Hoe eerlijk is jouw garage?

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
Garages maken fouten bij grote onderhoudsbeurten. Dat meldde de ANWB dinsdag op basis van een steekproef bij 91 garages.

Monteurs van tientallen bedrijven zetten onderdelen of vloeistoffen op de rekening die helemaal niet waren vervangen. Ook verzuimden ze soms de remvloeistof te vervangen of de koelvloeistof aan te vullen.

Een veel gemaakte fout was het niet goed afstellen van verkeerd gerichte koplampen. Oliefilters bleven soms zitten terwijl ze verwisseld moesten worden. Voor de steekproef werden auto's aangeboden die bewust waren voorzien van een aantal gebreken.

De ANWB geeft een gemiddeld cijfer van 6,4 aan de garages. Dat was in 2005 nog een 5,6.

bovenstaande bericht gaat natuurlijk over auto's maar dit kan ook zo zijn met motoren, wat zijn jullie ervaringen?

ikzelf heb ooit mijn achterband laten vervangen toen de garage tijdens de werkzaamheden zei dat ook mijn complete kettingset vervangen moest worden.

enige tijd later ben ik naar een andere zaak gegaan om ze te laten kijken naar de kettingset. die garagae vertelde me dat hoewel ze niet nieuw meer waren ik er nog gerust een paar duizend km mee kon rijden |(

sindsdien probeer ik alles zelf te doen :P
 
bovenstaande bericht gaat natuurlijk over auto's maar dit kan ook zo zijn met motoren, wat zijn jullie ervaringen?

ikzelf heb ooit mijn achterband laten vervangen toen de garage tijdens de werkzaamheden zei dat ook mijn complete kettingset vervangen moest worden.

enige tijd later ben ik naar een andere zaak gegaan om ze te laten kijken naar de kettingset. die garagae vertelde me dat hoewel ze niet nieuw meer waren ik er nog gerust een paar duizend km mee kon rijden |(

sindsdien probeer ik alles zelf te doen :P
Ik vertrouw de mijne (bijna) blind :)
Spreken een prijs af, en als het lager uitvalt wordt dat gemeld. Krijg altijd uitleg als leek zijnde wat er allemaal gedaan is, en de koffie is er goed :)
*kuch* Ro Snel *Kuch*
 
Ik vertrouw de mijne (bijna) blind :)
Spreken een prijs af, en als het lager uitvalt wordt dat gemeld. Krijg altijd uitleg als leek zijnde wat er allemaal gedaan is, en de koffie is er goed :)
*kuch* Ro Snel *Kuch*


Als het hoger uitvalt neemt die kuch ** ****kuch garage zeker de kosten op zich? :+

Kwam dit nog tegen op de telegraaf n.a.v. de anwb garage test.
Ik kan hier over meepraten. Enige tijd geleden was mijn airco kapot. De Monteur beweerde dat het aan de benzine lag en vertelde dat ik bij de Shell superformulemoest tanken. Hoe dom kan je zijn!!! Maar gelukkig had ik die prutsers door en is het na lang heen en weer getrek toch hersteld. Stelletje prutsers daar in Hilversum...

En dan nog roepen dat onderwijs in nederland zo goed is _O- _O-
 
Ik ga er van uit dat ze het goed doen, al zal er heus wel eens een foutje insluipen. Toch heb ik nooit het idee dat ik getild wordt, maar wel dat mijn motor prima behandeld is. Ooit is bij het vervangen van mijn achterband de velg beschadigd... dit werd keurig netjes verholpen door de velg opnieuw te laten spuiten en mij 3 dagen laten rondrijden op een fraaie demo... :)
 
nee, maar elke garage rekent je dat wel door. Zodra het lager uitvalt houden de meeste gewoon de afgesproken prijs aan :W


oowww bedoel je het zo...... dacht dat hij je ging bellen met het nieuws dat hij 5 euro onder het budget blijft en of dat goed is. Je spreekt met hem een richtbedrag af netjes hoor.
 
qua auto's hebben mijn ouders heel erg pech gehad.
nadat ze gepensioneerd zijn toch besloten om ipv een vw transporter een mercedes viano te nemen (luxe variant van de vito).

3 jaar lang kwamen mijn ouders om de zoveel tijd met een lege accu te staan.
al die keren naar baan gegaan en daar zou het dan iedere keer verholpen zijn om vervolgens weer langs de weg te staan.

op een gegeven moment dus weer problemen, auto weer naar de garage en toen hij terug kwam werkte het navigatiesysteem niet meer.
was een behoorlijk prijzig apparaat van pioneer.

ze hadden tijdens het werk zitten kutten met de bedrading en dergelijke en zelfs mijn ouders nog gebeld over de nav of iets waar ze niets van snapten.

ws was dus door het gepruts kortsluiting ontstaan waardoor dat ding dus kapot was.
baan beweerde dus resoluut dat wij de auto met defect navigatie hadden gebracht _O-

hoop gezeik en baan stuurt het apparaat op, duurt 6 weken en nog niks.
de origininele schijf zou beschadigd zijn, heel mooi maar we gebruikten al 2 jaar de dvd van 2006 die ik gebrand had.
daarna ging hij naar een bedrijf gespecialiseerd in multimedia systemen.
eenmaal terug na 3 weken was het oordeel: "uw illegale dvd heeft het apparaat verwoest" en dat na 2 jaar gebruik :')

we kregen dus de nav weer terug met een firmware update waardoor hij niet meer compatable was met de oude schijfjes, ook niet de oude originele.
het is dus dikke onzin dat het apparaat verwoest was door mijn dvd schijfjes, en asociaal om zomaar nieuwe firmware erop te zetten en 350 euro af te tikken voor 2 nieuwe schijfjes |(

uiteraard was het oorspronkelijke defect van de leeg lopende accu niet gemaakt.

op een dag zit mijn broertje in de autoo, start hem en hoort "kriiiiiiiii", deed die altijd bij het starten.

wat bleek dus toen mijn broertje ff ging zoeken:
de achterkant kon in hoogte versteld worden met een of andere hydraulische veer.
daarin zat dus het defect, elke keer bij het starten, werd de achterkant verhoogd wat dus de accu leeg trok, 3 jaar lang hetzelfde effect die de monteurs niet konden vinden maar mijn jonge broertje wel |(

uiteraard een rekening van gekregen inclusief dat van het navigatie.
mijn ouders hebben gebeld voor een afspraak omdat ze het er niet mee eens waren.
ze zouden terug bellen, nog niks gehoord en mijn ouders betalen dus niet de rekening voor het feit dat de prutsers van baan geen auto kunnen repareren.

trouwens heel laf van de garage om zo te zeiken tegen mijn ouders over navigatie.
ze zijn al wat ouder en snappen niks van moderne multimedia en hadden de onzin anders zo geloofd :(
 
Ey... tgaat hier geen auto-topic worden eh..?? :N


Ik heb voor de motor en auto beiden een eenmanszaakje gevonden.

Beide vertrouw ik 100% en ze besparen me vaker geld door improviseren als dat ik er iets extra betaald voor onnodige dingen.

Een eenmanszaak moeten het hebben van klantenbinding en goede mond-op-mond reclame en naar mijn mening zijn het vaak ook veel meer liefhebbers dan dat er via standaard lijstjes maar wat gesleuteld word.
 
Laatst bewerkt:
Er is toch verdomd weinig wat je aan een motor niet zelf kunt doen.Tenzij je een computergestuurd geval hebt natuurlijk.
Ketting,tandwielen,remmen,kleppen...
Is toch echt allemaal zelf op een zaterdagmiddag ff te controleren of te vervangen.
 
Er is toch verdomd weinig wat je aan een motor niet zelf kunt doen.Tenzij je een computergestuurd geval hebt natuurlijk.
Ketting,tandwielen,remmen,kleppen...
Is toch echt allemaal zelf op een zaterdagmiddag ff te controleren of te vervangen.

Tuurlijk, maar bij mijn motortoko betaald ik t materiaal en kan t spul er daar verder kostenloos monteren... aangezien ik ook 's winters wel eens aan een bandje of ketting toe ben is dat dan best handig :)
 
Hmm, de garage waar ik op t moment kom, ik weet het zo net nog niet.
Maat van me had een verroeste tank, zou +- 500 a 600 euro (incl materiaal) gaan kosten om dat te fixen. Hij rondgekeken, toen maar besloten er zelf aan te beginnen, was geen doen. Uiteindelijk andere garage gevonden, die deed het voor 200 euro (materiaal was alleen al 75 euro) terwijl het uurloon daar 10 euro hoger was dan het lokale zaakje. Nog al een groot verschil als je het mij vraagt.

Tevens staat mijn motor nu al 2 weken bij het zaakje waar ik het over had, zou binnen een week klaar zijn... Prijs? Ik hoop dat hij laag uitvalt ivm het lang duren van de reparatie :)
 
vwb de auto zijn we idd flink in de zeik genomen de afgelopen jaren.. beurten die volgens hen om de 15000 km moesten, een onderhoudsboekje dat kwijt was en never nooit terugkwam, remmen die echt nog wel konden (wij hadden het gevoel van niet en hadden dat ook aangegeven).. een boordcomp die nooit gereset werd.. afdekplaten van het motorcompartiment die 'verdwenen', 3x terug moeten na een beurt omdat er iets niet goed was...

2 weken terug een grote beurt bij een merkdealer... remmen bleken vierkant, beurten waren hooguit om de 30000, distributieriem die allang vervangen had moeten zijn, alleen dat boekje nog.. er was vrij slordig met de beurten omgesprongen vertelden ze ons.. (maar daar waren we al achter)

wij hebben technisch 2 linkerhanden en met links bedoel ik ook echt superlinks, linkser dan links zelfs nog... dus je moet er dan maar van uitgaan dat een garage het goed doet..

met de motor ga ik hier in het dorp naar degene waar ik hem ook gekocht heb.. hier zijn nog geen gekke dingen gebeurt zover ik weet.. (1 x een boutje van een kuipdeel vergeten) daarbij is het open en kan je als klant erbij blijven, kijken en wachten.. kop koffie erbij.. en het is er altijd druk, zegt ook wat toch??

na een schuiver werd er met mij overlegd of ik nieuwe kuipdelen wilde, een scheur gerepareerd of 2e hands... met wat andere onderdelen idem dito, wil je 2e hands of nieuw.. de prijsopties stonden op papier en ik kon zelf een besluit nemen...
 
mn neef repareert onze auto altijd, dus geloof wel dat het goed zit :P

motor zou ik inderdaad zelf gewoon doen, onzin om arbeidsloon te betalen etc. voor iets wat je zelf ook kunt, gewoon rustig de tijd nemen, werkplaatshandboek erbij, dan kan er weinig mis gaan.
 
mn neef repareert onze auto altijd, dus geloof wel dat het goed zit :P

motor zou ik inderdaad zelf gewoon doen, onzin om arbeidsloon te betalen etc. voor iets wat je zelf ook kunt, gewoon rustig de tijd nemen, werkplaatshandboek erbij, dan kan er weinig mis gaan.
Denk dat je je daarin vergist. Voor mij zijn technische dingen moeilijk, net zoals ik weer dingen kan die anderen moeilijk vinden.
 
motor zou ik inderdaad zelf gewoon doen, onzin om arbeidsloon te betalen etc. voor iets wat je zelf ook kunt, gewoon rustig de tijd nemen, werkplaatshandboek erbij, dan kan er weinig mis gaan.

Dus ik neem aan dat je nooit buiten de deur eet, of ergens een frietje haalt... onzin te betalen voor iets wat je zelf ook kunt... met een kookboek erbij kan er weinig mis gaan... :W

Zelf hanteer ik de vraag "wil ik het zelf doen, of besteed ik mijn dure tijd ergens anders aan?"... dus ik breng em wel weg, heb ik mijn zaterdag vrij voor andere zaken en dat is me ook wat waard! ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan