Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Nice, welke demper gaat eronder?

Deze is het geworden. Wou eerst een motor GP demper maar dat was erg luid, ik hou der wel van maar kon geen DB killer in en zal ik tzt wel gezeik mee krijgen en kan dan geen circuit training etc volgen. Heb meteen m’n veren laten afstellen. Ze bleken veel te hard staan afgesteld. Bandenspanning had ik ook veel te hard. Weer wat geleerd. Katalysator is uiteraard verwijderd.
 

Bijlagen

  • 4D47176B-4B26-48ED-BF67-0F9F95291477.jpeg
    4D47176B-4B26-48ED-BF67-0F9F95291477.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Deze is het geworden. Wou eerst een motor GP demper maar dat was erg luid, ik hou der wel van maar kon geen DB killer in en zal ik tzt wel gezeik mee krijgen en kan dan geen circuit training etc volgen. Heb meteen m’n veren laten afstellen. Ze bleken veel te hard staan afgesteld. Bandenspanning had ik ook veel te hard. Weer wat geleerd. Katalysator is uiteraard verwijderd.

Nice hoe is het geluid nu dan met die SC Project uitlaat? Lijkt mij dat hij nu nog steeds dat het echt heel hard is aangezien de diameter van de pijp zo groot lijkt. Heb je een sound clip?

Ik had een katvervanger met laser gp demper erop zitten, dat was zo pleuris hard, alsof er een F1 wagen met 50km/u in de stad rond reed, kon niet eens m'n vrienden meer verstaan via de packtalk. Het is leuk voor eventjes, maar omdat ik geen zin had in een wokmelding heb ik m'n standaard uitlaat er terug op gezet wel met katvervanger, ben nu nog steeds op zoek naar een uitlaat die het netjes houdt.
 
Laatst bewerkt:
Nice hoe is het geluid nu dan met die SC Project uitlaat? Lijkt mij dat hij nu nog steeds dat het echt heel hard is aangezien de diameter van de pijp zo groot lijkt. Heb je een sound clip?

Ik had een katvervanger met laser gp demper erop zitten, dat was zo pleuris hard, alsof er een F1 wagen met 50km/u in de stad rond reed, kon niet eens m'n vrienden meer verstaan via de packtalk. Het is leuk voor eventjes, maar omdat ik geen zin had in een wokmelding heb ik m'n standaard uitlaat er terug op gezet wel met katvervanger, ben nu nog steeds op zoek naar een uitlaat die het netjes houdt.

Ik heb compleet laser uitlaat geweldig veel kabaal.
 
Nice hoe is het geluid nu dan met die SC Project uitlaat? Lijkt mij dat hij nu nog steeds dat het echt heel hard is aangezien de diameter van de pijp zo groot lijkt. Heb je een sound clip?

Ik had een katvervanger met laser gp demper erop zitten, dat was zo pleuris hard, alsof er een F1 wagen met 50km/u in de stad rond reed, kon niet eens m'n vrienden meer verstaan via de packtalk. Het is leuk voor eventjes, maar omdat ik geen zin had in een wokmelding heb ik m'n standaard uitlaat er terug op gezet wel met katvervanger, ben nu nog steeds op zoek naar een uitlaat die het netjes houdt.


Ik vind het geluid nog meevallen vergeleken bij m’n oude 600rr. Zal van het weekend even een goed filmpje proberen te maken. De DB-killer heb ik eruit en kan ik indien nodig zo erin schroeven.

M’n vriendin vind het geluid mooi zo, helaas heeft zij geen rijbewijs zodat zodat zij even een rondje kan doen zoals ik kan keuren gehe.
 
Ik heb compleet laser uitlaat geweldig veel kabaal.


Haha ja het was geweldig, alleen woon ik in de randstad en controleren ze daar af en toe op 't geluid. Kun je nagaan, dit was nog met DB-killer.


Ik vind het geluid nog meevallen vergeleken bij m’n oude 600rr. Zal van het weekend even een goed filmpje proberen te maken. De DB-killer heb ik eruit en kan ik indien nodig zo erin schroeven.

M’n vriendin vind het geluid mooi zo, helaas heeft zij geen rijbewijs zodat zodat zij even een rondje kan doen zoals ik kan keuren gehe.

Ben benieuwd!
 
Heeft er iemand van hier wel eens een training / cursus van 2 the experience bijgewoond? Zo’n ‘training’ begint te jeuken bij me. Gaat me om beter te leren rijden en ooit die knie aan de grond te krijgen.
 
iemand interesse in een kentekenplaathouder ipv die taartschep incl kleine knippers. ben een R6 uit 2000 aan het demonteren waar deze vanaf komt.
mag weg voor €30 inclusief verzendkosten
20200417_175147.jpg
20200418_103429.jpg
20200418_104929.jpg
20200418_121901.jpg
 
Gebruikt er iemand een stompgrip? Ik ben aan het overwegen. Ik ben alleen bang dat als ik het niets vind de sticker van de tank eraf gaat bij het eventueel verwijderen.
 
Iemand ervaring met de kosten van de 40.000KM beurt(grote beurt)van de R6 RJ11/RJ15? Inclusief kleppen stellen...

Ben even benieuwd op welk bedrag ik ongeveer moet rekenen.
 
Ik had hier op het forum in een ander topic wat over gelezen maar staat me iets van bij van zon €1800? Maar of dat klopt. Ik zou voor de zekerheid een Yamaha dealer mailen.
 
Ik had hier op het forum in een ander topic wat over gelezen maar staat me iets van bij van zon €1800? Maar of dat klopt. Ik zou voor de zekerheid een Yamaha dealer mailen.

Haha dat is wel echt te duur, heb ondertussen wat dealers gemaild, ga uit van 700-850 euro.
 
zien is geloven...volgende week wordt er pas echt definitief besloten hoe en wat ondanks dat 2te al wat anders doet vermoeden, maar het ziet er goed uit

Ja daar heb je nu wel gelijk in. Ik heb snel geboekt nav hun bericht... al moet ik zeggen dat ik verwacht dat het wel door gaat. (Waarom zouden motor lessen anders wel door gaan).
 
Haha ja het was geweldig, alleen woon ik in de randstad en controleren ze daar af en toe op 't geluid. Kun je nagaan, dit was nog met DB-killer.

Zal ik met m'n ongedempte R6 dan maar niet doen..... Op mijn uitlaat staat op de bovenste chrome ring VENOM, en op de onderste NOT FOR ROAD USE..... O-)

20200507_170330_HDR.jpg


Is trouwens ook geen mounting hole voor een demper, dus die was al niet voorzien.....
 

Bijlagen

  • 20200508_143938.jpg
    20200508_143938.jpg
    917,8 KB · Weergaven: 6
  • 20200508_143931.jpg
    20200508_143931.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan