Het TET (TransEuroTrail) topic

Het wemelt in Drenthe inmiddels van de gesloten verklaringen, nu gaan rijden betekent volgende week nog meer gesloten verklaringen. De borden liggen al klaar.
Is toch geen houwen aan, op de TET NL pagina op Facebook komt de Drenthe lus ook regelmatig voorbij. Toch wel een groot nadeel van de TET, wegen/paden waar normaal gesproken zowat geen hond komt worden nu veelvuldig gebruikt door mensen uit het hele land.
 
Al die borden zijn leuk voor de borden fabrikant.
Hier op de Veluwe zijn er ook genoeg ' verboden in te rijden '.
Ik zie al die camping gangers met caravan en kut navigatie al vaststaan in het diepe mulle zand of zoals nu diepe modderpoelen.
Prima borden om ze af te schrikken. In de winter met motregen kan je daar prima rijden, met tank of motor, maakt niks uit.
Als je het idee hebt dat je in een land vol oude lullen woont die in alle stilte willen wandelen....
 
Als ik in de TET app inzoom krijg ik op de duur dit, ik neem aan dat ik dan gewoon sectie 22 importeer uit de lijst ik ook zo een beetje krijg wat ik zoek, straks eens proberen 😁Bekijk bijlage 1911154
Ah ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je het over de kaartdelen in OsmAnd had, niet de TET-app. Jouw methode klopt zo inderdaad! :)

Mogelijk heb je bij het inzoomen op de track getikt om die vraag te krijgen, het inzoomen zelf doet dat namelijk niet.
Als je een eigen selectie wil samenstellen in plaats van alleen dat ene deel, kun je door op de trackdelen te tikken de namen per sectie identificeren, die zijn namelijk niet altijd logisch opvolgend. Als je weet welke secties je allemaal wil gebruiken kun je de rest uitschakelen via het sectieknopje rechtsboven:

Dan nog even 'REBUILD WAYPOIINTS' om de POI's van de uitgeschakelde secties te verwijderen. Daarna kun je je custom gemaakte versie in OsmAnd binnenhengelen via de knop 'Open track' en heb je alleen de secties die je zelf wil hebben.
 
Zaterdag a.s. vertrek ik voor een weekje TETten in Italië en Frankrijk.
In 1 streep die kant op, richting Sussa (IT). Vanuit daar richting de Middellandse Zee
En dan via een ruime bocht bovenlangs Nice via de Franse TET weer terug naar het noorden.

Twijfel nog over mijn achterband, TKC80 met nog 7mm profiel op het middenvlak.
20230807_185554.jpg


Nieuw is het iets van 11mm.
Vervangen? Of laten zitten?

Heb wel al een nieuwe Mitas E-09 liggen.
Dus of die er nu alvast op worstelen of de TKC op vakantie op rijden, en de Mitas voor de herfst en winter in NL gebruiken.
 
Zaterdag a.s. vertrek ik voor een weekje TETten in Italië en Frankrijk.
In 1 streep die kant op, richting Sussa (IT). Vanuit daar richting de Middellandse Zee
En dan via een ruime bocht bovenlangs Nice via de Franse TET weer terug naar het noorden.

Twijfel nog over mijn achterband, TKC80 met nog 7mm profiel op het middenvlak.
Bekijk bijlage 1911321

Nieuw is het iets van 11mm.
Vervangen? Of laten zitten?

Heb wel al een nieuwe Mitas E-09 liggen.
Dus of die er nu alvast op worstelen of de TKC op vakantie op rijden, en de Mitas voor de herfst en winter in NL gebruiken.
Je kunt onderweg toch ook prima vervangen.
 
Deze TKC80 nog even opbranden op de snelweg heen, en die Mitas meenemen en die dan daar ergens er op draaien?
 
Ik zou de band lekker laten zitten en oprijden. Nog dikke prima op het gravel. Dan maar op een kale band op de peage retour.
By the way: vanaf volgende week woensdag rij ik zeer waarschijnlijk ook in die buurt! Met Heidenau's k60 eronder.
 
Deze TKC80 nog even opbranden op de snelweg heen, en die Mitas meenemen en die dan daar ergens er op draaien?
Is het niet zo dat de landen waar je doorheen komt de prijzen van banden, de uurtarieven en de btw tarieven lager zijn? Dus een band daar scoren scheelt sleepwerk en mogelijk kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
@Kneusteun inderdaad, maar ja ik had die Mitas al besteld. Ligt hier niet in de weg maar goed.

Ik pomp gewoon de TKC die er nu op zit goed hard op voor de heen weg, en dan zie ik wel.
Heb al een motor/banden zaak gevonden ergens in de Buurt van Cuneo (IT), dat zijn wel een 1500km voordat ik daar ben.
Is het dan te ver op dan kan ik daar wel wat nieuws regelen gok ik zo.
 
Is het niet zo dat de landen waar je doorheen komt de prijzen van banden, de uurtarieven en de btw tarieven lager zijn? Dus een band daar scoren scheelt sleepwerk en mogelijk kosten.
Moet hij wel op dat moment in die winkel liggen en die winkel tijd hebben voor montage.
We hebben het over Italianen en Fransozen he.

Sterker nog, ik denk dat ik er zelf eerder iets K60/E07 oid op zou leggen. Die rijden die trip gewoon uit en heeft aan het eind nog 50%+ profiel over. Een matige off-road band met 50% profiel heeft veel meer grip dan een TKC 80 met 10%.

De hele TET Frankrijk vanaf het zuiden omhoog heb ik van het voorjaar op Avon Trailriders nog gedaan. Af en toe een modderstuk waar het interessant werd en 1 rotsafdaling waar je echt nog even druk wordt met de Guzzi. Die modder kom je met K60 echter makkelijk door en die afdaling doet het profiel op je banden niet zo veel. Denk stiekem toch dat dat omrijden of motor aan de hand naar beneden wordt.

Anders gewoon oprijden en misschien al ergens inplannen dat je rond datum X daar een bestelde band laat monteren.
 
Ik heb de nieuwe band gewoon liggen, maar om nou voor de 2de keer een nog lang niet versleten achterband er af te trekken vind ik ook weer zo wat.
Heb nog 2 stuks (voor en achter) AX41's liggen met 40% profiel die ik er voor de Landsard crossdag heb af getrokken.
Er blijven dan allemaal van die halve bandjes over op deze manier.
En het is ook niet dat ik onbeperkt ruimte heb :P en de zin en tijd om net al een bepaalde iemand ( }) ) steeds maar bandjes te wisselen heb ik al helemaal niet.
 
Gelijk aan de Noord Franse TET.
Bij droogte nog wel te doen met een Goldwing op slicks, en nog snel ook :o
Maar heeft het even geregend dan kom je zelfs op een crossmotor op full on noppen niet echt heel ver.
Rode klei .. kei hard wanneer droog, maar meer water is meer glad.. Heel veel meer glad.
 
Heb wel al een nieuwe Mitas E-09 liggen.
Dus of die er nu alvast op worstelen of de TKC op vakantie op rijden, en de Mitas voor de herfst en winter in NL gebruiken.
Met de TKC heb ik geen ervaring, maar de mitas wel. Deze is lekker slijtvast. Die snelweg km doen hem niet veel. Deze gaat , natuurlijk afhankelijk van je rijstijl, zon 6000 tot 10000km mee.
 
Sectie 4 is momenteel erg nat in Frankrijk
Met de 690 en 701 tot de assen vast
Met motoZ adventure banden kwamen we er amper doorheen
Ik ben in zuid Frankrijk de berg omhoog gereden op een mix van spelgladde natte gele klei en gebroken leisteen...alsof je op ijs rijdt.

En een granietgroeve omhoog is alsof je op knikkers rijdt!
 
20230809_170813.jpg

Nog geen 10 minuten, wiel uit de Guzzi, bead breken, bandje los lepelen, binnenband er uit, enz.

20230809_171432.jpg

"Oud" vs nieuw.

20230809_171758.jpg

Nieuw op de velg, beetje worstelen om de band terug op de bead te krijgen.
Ook iets te veel geworsteld met de band terug op de velg leggen denk ik.
20230809_202259.jpg

Nadat de buitenband eindelijk plop op de bead lag bleef er lucht langs het ventiel afkomen.
Na het eten was alle druk er weer uit.

Even weer los gelepeled, binnenband er uit, en ja hoor ergens klem gelepeld..grrr.
Geen nieuwe band in huis. Deze dus maar even geplakt en terug geplaatst.
Voor de trip maar een reserve binnenband halen, en lepels meenemen.
 
Ik ga wellicht over 2 weekjes dat stuk doen, dus wmb zijn latere updates zeer welkom :) Of ben je dan al lang en breed weer terug?
Helaas niet, wij gaan via sectie 13 Luxemburg in.
Ik denk dat het dan wel mee zal vallen. Ligt natuurlijk ook aan wat voor motor/banden en skillset je meeneemt:+

De water crossings, zullen in ieder geval wel te doen zijn. Wij hadden het beeld dat onze motoren voorbij zouden drijven:N

Aangezien het dag 2 van de vakantie was hebben we zo overgeslagen.
 
Bekijk bijlage 1911977
Nog geen 10 minuten, wiel uit de Guzzi, bead breken, bandje los lepelen, binnenband er uit, enz.

Bekijk bijlage 1911978
"Oud" vs nieuw.

Bekijk bijlage 1911979
Nieuw op de velg, beetje worstelen om de band terug op de bead te krijgen.
Ook iets te veel geworsteld met de band terug op de velg leggen denk ik.
Bekijk bijlage 1911980
Nadat de buitenband eindelijk plop op de bead lag bleef er lucht langs het ventiel afkomen.
Na het eten was alle druk er weer uit.

Even weer los gelepeled, binnenband er uit, en ja hoor ergens klem gelepeld..grrr.
Geen nieuwe band in huis. Deze dus maar even geplakt en terug geplaatst.
Voor de trip maar een reserve binnenband halen, en lepels meenemen.
Verstandige keuze ;)
En zo'n E09 ploetert overal wel lekker doorheen, trok mijn 990 in de drek zelfs nog makkelijk op het achterwiel. Stuk beter dan de TKC80 of Motoz})
 
Trouwens wat mee te nemen om de band van de bead te krijgen?
Ik reis solo, dus zijstandaard is geen optie.
Nu heb ik een spade gebruikt, ter illustratie:
IMG-20230809-WA0018.jpeg


Maar die heb ik niet bij op de TET.
Dus kom ik dan op van die Motion Pro beadbreakers terecht? Of zijn er alternatieven? Iets wat al in de "normale" gereedschapskist zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan