat ene bestandje eruit halen. Want het wordt geconverteerd en naar vanalles opgesplitst.
 
Hoi allemaal,

Iemand ervaring met het stuk TET dat in Schengen begint, om Metz gaat en dan westelijk gaat, net onder de Belgische grens door? Kun je daar een beetje uitdaging en afwisseling verwachten bij droog weer?

Mijn dank is groot.
 
Wat vind jij uitdagend?

Maar nee, is vooral door glooiende weilanden. In de ''Parken'' zitten nog wel wat leuke klimmen, maar voor de beginner allemaal goed te doen.
 
Klopt Erwin, dat verschilt per persoon natuurlijk. Ben wel redelijk ervaren, maar van de andere kant wel alleen. Dus klinkt goed. Dankjewel voor de info.
 
@Deville misschien dat deze sectie ondertussen weer een beetje is aangepast maar ik reed er een stuk van in 2020 met mijn Guzzi.
Ook solo.

alles goed te doen, zeker als het droog is.
Met regen kan het wel een flinke uitdaging zijn vanwege de vele klei daar tussen de velden.
Dan is het is gewoon zo glad als boter..
 
Terug
Bovenaan Onderaan