michelblade
Die hard MF'er
hallo,als ik de carbs wil syncroomstellen moet ik dan de stelschroefjes helemaal in of uitdraaien om een begin te maken???????????????????????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal.
Dat je de 4 carburateurs EIGENLIJK niet meer hoeft te synchroniseren haalde ik uit het werkplaatsboek van de Benelli 504 sport van 1980 en van de Honda CB550 Four K3 van 1979. blabla.
Beste Vmax-idioot.
Daar heb je werkelijk een perfecte meter om je carburateurs te synchroniseren.
De kwik kolom meter is werkelijk veel nauwkeuriger dan vacuum meters. Maar het is met vacuum meters wel te doen. Zonder 1 van deze 2 meters kan je carburateurs (in mijn geval 4) NIET synchroniseren. !!!!
Maar de kwik kolom meter is redelijk duur en voor 1 maal gebruik dus niet rendabel en kan je het beter even laten doen. Daarna hoef je eigenlijk je carburateurs nooit meer te synchroniseren mits je bij demontage van de carburateurs ze niet afzonderlijk van elkaar af haalt.
De vriendelijke groeten van Doolttle
Piccie: synchroniseren met ouderwetse kwikbuizen, voor mij beter dan die trillende metertjes. Tank op de werkbank met een verlengde benzineslang.
Oh, laagje water op het kwik zetten, voorkomt verdamping en een ongezond hoestje over 20 jaar....
grtz,
John[afbeelding]
en werkt ook nog eens erg goedDie carbtune is echt niet duur hoor. Zelfs goedkoper dan die klokjes van Louis. Kijk maar eens op de site van carbtune (Brits).
Ik ben een beginnende sleutelaar (sinds een jaartje of 3) en ben wel geïnteresseerd in een eigen meter! Echter heb ik een injectiemodel, maakt dat veel uit voor het type meter?
Is een carbtune daar geschikt voor en wat zou je me aanbevelen voor een hobbyist?
Ik ben een beginnende sleutelaar (sinds een jaartje of 3) en ben wel geïnteresseerd in een eigen meter! Echter heb ik een injectiemodel, maakt dat veel uit voor het type meter?
Is een carbtune daar geschikt voor en wat zou je me aanbevelen voor een hobbyist?
Nee jij hebt de Injtune nodigSh*t je kan m nog gebruiken ook
De vacuümdruk is minder belangrijk.ik heb idd een EFKA set, alleen heb ik een set van 2....
ga er vanuit dat ik het slangetje dat van carb 2 naar 3 loopt even moet knijpen, aangezien hier normaal gesproken een meter op aangesloten wordt.
enig idee hoe ik carb 1 en 2 afzonderlijk kan stellen? (of hoeveel vaciumdruk ik ongeveer moet hebben)
bvd
www.carbtune.co.uk en een werkplaatshandboek
Weet je waar je mee bezig bent, of doe je maar wat?wphb staat niets in?
ik heb nu carb 1&2 op 0,2 bar stationair, maar als ik gas geef stijgt de vacium in carb 2 veel sneller als in 1.
ook blijft hij na het gasgeven harder stationair lopen...
is dit normaal/te verklaren?
Als je iemand verbetert, zorg dan wel dat je dat goed doet....
De drie schroeven zijn om carb 1 en 2 gelijk te stellen, de ander voor 3 en 4, en de laatste om de combinatie 1 & 2 en 3 & 4 gelijk te stellen.
Beste Seba.
Inderdaad zijn die boekjes museum stukjes. De Benelli 504 sport heb ik verkocht aan een liefhebber (verzamelaar) Maar met de Honda rijd ik nog regelmatig. Deze Honda CB550 Four K3 met zijn 4 uitlaten is helemaal naar nieuwstaat gerestaureerd dus ik rijd nu alleen nog met mooi weer. Ik rijd nu ± 54 jaar motor, en vroeger zomer en winter door. Ik ben nu zelf dus ook al een museumstukje hà hà hà, en als zodanig behandel ik mijn motor nu ook. Maar motorrijden is een zeer prettig virus en dat raak je nooit meer kwijt.
De vriendelijke groeten van Doolittle.