Wat is het voordeel van een motorscooter in dit geval? Kan mij niet heel goed voorstellen dat je doelt op de andere houding die je hierop hebt? En dit is niet bedoeld om een motorscooter af te kraken. Ben gewoo #oprechtBenieuwdWegens lichamelijke problemen de motor weg moeten doen en de overstap naar de motorscooter moeten maken.
Dan ook maar gelijk de ultieme stadracer gekocht...
Bekijk bijlage 1432838
Ik doel in mijn geval dus wel op de andere houding...Wat is het voordeel van een motorscooter in dit geval? Kan mij niet heel goed voorstellen dat je doelt op de andere houding die je hierop hebt? En dit is niet bedoeld om een motorscooter af te kraken. Ben gewoo #oprechtBenieuwd
Aha, dat had ik niet verwacht maar klinkt logisch. Al zou ik ook denken dat bepaalde motoren dit ook moeten kunnen opvangen?Ik doel in mijn geval dus wel op de andere houding...
Ik kan meer ontspannen zitten, wat mijn arm ten goede komt.
Ik heb een lichte handicap aan mijn hand (gekeurd door rdw) en blijk op een gewone motor te gespannen te zitten, waardoor ik last krijg van mijn bovenarm...
Op een scooter zit je heel anders en daar heb ik nooit last mee gehad.
Heb jaren bromscooter gereden en ritten van 300+km gemaakt op 1 dag zonder probleem.
Sinds ik schakelbrommer ging rijden en daarna motor toch meer last gekregen.
Dus daarom maar terug naar de scooter....
Wegens lichamelijke problemen de motor weg moeten doen en de overstap naar de motorscooter moeten maken.
Dan ook maar gelijk de ultieme stadracer gekocht...
Bekijk bijlage 1432838
Honda PCX150 uit 2012.Mooi ding!
Maar het zit je niet mee qua motoren man. Eerst de Suzuki kapot en nu de Diversion waar je niet lekker op kunt rijden. Wat voor stadsracer is het?
Waarom OEM?Oem setje balhoofdlagers en stofringen voor de SP
Dat werd mij aangeraden door degene die mijn vering afgesteld heeft. Had net nieuwe conische balhoofdlagers, bij het afstellen van de vering zou het stuurgedrag met oem strakker zijn dan met die conische. Conische balhoofdlagers zouden volgens hem niet goed af te stellen zijn omdat ze niet voor racers gemaakt zijn. Heel verhaal, klonk allemaal prachtig iig. Maar ik geloof dat graag van iemand die jaren lang monteur is geweest van een professioneel raceteam (vraag ook ff niet welke, dat heb ik allemaal niet onthouden).Waarom OEM?
Daar kiest namelijk vrijwel niemand voor. Te duur, en geen tonlagers.
Nee, ben niet in de Flevopolder geweest, is een kennis van mij. Met zijn afstellingen gaat hij ook wel tot het gaatje. Öhlins waar iedereen zo geil van is, vindt hij allemaal wel leuk, maar laat zijn veren naar zijn standaarden maken. Toen hij met mijn vering bezig was, kwam hij met dat lagerverhaal. Hij had het erover dat conische balhoofdlagers meer voor choppers waren ivm de stand van het balhoofd. De rolletjes geven ook meer weerstand ivm het grotere raakvlak. Bij de oem is dat vele malen minder en zou dat met de weetikveel welke krachten die allemaal vrijkomen in bochten met racen ook veel beter zijn.Laat mij raden. Je bent in de Flevopolder geweest?
In theorie heeft hij gelijk. In de praktijk zie ik (zeker na een paar jaar gebruik) veel slechtere OEM balhoofdlagers bij mij in de werkplaats voorbijkomen dan conische vervangings-lagers. Dus tijdelijk kunnen de OEM's beter zijn. Maar benut je dat verschil ook?