Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Ja lijkt mij ook een keer leuk maar dan iets voor beginners 😂

Iemand hier enig ervaring met Quadlock op een R6 RJ03?
 
Bekijk bijlage 1529398

Afgelopen juli training gehad op 't politie circuit, linksom. Was wel echt super vet om te doen, veel geleerd qua houding, maar kan nog een hoop aanpassen op m'n bovenlichaam. Kneedown beide kanten gelukt, volgende training gaat denk ik volgend jaar worden op Assen.

Moet alleen even kijken of ik dat ga doen via Racecracks of MCT.

Maatje van me had het trouwens nog geflimd:

Vet, is linksom echt alleen maar links of ook een keer rechtsom? Ik hoop dat het politie circuit volgend jaar nog beschikbaar is. Ik had ergens gelezen dat dit het laatste jaar zou zijn. 21-8 ga ik in de avond via MCT naar Midland.
 
Vet, is linksom echt alleen maar links of ook een keer rechtsom? Ik hoop dat het politie circuit volgend jaar nog beschikbaar is. Ik had ergens gelezen dat dit het laatste jaar zou zijn. 21-8 ga ik in de avond via MCT naar Midland.

Linksom is echt alleen maar linksom, zit misschien 1 bocht in die naar rechts gaat. Oh serieus? Misschien dat ik nog even een sessie in plan.
 
Hi. Willem uit Den Bosch hier. Zonder R6, maar overweeg om er eentje goedkoop aan te schaffen om mee op circuit te rijden.

Ik lees al langer op motor-forum maar meestal niet in de Sporthoek.

Mijn hoofdfiets is een BMW R1200ST, licht sportief, ‘t is geen S1000RR he.
Ik heb inmiddels daarmee twee circuitdagen gedaan (Zandvoort en Assen) en vind dat vreselijk leuk. Natuurlijk ben ik nog lange niet goed en natuurlijk ligt dat meer aan mij dan aan de motor, maar let’s face it mijn BMW is daar niet voor bedoeld.

En dus ben ik aan het kijken naar een goedkope circuitmotor voor een beginner zolas ik (ik rijd al 30 jr motor maar op circuit ben ik absoluut een beginner).
Zou een R6 een goede motor zijn om mee te beginnen, is zo’n ding goedkoop te krijgen, en waar moet ik allemaal op letten?

Groeten, Willem
 
Dinsdag dus ff naar Deventer vice versa geweest, de hele rit temp zo rond de 80 graden, maar in Deventer een minuutje voor 't verkeerslicht gestaan, temp helemaal naar 105 graden (display)....! Schrok me rot, en heb 'm meteen uitgezet, want kokende koelvloeistof vind ik maar niks met deze hitte.... Echter bij groen licht starten en lopen, direct weer als een tierelier, heeft meer dan 60.000 op de klok.

Ik ben geen natuurkunde leraar, maar iets zegt me dat dat niet deugt! De fan van de XJ van Mw. Dirkzelf sloeg al aan bij ca 90 graden of zoiets.

Is mijn ventilator kaputt? Of is dit normaal?
 
Dinsdag dus ff naar Deventer vice versa geweest, de hele rit temp zo rond de 80 graden, maar in Deventer een minuutje voor 't verkeerslicht gestaan, temp helemaal naar 105 graden (display)....! Schrok me rot, en heb 'm meteen uitgezet, want kokende koelvloeistof vind ik maar niks met deze hitte.... Echter bij groen licht starten en lopen, direct weer als een tierelier, heeft meer dan 60.000 op de klok.

Ik ben geen natuurkunde leraar, maar iets zegt me dat dat niet deugt! De fan van de XJ van Mw. Dirkzelf sloeg al aan bij ca 90 graden of zoiets.

Is mijn ventilator kaputt? Of is dit normaal?
Wel geinig ik moest laatst iets in deventer ophalen en toen werd ie ook 100+ maar niks vreemd je hoort in 1 keer de intercooler.
 
Hallo, onze dochter heeft sinds kort een R6 van 2008. De pijp was vervangen door een Akra en de kabels zijn verwijderd. De stekker zit nog gewoon in de stelunit, maar desondanks geeft de brommer soms de foutcode 18 door.
Iemand al eens vaker gehad?
 
Hallo, onze dochter heeft sinds kort een R6 van 2008. De pijp was vervangen door een Akra en de kabels zijn verwijderd. De stekker zit nog gewoon in de stelunit, maar desondanks geeft de brommer soms de foutcode 18 door.
Iemand al eens vaker gehad?

Servobuddy toevoegen, 2008 versie heeft vaak foutmeldingen(code 18) m.b.t. de servo. Ik heb zelf deze: Servo Eliminator Yamaha YZF-R1 R6 FZ1 FZ10 WR250 Exhaust Valve Servo Motor Buddy | eBay

Is het een volledig systeem? Dan zou je ook een ECU flash kunnen doen en de motor laten afstellen waarbij de servo uitgeschakeld kan worden. Afstellen zou je bij een volledig systeem sowieso moeten doen omdat de luchtdruk in de gehele pijp anders is.

Soms krijg je nog de foutmelding omdat de servo denkt dat de klep in de standaard uitlaat niet open of dicht gaat.
 
Afstellen nodig? Ik heb bij Pajic een demper + kat vervanger laten monteren en de beste man vertelde dat het inprincipe niet nodig is omdat de R6 dit zelf zou kunnen regelen?
 
Afstellen nodig? Ik heb bij Pajic een demper + kat vervanger laten monteren en de beste man vertelde dat het inprincipe niet nodig is omdat de R6 dit zelf zou kunnen regelen?

In principe is het niet nodig omdat je lambda sensor nog verbonden is met je uitlaatbocht, maar het zou niet verkeerd zijn om 't alsnog te doen voor betere prestaties.
 
Beste,

Ik schrijf namens mijn zoon die recentelijk zijn rijbewijs heeft gehaald. Hij heeft namelijk interesse in een r6. Op welke punten moet hij letten bij het aanschaffen van een r6? En wellicht specifiek de uitvoering van 1999-2001? Hij heeft één op het oog uit 2000 met 32k op de teller.

Mochten jullie tips en aandachtspunten hebben dan hoor ik het graag.

Mvg Greyled
 
Model 1999-2001 is geen aanrader, deze heeft behoorlijk problemen met cilinderwand.. beste is een paar euro meer betalen voor een model nieuwer !
 
Toets eens 'cilinderwand r6' in op google.....

De cilinderwand wordt te warm en gaat scheuren. Aangezien dit een onderdeel is wat niet vervangen kan worden (blok is 1 geheel) is het dan einde verhaal voor het motorblok. Goede tweede hands blokken zijn niet te vinden omdat zeer veel R6 jes van dit model met dit probleem zitten..Als je al een goede vind dan wordt er vaak veel geld voor gevraagd..

Die van mij heeft iets van 43000 gelopen en heeft geen problemen met het blok dusver, maar jij vraagt of er problemen met dit model zijn.. dan is dit het grootste probleem. Het 2003 model zal prijstechnisch niet absurd veel hoger meer liggen en deze heeft geen kwaaltjes.

Mocht je toch voor een 99/01 gaan dan ook even opletten of hij goed van de eerste versnelling naar de tweede gaat, dit is namelijk ook een kwaal. Als je met een slechte bak in de 1 goed gas geeft en naar de twee gaat dan knalt de bak terug naar de vrij. Deze kwaal heeft die van mij ook (bij rustig rijden geen last van, maar het hoort natuurlijk niet).
 
Het was vrijdag weer leuk. (MCT Midland). Maar man, wat heb ik een moeite met m’n reet verzetten zeg haha.
 

Bijlagen

  • 77AA8BCD-A143-4DF3-9FAF-DB340B0BC829.jpeg
    77AA8BCD-A143-4DF3-9FAF-DB340B0BC829.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 15
Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een GiPro gear indicator op de R6 2008-2016 RJ15? Heb namelijk wat issues met de mijne, zodra ik m'n motor start telt hij netjes af(654321) en gaat vervolgens in L (learning mode), maar zodra ik m'n bike aanzet en idle laat draaien schiet de gear indicator niet in z'n 1.

EDIT: heb 't denk ik al gevonden
1598451121224.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede-motorrijders,

Aanstaande vrijdag wil ik bij een Yamaha R6 kijken van 2006, zijn er mensen bekend met de desbetreffende motor?

Ik hoop dat het wat is!
 

Bijlagen

  • IMG-20200831-WA0025.jpg
    IMG-20200831-WA0025.jpg
    179,9 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20200831-WA0028.jpg
    IMG-20200831-WA0028.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20200831-WA0024.jpg
    IMG-20200831-WA0024.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 20
Eerste wat me opvalt zijn de kappen. Deze zijn niet van het 2006 model. Volgens mij zijn deze pas na 2010 geleverd en misschien nog wel later. Ook is de 2006 versie niet met gouden velgen geleverd zover ik weet.
 
Dit kan natuurlijk zijn omdat de vorige eigenaar (en) het mooi heeft gevonden. Ik ben de combinatie ook niet eerder tegen gekomen. Dit kan ook betekenen dat ik goed op schades moet letten. Verder nog zaken waar ik op moet letten?
 
Hallo Mede R6-ers, ik ben Rik.
Ik ben sinds zondag ook trotse eigenaar van een r6 uit 1999 overgenomen van @dirkzelf.

Allereerst ben ik van plan de ketting en tandwielen te vervangen :D
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.46.39.jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-31 at 19.46.39.jpeg
    461,8 KB · Weergaven: 11
Ik heb toch besloten niet meer bij de R6 te gaan kijken. Heb diverse motorzaken gebeld en zij hebben het mij afgeraden. Rustig verder kijken naar 1 met goed onderbouwde historie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan