Het Thundercat topic

Had hem verrast met een kamerwissel... hij was verbaasd waarom, totdat hij de kamer zag haha. Helemaal happy die jongen en ik óók!! :]
Kan jij niet is een babbeltje maken met mijn wederhelft:/
Dat wil ik ook, mijn brommert in de woonkamer...




Let wel op tijdens het gesprek aan gaan, ze kan bijten


 
Mijn vrouw vindt een motor in de woonkamer helemaal geen probleem zei ze. Als ik na de scheiding ergens nieuw onderdak heb gevonden mag ik van haar zoveel motoren in die woonkamer zetten als ik wil, zei ze. Toch wel lief :+ .
 
Hmm.... het scheelt wel dat ik dit niet hoef te vragen sinds een paar jaar en mijn beste vriendin vindt het ook gewéldig voor mijn zoontje. *O*
Tijden veranderen nog wel eens. ;)
 
Ik overweeg een thundercat als woon /werk motor. Ik lees op internet veel over problemen met de 2e versnelling. Is dit echt een groot probleem of komt dit weinig voor? Is er misschien iemand die ook ervaring heeft met de fzr600 in vergelijking met de thundercat?
 
2e versnelling is hoe je er zelf mee omgaat en goed schakelt . Dat geldt voor elke motorfiets. Heb verschillende yamaha dealers gesproken en hun visie is dat de thundercat een betrouwbare motorfiets is en zijn niet gekend met 2e versnelling isseus .
 
Ben er ook op een gegeven moment beetje in gedoken. Het is wel een dingetje dat voorkomt bij de thundercat maar van wat ik kon vinden niet in die mate dat het een reden is om een thundercat te laten staan. Als je testrijdt even goed die 2e versnelling op zijn flikker geven om te kijken of hij er niet uitschiet. Dat het in elk geval niet de reden is dat hij te koop staat.
Verder wordt het gezien als een betrouwbare motor.
De mijne in 10 jaar en inmiddels 70k kilometers geen enkel probleem gehad buiten wat slijtage dingetjes met de contactpunten van de brandstofpomp als grootste.
 
@RickertJ ik heb een paar maanden geleden door inruil (gewoon particulier) een YZF600R uit 1996 verkregen.
Deze ben ik nu helemaal netjes aan het maken door wat kleine dingetjes (olielekkage, gekraste zijdeksels) aan te pakken.
Ik heb me in de afgelopen maanden aardig ingelezen in dat 'tweede versnelling probleem'.
Mijn conclusie van mijn 'bureau onderzoek' is dat het vooral met de rijstijl van de berijder te maken heeft. Als je de motor langdurig lomp behandelt kun je een probleem krijgen.
Ik heb bij mijn Thundercat de carterpan eraf gehad (vanwege een olielekkage) en toen van onderaf zo goed mogelijk naar de nokken en vork voor de tweede versnelling gekeken en niks abnormaals gezien.

Ik verwacht mijn YZF met een week of twee klaar te hebben en dan gaat 'ie voor een zacht prijsje in de verkoop (want ik rijd liever op mijn adventuremotoren).
 
Bedankt! Lijkt mee te vallen dus, al is t dus wel een puntje om op te letten bij de proefrit.

@Garfield interessant! Heb je foto's en evt een richtprijs? Mag evt via DM.
 
Zoals al eerder en vaker vemeld.
Heb genoeg Donderpoezen gehad, en nooit last van de 2e gehad.
Persoonlijk blijf ik het dus een 'broodje aap' verhaal vinden.
Maar ja, sommige krijgen het nog voor elkaar om een tank te slopen..

Waarom ze steeds weer gingen, is een heel ander verhaal.
Iets met het gras aan de overkant
 
Hallo,

Zal me even voorstellen.

Mijn ervaringen schrijven op forums zijn 0% dus vergeef a.u.b. mijn mogelijke onhandigheid.

Ik ben gerlof 42 Lentes jong.

IN mijn jongere jaren had ik altijd wel aan motorrijden gedacht, maar had van mezelf het idee dat het voor de bekeuringen niet verstandig was.

De wilde haren zijn nu in wat mindere hoeveelheid aanwezig denk ik..

Vorig jaar mijn 2wieler bewijs gehaald.

Sinds eind vorig jaar ook een thundercat onder mijn bips:) Bouwjaar 2000

Zat eerst nog te twijfelen tussen een thundercat en een yamaha radian, maar de looks en een proefrit met de cat hebben mij overgehaald.

Ik vond de lesmotor suzuki sv650 al best snel.. Maar de poes heeft toch echt wat extra paardjes. goeie dag zeg

Ik heb er tot nu toe stuurverwarming op geplaatst, en nu in de koude maanden de vloeistoffen allemaal vervangen.

Nu de volgende vraag: Snap wel dat het iets persoonlijks is qua voorkeur.. Maar: Nieuwe banden..

De banden die er onder zitten zijn van 2001 en 2002.
Echt helemaal geen grip meer mee op de weg. (verbazingwekkend genoeg zien ze er nog best netjes uit)
Ik rijd niet heel veel, en zoek een band met veel grip.. vele km`s meegaan is voor mij bijzaak.

Voor mijn 4wieler vervoer heb ik altijd een lichte voorkeur voor Michelin. Maar ja dat is geen motorfiets.

Woon zelf in omgeving Assen Drenthe

Wie o wie heeft een goede tip?
Of is hier toevallig al een topic over geweest.?

Groet Gerlof
 

Bijlagen

  • 20240227_143335.jpg
    20240227_143335.jpg
    521,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143343.jpg
    20240227_143343.jpg
    444,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143350.jpg
    20240227_143350.jpg
    410,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143400 (1).jpg
    20240227_143400 (1).jpg
    417 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143400.jpg
    20240227_143400.jpg
    417 KB · Weergaven: 0
Michelin maakt ook prima banden voor op je motorfiets. Ik heb zelf de pilot road er onder zitten en die bevallen mij goed.
 
Ik heb zelf ook pilot road. Maar als je echt voor grip gaat michelin pilot power. Wat meer grip en minder lang meegaan.
Bridgestone s22 op mijn racer bevalt ook erg goed en gaat ook niet lang mee :')
 
Zag op de motorbeurs trouwens zowaar nog een thundercat te koop!
Kuipen niet meer origineel, wel maar 10k kms en 3000,- 8)7:}
 
Ik overweeg een thundercat als woon /werk motor. Ik lees op internet veel over problemen met de 2e versnelling. Is dit echt een groot probleem of komt dit weinig voor? Is er misschien iemand die ook ervaring heeft met de fzr600 in vergelijking met de thundercat?
Ik heb verschillende thundercats gehad en totaal iets meer dan 100.000 km erop gereden. Nooit problemen gehad met 2e versnelling.
 
Wat @Sebulba al zegt..
Heb onder mijn Poezen ook altijd de Michelin PP's gehad .

Genoeg grip, met warme dagen HEEL veel, en met koude en/of natte dagen nog ruim voldoende.
En kan mij nog herinneren dat ze nog redelijk lang mee gingen.

Om mijn vorige GSX650F had ik de 2CT's eronder zitten.
Waren ook prima te doen.
 
Bedankt! Lijkt mee te vallen dus, al is t dus wel een puntje om op te letten bij de proefrit.
Hallo Rickert. :W

Even warm rijden en dan op de terugweg normaal in zijn één wegrijden, rustig naar zijn twee en dan door naar 11.000 tpm.
Gebeurt er dan niets, dan is het oké. Maar zoals gezegd, het komt eens voor ja, meer niet dan wel eigenlijk.

Mijn TC inmiddels 3 jaar in bezit, 24 jaar oud(!) en een goede 25.000km verder (net de 50k gepasseerd) en rijdt nog steeds als een naaimachine.
Héérlijk genieten van deze allrounder sport tourer! :]
Of het nu rustig toeren is met een verbruik van 1 op 24 inclusief enkele invoeg acties of wat snelwegritten met 1 op 18 vaak.
De ene TC is de andere niet, onderhoud doet veel, eigenaar en proefrit geven een goede eerste indruk.
Succes en vooral véél plezier in je zoektocht! :Y

Gr. Gerben
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zal me even voorstellen.

Wie o wie heeft een goede tip?
Of is hier toevallig al een topic over geweest.?

Groet Gerlof
Welkom Gerlof! :W Ik zal je zo dadelijk in de OP toevoegen en het is eens een keer geen blauw haha.

Het is zéker persoonlijk en voor mij is Bridgestone het altijd al geweest, kart, auto, motor. BT031's liggen dan ook onder mijn TC.
Mooi slijtpatroon, fijne betrouwbare grip, vooral in de regen(!) en maximaal te gebruiken over de gehele breedte.
Nu 25.000km met de banden weggereden, voor 75% bij benadering, achter 65% met een iets platter middenstuk.
Maar kan nog zeker dit seizoen 2024 mee hoor! Ik rijdt ongeveer 10-15k per jaar, voornamelijk plezier of vakantie ritten.

Gr. Gerben
 
Wil andere knippers voor zetten maar welke adapter maat plaatjes heb ik daarvoor nodig ? De gaten zijn behoorlijk ruim in de kuip .

update heb ze zelf maar gemaakt op de printer .
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik had vandaag mijn tc voor nieuwe banden weggebracht.
Mooi nieuw setje eronder, komt de monteur met het bericht dat mijn mooie fiets van de paddock is afgestuitert.... Mijn voorspatbord is nu beschadigd. Wie heeft er nog een voorspatbord liggen en wil er vanaf, of heeft een goed adres voor een voorspatbord? Bij voorkeur een rood metallic spatbord.
Kwestie van ali xpres? of anders?

Monteur zou ook kijken voor een spatbord, maar ga zelf ook maar op speurtocht.
 
Hallo,

Ik had vandaag mijn tc voor nieuwe banden weggebracht.
Mooi nieuw setje eronder, komt de monteur met het bericht dat mijn mooie fiets van de paddock is afgestuitert.... Mijn voorspatbord is nu beschadigd. Wie heeft er nog een voorspatbord liggen en wil er vanaf, of heeft een goed adres voor een voorspatbord? Bij voorkeur een rood metallic spatbord.
Kwestie van ali xpres? of anders?

Monteur zou ook kijken voor een spatbord, maar ga zelf ook maar op speurtocht.
😳

Alleen een spatbordje🤔
En de rest van het kuipwerk dan, spiegeltje, knippertje, hendel, clip-on??
Dat zou ik toch echt even goed na kijken.
Want van een paddock afstuiteren, en dan een voorspatbordje stuk???

(zelf ook eens gehad, na het smeren van de ketting, van de paddock afhalen en dan appelig staan te kijken hoe de
poes om lazerde:/-O-
Gevalletje liever lui dan moe, opbokken, jiffy inklappen, Poes in zijn 2, ketting smeren, contact uit en van de paddock afhalen..
Ooohja, Jiffy stond ook nog ingeklapt)
Schade, krasjes op de kuip, hendeltje, knippertje wat schaafwondjes maar de spatbord...
Niets...


En zou zelf de moeite besparen, oepsje van de monteur, kan gebeuren.
Zijn ze voor verzekerd..
Dus dat wordt onder zijn kosten (lees: van de baas) een nieuwe originele bestellen in de juiste kleur..
Hopelijk niet de Carbon-look uitvoering, want di ezijn helemaal schaars origineel te vinden...
 
Gisterenmiddag de TC voor de 2e keer dit jaar weer eens kunnen laten 'snorren' en deed ook precies dat. ;)
Fris, nou ja tegen 19u toch best koud, maar prachtige zon, de zee weer eens gezien en vooral de gewéldige kleuren in de lucht.

En... inmiddels staat 'm binnen in de slaapkamer van mijn zoon, want zijn Aprilia GP50 is daar weg want hij heeft zijn brommerrijbewijs! *O*
Trotse ouder hier dus en een zéér blije zoon die nu ook op deze manier verder mag gaan groeien in zijn leven. *D
Goed weekend iedereen en fijne en vooral veilige km's voor wie op de motor gaan stappen. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan