Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Hier bai meen in helliemond maken we zelfs het volgende onderscheid.

Hij zegt 'ons vrow', zei zegt 'minne mens'. 🤔

(is ook redelijk algemeen Brabants denk ik trouwens)
@ BMwoman ik ben misschien een beetje van de oude stempel maar als de man niet in staat is om zijn leven te organiseren is het van groot belang dat hij een sterke vrouw achter hem heeft
😉😉🤣
 
Met mijn zijspan kwam ik de tuin niet uit vanmorgen, te grote hopen sneeuw. Na 10 minuten heb ik het maar opgegeven en de landrover gepakt. Dat is ook geen straf als het glad is trouwens.
Vanavond dan maar een touw eraan knopen en het zijspan op de inrit trekken, dan morgen nog een poging.
 
Het is zo ver, ik ga een zijspan kopen. Vrouw overtuigd, kinderen oud genoeg om mee te kunnen. Het Momentum is er :)

Tips voor een duurzame aankoop? Heb momenteel twee spannen op het oog. Een volledig gerestaureerde Dnepr K750 uit 68 (is dat wat te vertrouwen?) en een Kawasaki w800 uit 2014.
 
Het is zo ver, ik ga een zijspan kopen. Vrouw overtuigd, kinderen oud genoeg om mee te kunnen. Het Momentum is er :)

Tips voor een duurzame aankoop? Heb momenteel twee spannen op het oog. Een volledig gerestaureerde Dnepr K750 uit 68 (is dat wat te vertrouwen?) en een Kawasaki w800 uit 2014

Die Kawa die op MP staat? Is wel een mooie combi.

Pas op met "volledig gerestaureerd" bij Russen, weet je wie heeft het gedaan?
 
Pas op met "volledig gerestaureerd" bij Russen, weet je wie heeft het gedaan?
:^ 'Volledig gerestaureerd bij Russische motoren betekent iets te vaak "technisch 3 ton op de teller over onverharde wegen, maar de lak is nieuw".

En ga er vanuit dat een K750 echt oldtimertechnologie is en met een span er aan moeite heeft met constant 80 rijden. Laat staan harder. Een K750 is ontwikkeld om vooruit te blijven komen over onverharde wegen met - voor de jaren 50 - behoorlijk comfort. Niet voor westers glad asfalt. Dat moet je wel passen. Rus-rijden is leuk (vind ik), maar wel een "totaal andere wereld" dan Westers of japans rijden.
 
nog een toevoeging op al die mooie sneeuwverhalen? Afgelopen zondag. Wel kkkkkoud in de Eempolder bij Amersfoort
 

Bijlagen

  • gs in de sneeuw.jpg
    gs in de sneeuw.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 7
Geen van hier hoop ik....
 

Bijlagen

  • IMG-20210209-WA0000.jpg
    IMG-20210209-WA0000.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 9
Geen van hier hoop ik....
Oehj dat is niet best.....

Het lijkt mij iig een Russenbak... Dacht eerst de fiets ook, maar bij nader inzien toch niet... BMW?

Edit : of toch een nieuwer type Ural? (vering achter)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan