Het ZXR750 topic

Favoriete type ZXR750 ?

  • H 1989-1990

    Stemmen: 22 26,2%
  • J 1991-1992

    Stemmen: 16 19,0%
  • K 1991-1992

    Stemmen: 11 13,1%
  • L 1993-1994-1995

    Stemmen: 29 34,5%
  • M 1993-1994-1995

    Stemmen: 6 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Er is komende zondag i.i.g. weer een algemene MF meeting... Da's een optie...

Maar een ZXR 750 meeting is ook zeker leuk... Maar nu wel met meer dan 5 man graag ;)
 
Weet iemand de standaard instelling voor het co2 schroefje van een zxr750 uit 1990 dus ik bedoel hoeveel schroefje uit te draaien.
Ik dacht dat het 1 1/4 was maar weet het niet zeker.
:W
 
Ik heb echt geeeeen idee.... }) Btw, dr zit een nieuwe achterband op en rijdt veel beter nu! Kijk ik op me rekening heb de belastingdienst 302 eurootjes naar me overgemaakt! Dus ik ga morgen ff terug en haal meteen een nieuwe voorband. Ik ging namelijk vandaag klavertje rijden op de a15/a27 en elke keer als ik in een bocht zat was me voorwiel aan het stuiteren (door dat cuppen wat je me uitgelegd hebt waarschijnlijk)
 
Ja kan, maar het kan ook je veer afstelling wezen maar ik denk eerder je voorband want die was aardig vierkant zo te voelen :Y :Y :Y

Heb jij even mazzel met de belasting *O* *O* *O*
 
Morgen is m'n dyno setje binnen dus ik moet wel even weten hoe de standaard waarde is voor de co2 want de carbs gaan natuurlijk wel even uitelkaar voor een schoonmaak beurt. *D
 
Ja kan, maar het kan ook je veer afstelling wezen maar ik denk eerder je voorband want die was aardig vierkant zo te voelen :Y :Y :Y

Heb jij even mazzel met de belasting *O* *O* *O*

Het was me voorband want hij rijdt nu perfect! Geen trillingen meer bij de 90km/h en in bochtjes bokt hij ook niet meer! *O*
 
Laatst bewerkt:
Vraagje....
Ik weet dat het ergens op het forum al besproken is, maar ik heb me helemaal rot gezocht.
Ik weet dat je de achterkant van een ZXR iets hoger kan zetten, maar heeft iemand een overzichtelijke how to ervan? Ik vindt de mijne namelijk errug laag staan.
Kan je dat overigens ook doen door de instelling van de veer te wijzigen of wordt ie daar alleen maar harder van?
 
ik heb dezelfde vraag... ook errug laag... tenminste... wellicht is het optisch... ik heb namelijk dat zwarte ding er nog op... zie ze ook veel zonder...

Kan inmiddels weer rijden... de knipperinstallatie is vervangen.... voor het oog is het minder... al die zwarte schuurplekken...

VOOR EEN IEDER: PASSEER MIJ LINKS.... (verkeersregeltechnisch moet dat ook, als het tenminste lukt om me te passeren.... _ O-)
 
Vraagje....
Ik weet dat het ergens op het forum al besproken is, maar ik heb me helemaal rot gezocht.
Ik weet dat je de achterkant van een ZXR iets hoger kan zetten, maar heeft iemand een overzichtelijke how to ervan? Ik vindt de mijne namelijk errug laag staan.
Kan je dat overigens ook doen door de instelling van de veer te wijzigen of wordt ie daar alleen maar harder van?

Hey Master & Boek,

Da's echt heel makkelijk, als je kijkt waar je veer vast zit aan het frame dan zit daar een moer waar ie op leunt. Deze moer kun je gewoon omhoog draaien, heb ik ook gedaan.

Het enige lastige is dat je de achterkant even omhoog moet zien te tillen, dat heb ik gedaan bij de garage op de hoek met een motortakel!

En dat verandert niets aan de veer, die blijft hetzelfde, je plaatst alleen je frame wat hoger bovenop je veer.
 
ik heb dezelfde vraag... ook errug laag... tenminste... wellicht is het optisch... ik heb namelijk dat zwarte ding er nog op... zie ze ook veel zonder...

Kan inmiddels weer rijden... de knipperinstallatie is vervangen.... voor het oog is het minder... al die zwarte schuurplekken...

VOOR EEN IEDER: PASSEER MIJ LINKS.... (verkeersregeltechnisch moet dat ook, als het tenminste lukt om me te passeren.... _ O-)
Let op dit gaat niet op voor de 89 en 90érs.
Voor BOEK gaat het anders. Bij de veer bevesteging hen je een excenter zitten die je kunt verdraaien, waardoor de motor hoger komt. Is dit te weinig kun je nij mdi tailriser bestellen en monteren. Mooie looks en stuurt veel scherper. Zeker korte bochten en kleine rotondes worden kinderspel
 
Mmm... ik zie wat je bedoeld. Ik kom alleen niet bij de onderste moer. Komt geen steeksleutel tussen, of ik moet de hele accubak weghalen.

Iemand suggesties?
 
Mmm... alles eraf gehaald (tank, zijkanten), bovenste moer los gekregen. Motor zo omhoog gekregen dat de onderste moer vrij was.... krijg ik die onderste moer niet los! Bagger, bagger, bagger. Zelfs een tik met de hamer wilde niet lukken.

Iemand suggeties? Please? Of weet iemand waar ik zo'n haakse sleutel kan krijgen en in welke maat het is?
 
samen met NoStreZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz aan het beunen geweest afgelopen weekend en dit is het resultaat. volgende keer doen we die van hem.
full

verder hoor ik iets van een meeting komende zondag weet iemand waar en hoe laat.
denk dat dat prima tussen de studie door kan.
 
Mmm... alles eraf gehaald (tank, zijkanten), bovenste moer los gekregen. Motor zo omhoog gekregen dat de onderste moer vrij was.... krijg ik die onderste moer niet los! Bagger, bagger, bagger. Zelfs een tik met de hamer wilde niet lukken.

Iemand suggeties? Please? Of weet iemand waar ik zo'n haakse sleutel kan krijgen en in welke maat het is?

Niemand? ;(
 
samen met NoStreZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz aan het beunen geweest afgelopen weekend en dit is het resultaat. volgende keer doen we die van hem.

verder hoor ik iets van een meeting komende zondag weet iemand waar en hoe laat.
denk dat dat prima tussen de studie door kan.

Eindelijk mijn naam goed :} *O* :} *O*

@Master: Sorry, geen idee. De monteurs op de hoek hebben me hierbij geholpen..... uche uche... ze hebben het gedaan terwijl ik toekeek
 
Ik zou de hele veer er onderuit halen, tussen de bankschroef zetten waarna je die moer echt wel los moet krijgen. Je kan de ZXR op verschillende manieren omhoog houden, door er een trapje overheen te zetten er daaraan je motor omhoog te takelen (zoals Superkris gedaan heeft) of zoals ik zelf gedaan heb door de jiffie uit te klappen en een paal onder de achterkant en de grond te klemmen zodat het achterwiel los komt. Overigens hoefte ik niet de hele veer er onderuit te halen, en eerlijk gezegd zou ik dat op deze manier niet doen. Wel even een tip: doe wat ringen onder de onderste moer, ik vind het idee dat het volle gewicht op die schroefdraad komt nog steeds niet zo fijn.

PA240032.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan