Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik ben van plan om volgende week vrijdag en/of zaterdag (15/16 sept) een stuk van de TET te gaan rijden. In principe vanaf omgeving Ommen naar het zuiden of omgeving Zutphen naar het zuiden. Nog iemand die samen wil rijden? Ik ben overigens onervaren in off road rijden. Wel 20 jaar motor ervaring en een offroad cursusdagje gehad. Maar verder nog niet veel offroad.
 
Jammer die dagen kan ik net niet. Die zondag middag op zich wel, ik weet niet hoe laat jij wil gaan?

Aankomende maandag middag kan ik ook wel mee.
 
Jammer die dagen kan ik net niet. Die zondag middag op zich wel, ik weet niet hoe laat jij wil gaan?

Aankomende maandag middag kan ik ook wel mee.
was van plan bijna de hele dag te gaan. Zondag lukt niet. Ander keertje. Woon zelf in Zwolle, dus nog wel aardig in de buurt
 
Reed gisteren een stukje TeT en kwam meerdere motorrijders tegen, een KTM 990, een RE Himalaya, een Honda CRF1000, een KTM 1290 SaS en nog wat, vroeg me af of het mensen van hier waren?
 
Ik reed wel op de TET, maar ben volgens mij alleen een van die KTM's tegengekomen ergens rond Tubbergen-Hertme stuk.
Was een compleet volgepakte motor.

Edit: Aankomend weekend kan ik niet, maar kom uit Enschede en wil best een keer met wat mensen samen rijden.
 
Dit was in noord-Brabant.

Ik wil ook best een keer met wat mensen meerijden, misschien leuk om wat offroadbeginners of zo een rondje mee te nemen?
 
Net stukje TET gereden ten zuiden van Delden.
Rare vraag: ik gebruik nu osmand met de gpx erin op mijn werktelefoon op het stuur vd motor. Het liefste zou ik osmand willen hebben op een bouwtelefoon van CAT. Thuis alles inladen en offline wegzetten zeg maar.
Kan dit en zo ja vanaf welke CAT type (ik dacht S30) en, heb je er toevallig 1 te koop, dan graag pm.
Ik wil mijn werktelefoon niet teveel blootstellen aan trilling en vocht. Daarnaast heb ik een tt550 en zit niet echt te wachten op een garmin oid.
 
Als ik dat lees, en een beetje in de app rondklik, kan ik niet begrijpen dat je zo onoverzichtelijk een app kan maken _O- . Probeer je straatnamen maar eens uit te zetten.. poah.

1695027330162.png

Gisteren wel lekker kunnen spelen.
 
De ontwerpers hadden ook geen over de top capabele off-road motoren in gedachten die zonder gekke dingen te doen toch zeker 40 a 60 km per uur reizen en mogelijk nog veel sneller.

Eigenlijk is het een MTB/Wandel/4x4 app die wij ''misbruiken'' voor onze doeleinde.
 
Maar dan nog. Op 3 manieren naar instellingen kunnen, en de instellingen niet kunnen vinden waar je naar zoekt, daar wordt je als wandelaar of MTB toch ook niet vrolijk van?
 
Heb het tijdje gebruikt, maar je moet haast raketgeleerde zijn om die interface te begrijpen. Blij dat toentertijd kurviger kwam, maar die kon meen ik niet met offroad achtige wegen overweg.
 
Heb het tijdje gebruikt, maar je moet haast raketgeleerde zijn om die interface te begrijpen. Blij dat toentertijd kurviger kwam, maar die kon meen ik niet met offroad achtige wegen overweg.
Geen last van, ik heb de app geïnstalleerd, de kaarten gedownload die ik wil hebben en ik pleur er GPXjes in en ga rijden.
Heel veel lastiger hoef je het je zelf niet te maken toch?
 
Ik ben gewoon te autistisch om te kunnen begrijpen dat iemand zon app maakt. Maar hij werkt verder prima hoor. Heb zelfs de betaalde versie haha
 
Door de jaren heen ook meermaals op het punt gestaan om met de smartphone te gaan smijten.
Maar offroad paden zichtbaar waar een 1000 euro Garmin het liet afweten.

Als je meerdere voertuigen gebruikt ben je binnen een week krankzinnig, het steeds moeten schakelen tussen profielen en telkens een profiel als standaard moeten instellen omdat je na elke keer ' even ' een route plannen en daarna annuleert, springt hij weer terug naar het standaard profiel.

Op een gegeven moment stomp ik af en onthoud de verschillende stappen voor de dingen die ik regelmatig nodig heb. Maar na een maand bankhangen moet je wel weer inkomen.

Bij het gezegde ' haat - liefde verhouding ' moet ik echt gelijk aan Osmand denken.
 
Door de jaren heen ook meermaals op het punt gestaan om met de smartphone te gaan smijten.
Maar offroad paden zichtbaar waar een 1000 euro Garmin het liet afweten.

Als je meerdere voertuigen gebruikt ben je binnen een week krankzinnig, het steeds moeten schakelen tussen profielen en telkens een profiel als standaard moeten instellen omdat je na elke keer ' even ' een route plannen en daarna annuleert, springt hij weer terug naar het standaard profiel.

Op een gegeven moment stomp ik af en onthoud de verschillende stappen voor de dingen die ik regelmatig nodig heb. Maar na een maand bankhangen moet je wel weer inkomen.

Bij het gezegde ' haat - liefde verhouding ' moet ik echt gelijk aan Osmand denken.
Haha dat dus.

Maar even ontopic: zondag nog een rondje gedaan. Gaat steeds beter, meer vertrouwen, langzaam maar zeker gaat steeds eerder het gas erop en iets vaker ‘ dwars-ig’ de bocht uit. Gas geven werkt wel, maar lang niet altijd.

De v strom blijft lastige motor op de TET, maar maakt het wel erg uitdagend.😋
 
In plaats van Osmand heb ik laatst scenic getest met de TET track en dat werkte simpelweg perfect!
Voordeel vind ik dat de app overzichtelijker is en ook zo ver als ik weet meer weergeeft, toegestane snelheid en achteraf mooie data zoals gemiddelde snelheid en hoogte verschillen. Maar moet zeggen dat ik ook echt Osmand nooit echt verder uitgezocht heb omdat ik de app gewoon niet fijn vond.

Misschien als het zondag nog een beetje modderig is ga ik weer eens een stukje TET proberen, even kijken hoe de karoo 3 nu echt in de modder is, had het idee dat ze nogal zijwaarts willen zoeken.
 
Dit weekend voor het eerst de TET gereden.
vrijdag middag vertrokken vanuit midden Zeeland. mijn plan was om eerst richting Eindhoven te rijden. camping te zoeken, en zaterdag te starten.
Maar omdat ik thv Roosendaal al groen en geel geërgerd was door de 1000 knurften die met 93km/h op cruise control aan het inhalen waren daar de weg afgegaan.
dan maar binnendoor 👿
Terwijl ik de garmin aan het instellen was zag ik de track op eens lopen.
Mooi! gelijk maar beginnen dan.
Voor een beginnende rijder was het een mooi opbouwend stuk richting Eindhoven. beetje grond, af en toe een klein bos padje. weet eens wat grind. Gaaf!
20230922_165508.jpg

uiteindelijk gestopt in baarle nassau.
dat genoten van goede spare-ribs bij de lantaern.
20230922_181637.jpg


20230922_185417.jpg


Na lekker uitgeslapen te hebben weer op pad gegaan.
de route lag bijna naast de camping, dus gelijk op pad.
Dat was goed opstarten ook.... de regen die pas gevallen was, had de zandgrond omgetoverd tot een soort smurfensnot. Maar we zijn overeind gebleven.!
Die dag tot Budel over de meest mooie wegen gereden.
Wat geweldig.
20230923_094347.jpg
20230923_111433.jpg
20230923_113501.jpg

onderweg rustig de tijd genomen voor koffie.
wat een rust.
veel tetters voorbij zien komen.
Alleen moet je daar nou plank gas daar doorheen knallen? stilte gebied.
Zo zorg je dat niemand hier meer kan rijden..
niet netjes, maar dat is mijn ongezouten mening
20230923_133115.jpg
20230924_111149.jpg


Zondag laatste dag, koud nachtje was het. brrrr
Maar lekker verder rijden, daar word je warm van.
de eerste 2 uur lekker gereden, maar hoe meer ik in Limburg kwam, hoe lastiger de paadjes werden. duidelijk uitgezet door iemand met een vederlichte crosser. niet met een oud vol gepakt transalpje.
deze route tot Helmond gereden totdat voor mij de "echte" cross jongens als bowling pins voor mij plat gingen.
Het was heel nat en glibberig.
Totdat ikzelf als een big die voor het eerst modder zag, lekker in een plas lag te rollen vond ik het tijd om op huis aan te gaan.
uiteindelijk in 3 korte dagen 260km TET route gereden.
linesman! bedankt!

Omdat ik volgend weekend het kleppentreffen op de agenda staat, en Gemert 12km van Helmond is, even wezen kijken of de tent er staat.volgende week feest @kleppenjagers

20230924_142419.jpg
20230924_142417.jpg
20230924_134909.jpg


@ crosser mannen die mij uit de plas hielpen. bedankt jongens🥳
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben je zien rijden, Beta 430 RR en KTM 500 EXC-F, we hadden het er nog over dat we respect hadden voor het feit dat je met zo'n motor en dan ook nog volgepakt over de soms toch beste slechte paden kwam!

Ik ben diegene op de KTM die een stuk voor jou op z'n plaat ging, heel diep modderspoor en toen smeerde het voorwiel linksaf weg...radiateurkap gescheurd, deel van mijn laars weg en stuurbevestiging krom, maar mocht de pret niet drukken!
 
A jullie👍
er zat flink de gang in bij jullie 🥳

Het was inderdaad een kattig padje daar.
gek genoeg was het 1km verder weet heel leuk rijden door dat denne bos.
route kan snel wisselen daar 😁😁
 
A jullie👍
er zat flink de gang in bij jullie 🥳

Het was inderdaad een kattig padje daar.
gek genoeg was het 1km verder weet heel leuk rijden door dat denne bos.
route kan snel wisselen daar 😁😁
Viel wel mee daar, op de een of andere manier ligt modder me niet zo...ik ben meer van de mulle of harde paden en krappe single trails.

Maar je ziet, slow and steady wins the race! Hopelijk komen we je vaker tegen op de TeT, gaaf dat je het op jouw manier doet.
 
IMG-20231004-WA0014.jpg


Eerste kilometers offroad/TET met mijn nieuwe fietst.
Heerlijk ding zeg.
Spoort veel beter dan mijn Guzzi, vermogen komt er makkelijker uit, beter de bocht om te krijgen, enz.
IMG-20231004-WA0012.jpg

Goedgekeurd dus.

IMG-20231004-WA0011.jpg

Waar ik eerst op dit soort mullere paden nog wel eens van links naar rechts schoot en het tempo als wel erg laag lag. Gaat het nu als op rails, in zijn 4 met 70km/u gewoon als vanzelf bijna.
IMG-20231004-WA0013.jpg


Ondertussen weer thuis, gewassen en gekamt op de oprit.
IMG-20231004-WA0009.jpg


Erg blij met mijn keuze voor deze motor *O*:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan