Het ZX9R topic part 14: Zomer! Deurdonderen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij als je achter de motor staat aan de linkse kant op het subframe
en als ik me niet vergis zitten er ook maar 2 draadjes aan
maar er is vast iemand die het zeker weet


Ik vind daar wel het startrelais.
Verder zoeken in het manual heeft opgeleverd dat het relais inderdaad daar moet zitten volgens het overzicht vóór in het hoofdstuk maar het detail verderop zegt bij het gereedschap. ???? :?
 
bij de mijne zat ie aan de linker kant achter de kuip (buitenkant van het subframe)
 
Kijk eens naar je olievuldop en dan naar boven en dan zie je daar ter hoogte van je bevestigingsbeugel van je buddy een relais zitten denk dat ,dat je knipperrelais is zit in ongeveer het midden van je motorblok
 
dit jaar nog een ander ruitje witte strepen op de velg en een seatcover
en dan is ie wel af
hopen ze hier (vrouw en kids )

Je vergeet de aftermarket remschakelset ;) , of in ieder geval andere steppies, toch wel een must. :Y
Maar voor de rest is ie dan wel af ja. :)
 
klopt wil nog andere steppies
renschakelset hoeft niet zozeer of ik moet er tegenaan lopen
 
Waarom wil iedereen toch andere steppies. Origineel is toch niks mis mee??

ja is ook zo maar dat telt voor alles knipperlichten,uitlaat,getint ruitje en ga zo maar door maar andere steppies heb ze zelf ook vind ze mooier als die rubbere dingen en je glipt er niet zo vlug met je voet af
 
Hoi Markoes kan er niets aan doen dat wij deze week in Het Groene Zeeland lekker weer hebben gehad ,moet je natuurlijk gelijk gebruik van maken :9 :9 :9 :9 :9

Wat voor motor heeft je maat gekocht???

Gaat van een 2001 zx9r naar een zwarte zx10r 2004
 
ja is ook zo maar dat telt voor alles knipperlichten,uitlaat,getint ruitje en ga zo maar door maar andere steppies heb ze zelf ook vind ze mooier als die rubbere dingen en je glipt er niet zo vlug met je voet af

Originele pijp maakt geen geluid en originele r.a.w zijn net lantaarnpalen. Originele steppies vind ik best fijn en niet lelijk, maar dat zal wel iets persoonlijks zijn. De ene pimpt ook andere dingen aan zijn bike dan de andere om die reden. :Y
 
Originele pijp maakt geen geluid en originele r.a.w zijn net lantaarnpalen. Originele steppies vind ik best fijn en niet lelijk, maar dat zal wel iets persoonlijks zijn. De ene pimpt ook andere dingen aan zijn bike dan de andere om die reden. :Y

Morge

@Wolf is waar :Y maar ik vind andere steppies tenminste die ik nu heb toch fijner
 
Ik vond gisteren op youtube een hele serie filmpjes met footage van de Isle of Man uit vroeger jaren. 8-) :}


Deze is uit 1989 dus, Hislop had toen het ronderecord met een gemiddelde snelheid van 122 mph :} :]

Toen wisten ze tenminste ook nog hoe ze die camera's moesten opstellen om een goed idee te krijgen van de snelheden waarmee daar gereden wordt. :N :N :N :}
Check op 3.24 en op 5.01 bottom of Brea Hill, echt zwaar gestoord gewoon. :]

Tjonge Tjonge wat een Helden toen de tijd en Nu

Schitterende Beelden zou dit toch een keer in echt willen zien.

Wil dit jaar toch vaker ook naar normale stratencircuits races gaan kijken. Zou er ook een in Belgie moeten zijn moet maar eens gaan google Er zou iemand bij mij in de buurt vaak dat soort races rijden reed eerst triumph nu een zx 10 oude machine van Wim Theunissen. Zal maar eens snel gaan google als ik zo deze beelden zie. Anders zijn de races in de buurt misschien al geweest voordat ik er erg in heb.
 
Laatst bewerkt:
Hallokidoki,

ben er weer na een jaar bijna geen motor te hebben gereden. Dat als gevolg van een onschuldig schuivertje. Bijna mijn fietsen aan de kant gedaan. Had het helemaal gehad. Maar nu weer opgepakt. Nog steeds functioneren aan de linkerkant een triceps en een borstspier niet. Maar rijden gaat wel weer. Helaas mijn 9 niet op de 2 ton kunnen zetten dus :+
Hoop dit jaar weer veel te kunnen rijden.

Houdoe

Rob :W
 
Hallokidoki,

ben er weer na een jaar bijna geen motor te hebben gereden. Dat als gevolg van een onschuldig schuivertje. Bijna mijn fietsen aan de kant gedaan. Had het helemaal gehad. Maar nu weer opgepakt. Nog steeds functioneren aan de linkerkant een triceps en een borstspier niet. Maar rijden gaat wel weer. Helaas mijn 9 niet op de 2 ton kunnen zetten dus :+
Hoop dit jaar weer veel te kunnen rijden.

Houdoe

Rob :W

Hoi Rob minder om te horen maar ook weer fijn dat je je motors nog hebt toch???heb je de 10 ook nog??? hoe is dat gekomen weer tussen 2 auto,s geplet
 
Hoi Rob minder om te horen maar ook weer fijn dat je je motors nog hebt toch???heb je de 10 ook nog??? hoe is dat gekomen weer tussen 2 auto,s geplet
Hoi Joop,

Wist zeker dat jij de eerste zou zijn die reageerde *D
Heb de 2008 10 inderdaad ook nog. Staat nu nog bij de dealer winter-gestald.
Nee hoor met een vaartje van nog geen 30 onderuit bij het remmen op wat later bleek een oliespoor. De 9 een stukje smaller gemaakt tussen wegdek en en stalen balk van de bestel voor me. Ik op mijn rechterschouder. Daardoor zenuw beklemd geraakt.
Met jou en de family alles goed ? Hoop je gauw weer eens te treffen !!

Greetzzz

Rob

Ga nu ff de kaartjes voor de SBK ophalen en afspreken wanneer ik de 10 weer ophaal ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad precies hetzelfde. Motor "rijdend" weggezet en na alle pekelellende weer gepakt en overal stroomt de benzine uit. Bij hem vermoeden we dat zijn vlotter blijft hangen (wat Heavey ook al zegt). Zijn motor gaat binnenkort naar de dealer.En daarna gelijk een staatslot gekocht :+

Zojuist de vlotterkamers losgehaald en even gekeken. Zat een klein beetje vuil maar stelde niks voor. Boel een beetje schoongemaakt. Vlotters bewegen goed alsook de vlotternaald. Benzine komt ook in vlotterkamer en daarom de boel weer dicht gezet.

Zx weer starten en ding doet het weer zoals het hoort. Denk dus dat er een beetje troep (zoals ook gezegd is) zat in de vlotterkamer of daar ergens.

Heerlijk, we kunnen weer rijden! :]

Misschien iets voor die maat van je om zelf even te klungelen ;)
 
Hoi Joop,

Wist zeker dat jij de eerste zou zijn die reageerde *D
Heb de 2008 10 inderdaad ook nog. Staat nu nog bij de dealer winter-gestald.
Nee hoor met een vaartje van nog geen 30 onderuit bij het remmen op wat later bleek een oliespoor. De 9 een stukje smaller gemaakt tussen wegdek en en stalen balk van de bestel voor me. Ik op mijn rechterschouder. Daardoor zenuw beklemd geraakt.
Met jou en de family alles goed ? Hoop je gauw weer eens te treffen !!

Greetzzz

Rob

Ga nu ff de kaartjes voor de SBK ophalen en afspreken wanneer ik de 10 weer ophaal ;)


Okee alles goed hier hoor Rob en ja zou leuk wezen om weer eens bij te babbelen :Y :Y :Y :Y
 
Zojuist de vlotterkamers losgehaald en even gekeken. Zat een klein beetje vuil maar stelde niks voor. Boel een beetje schoongemaakt. Vlotters bewegen goed alsook de vlotternaald. Benzine komt ook in vlotterkamer en daarom de boel weer dicht gezet.

Zx weer starten en ding doet het weer zoals het hoort. Denk dus dat er een beetje troep (zoals ook gezegd is) zat in de vlotterkamer of daar ergens.

Heerlijk, we kunnen weer rijden! :]

Misschien iets voor die maat van je om zelf even te klungelen ;)
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Lekker!!!!
 
Vraagje: Ik wil mijn knipperlicht relais vervangen.
Volgens de manual zit hij aan de achterkant van het gereedschappenbakje onder de passagierszitje.
Volgens het electrische schema zitten er maar twee draadjes aan maar aan dat ding zitten er vier.
Onderdeelnummer opgezocht op het net (er staat CF308A op) blijkt dat van de brandstofpomp te zijn.

Dusssssssss waar zit dan dat knipperlichtrelais?

niet zo moeilijk om dat te vinden ,je doet je knipperlicht aan en dan met je vinger voelen welk relair klikt ,dan heb je hem zo ,
 
Mijn 9 zit eraan te komen, nog een twee maandjes geduld en ik kan er eentje uitzoeken, kan echt niet wachten.... ;)

Heb veel motoren in de gaten gehouden, maar een negen blijft mijns inziens toch veruit te beste keus qua looks en prestaties voor een budget van 5000 Euro! Heb natuurlijk wel gekeken naar motoren als de CBR 900 Fireblade vanaf bouwjaar 2000 en de R1 enz. enz. maar mijn keus blijft toch altijd weer terug komen op een 9!!

Wat ik me nog wel afvraag is het volgende; hoe is het geluid van de standaard uitlaat van de negen (b.j. 2000 en verder)?

Zo gauw ik m'n negen heb zal ik er een foto van posten hier...

Greetzz


;)
 
Mijn 9 zit eraan te komen, nog een twee maandjes geduld en ik kan er eentje uitzoeken, kan echt niet wachten.... ;)

Heb veel motoren in de gaten gehouden, maar een negen blijft mijns inziens toch veruit te beste keus qua looks en prestaties voor een budget van 5000 Euro! Heb natuurlijk wel gekeken naar motoren als de CBR 900 Fireblade vanaf bouwjaar 2000 en de R1 enz. enz. maar mijn keus blijft toch altijd weer terug komen op een 9!!

Wat ik me nog wel afvraag is het volgende; hoe is het geluid van de standaard uitlaat van de negen (b.j. 2000 en verder)?

Zo gauw ik m'n negen heb zal ik er een foto van posten hier...

Greetzz


;)

De standaard uitlaat klinkt heel beschaafd, dus als je iets met een serieuse plof wil zal je wat anders moeten zoeken.
 
Tjonge Tjonge wat een Helden toen de tijd en Nu

Schitterende Beelden zou dit toch een keer in echt willen zien.

Wil dit jaar toch vaker ook naar normale stratencircuits races gaan kijken. Zou er ook een in Belgie moeten zijn moet maar eens gaan google Er zou iemand bij mij in de buurt vaak dat soort races rijden reed eerst triumph nu een zx 10 oude machine van Wim Theunissen. Zal maar eens snel gaan google als ik zo deze beelden zie. Anders zijn de races in de buurt misschien al geweest voordat ik er erg in heb.

:} Zo mooi dat Real Road Racing!

Degene die jij bedoeld is Peter Heijmans, hij rijdt mee in de voormalige 3 landen cup wat nu het International Road Racing Championshipis geworden Home - IRRC - International Road Racing Championship

1e race is in Hengelo (Gld.), nog een dikke maand wachten en dan lekker op de plof met een zonnetje heen 8-)

2 races in Belgie :] , maar zou ook graag eens naar engeland/ ierland gaan,in Engeland en ierland heb je veel meer van zulke races

en natuurlijk IOM:


Hengelo is ook echt wel een super stratencircuit :9~

website van de Kawa rijder *O* http://triple.twintriple.nl/guestbk.php?lng=nl

Zo! ff mooi wat googelen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan