Hoe eerlijk is jouw garage?

qua auto's hebben mijn ouders heel erg pech gehad.
nadat ze gepensioneerd zijn toch besloten om ipv een vw transporter een mercedes viano te nemen (luxe variant van de vito).

3 jaar lang kwamen mijn ouders om de zoveel tijd met een lege accu te staan.
al die keren naar baan gegaan en daar zou het dan iedere keer verholpen zijn om vervolgens weer langs de weg te staan.

op een gegeven moment dus weer problemen, auto weer naar de garage en toen hij terug kwam werkte het navigatiesysteem niet meer.
was een behoorlijk prijzig apparaat van pioneer.

ze hadden tijdens het werk zitten kutten met de bedrading en dergelijke en zelfs mijn ouders nog gebeld over de nav of iets waar ze niets van snapten.

ws was dus door het gepruts kortsluiting ontstaan waardoor dat ding dus kapot was.
baan beweerde dus resoluut dat wij de auto met defect navigatie hadden gebracht _O-

hoop gezeik en baan stuurt het apparaat op, duurt 6 weken en nog niks.
de origininele schijf zou beschadigd zijn, heel mooi maar we gebruikten al 2 jaar de dvd van 2006 die ik gebrand had.
daarna ging hij naar een bedrijf gespecialiseerd in multimedia systemen.
eenmaal terug na 3 weken was het oordeel: "uw illegale dvd heeft het apparaat verwoest" en dat na 2 jaar gebruik :')

we kregen dus de nav weer terug met een firmware update waardoor hij niet meer compatable was met de oude schijfjes, ook niet de oude originele.
het is dus dikke onzin dat het apparaat verwoest was door mijn dvd schijfjes, en asociaal om zomaar nieuwe firmware erop te zetten en 350 euro af te tikken voor 2 nieuwe schijfjes |(

uiteraard was het oorspronkelijke defect van de leeg lopende accu niet gemaakt.

op een dag zit mijn broertje in de autoo, start hem en hoort "kriiiiiiiii", deed die altijd bij het starten.

wat bleek dus toen mijn broertje ff ging zoeken:
de achterkant kon in hoogte versteld worden met een of andere hydraulische veer.
daarin zat dus het defect, elke keer bij het starten, werd de achterkant verhoogd wat dus de accu leeg trok, 3 jaar lang hetzelfde effect die de monteurs niet konden vinden maar mijn jonge broertje wel |(

uiteraard een rekening van gekregen inclusief dat van het navigatie.
mijn ouders hebben gebeld voor een afspraak omdat ze het er niet mee eens waren.
ze zouden terug bellen, nog niks gehoord en mijn ouders betalen dus niet de rekening voor het feit dat de prutsers van baan geen auto kunnen repareren.

trouwens heel laf van de garage om zo te zeiken tegen mijn ouders over navigatie.
ze zijn al wat ouder en snappen niks van moderne multimedia en hadden de onzin anders zo geloofd :(

Ik zou die auto zo de garage inrijden! Wel achteruit anders beschadigt de navigatie!!!!!!!!
 
rij altijd naar mijn dealer iets over de NL grens. Heb de moped daar ook gekocht en voor de fabrieksgarantie was het toen nodig. Ik kwam een keer bij een NL dealer met de vraag of zij konden kijken waarom mijn koelvloeistof lekte. De eerste vraag was waar ik hem gekocht had. De motor kwam niet uit zijn zaak vandaan en werd dus ook niet gerepareerd op kosten van Yamaha Nederland, ondanks het feit dat ik een Yamaha pas heb met alle garanties die erbij horen.
Ik terug naar mijn DL dealer probleem zo verholpen, daarna nog een keer een kromme remschijf onder garantie laten vernieuwen. Volgens mij zijn het K*t schijven want de nieuwe remt ook niet constant. Tevens vertelde hij mij dat er iest aan de motor vervangen moest worden. Yamaha Nederland kwam een maand of twee later pas met een brief maargoed kan gebeuren. Bij servicebeurten vraag ik altijd een prijsindicatie vooraf, daarna bel ik wat Nederlandse dealers, en kom dan tot de conclusie dat NL erg duur is. Kom ik in Dl aan dat is mijn motor gewoon bij hun bekend. Ga ik een maand op vakantie kan ik hem daar gewoon achterlaten om hem vervolgens twee maanden (insektenbeet aan mijn koppelingshand) later gewoon weer weg te halen.
 
Dus ik neem aan dat je nooit buiten de deur eet, of ergens een frietje haalt... onzin te betalen voor iets wat je zelf ook kunt... met een kookboek erbij kan er weinig mis gaan... :W

Zelf hanteer ik de vraag "wil ik het zelf doen, of besteed ik mijn dure tijd ergens anders aan?"... dus ik breng em wel weg, heb ik mijn zaterdag vrij voor andere zaken en dat is me ook wat waard! ;)
ik eet buiten de deur als een ander betaalt ;) uit eten gaan en dergelijke doe ik inderdaad zelden, zonde van het geld imo.
verder werk ik bij een pizzaria, dus eet al 3x per week buiten de deur :D

misschien was ik wat zwart wit, ik zal voor mezelf ook altijd wel die overweging maken, maar er is vrij weinig wat ik zelf, eventueel met de hulp van een wat bekwamere kennis niet op kan lossen. daar komt bij dat ik nog student ben en meer vrije tijd dan geld heb ;)
 
Aaahhh, OK dan... ik heb gelukkig meer geld dan tijd... :+
kijk, dat scheelt een hoop, als ik 1 uur werk ben ik 10 euro rijker, als een monteur 1 uurtje aan m'n motor zit ben ik 40eu armer, dus dan kan ik beter 4 uurtjes zelf sleutelen, dan leer ik het ook nog eens :P

uiteraard wordt het een ander verhaal als je per uur meer verdient dan de reparatie kost, dan zou ik m'n moto ook gewoon wegbrengen :+
 
kijk, dat scheelt een hoop, als ik 1 uur werk ben ik 10 euro rijker, als een monteur 1 uurtje aan m'n motor zit ben ik 40eu armer, dus dan kan ik beter 4 uurtjes zelf sleutelen, dan leer ik het ook nog eens :P

uiteraard wordt het een ander verhaal als je per uur meer verdient dan de reparatie kost, dan zou ik m'n moto ook gewoon wegbrengen :+
Uitgaande van het arbeidsloon van € 40,- per uur, EXCLUSIEF materiaalkosten denk ik dat er maar zéér weinig mensen zijn die hun motor/auto ooit nog naar een garage brengen als zij er dezelfde gedachtengang op na houden als jij :Y :W

Even simpel rekensommetje, je werkt 8 uur per dag, laat daar nou eens 7 uur van uitbetaald worden á la € 40,- per uur. Da's dus 7 x 40 = € 280,- per dag.
Voor het gemak nemen we even 20 werkdagen per maand, dus 20 x 280 = € 5.600,- loon per maand.

Er zijn verdomd weinig mensen die dat verdienen. Dus auto / motor- rijdend NL gaat spontaan aan het doe-het-zelven. :z

[me]EDIT: En dan moet je je ff voorstellen dat je motor een grote beurt nodig heeft van zo'n € 500,- tot € 800,- [/me] :')

[me]EDIT: EDIT: En heb ik het al gehad over belastingen en vaste lasten e.d.?? [/me] :N
 
Laatst bewerkt:
Dus ik neem aan dat je nooit buiten de deur eet, of ergens een frietje haalt... onzin te betalen voor iets wat je zelf ook kunt... met een kookboek erbij kan er weinig mis gaan... :W

Zelf hanteer ik de vraag "wil ik het zelf doen, of besteed ik mijn dure tijd ergens anders aan?"... dus ik breng em wel weg, heb ik mijn zaterdag vrij voor andere zaken en dat is me ook wat waard! ;)

:?

Dure tijd? Kan nooit zo duur zijn als dat je de motor naar een dealer brengt voor een beurt. :X

Maar Leg eens uit, want zo als ik het nu lees staat er eigenlijk "wil ik het zelf doen, of lig ik liever lui op de bank met mijn 2 linkerhanden" :+
 
Ey... tgaat hier geen auto-topic worden eh..?? :N


Ik heb voor de motor en auto beiden een eenmanszaakje gevonden.

Beide vertrouw ik 100% en ze besparen me vaker geld door improviseren als dat ik er iets extra betaald voor onnodige dingen.

Een eenmanszaak moeten het hebben van klantenbinding en goede mond-op-mond reclame en naar mijn mening zijn het vaak ook veel meer liefhebbers dan dat er via standaard lijstjes maar wat gesleuteld word.

Haha, ze gaan natuurlijk geen agent oplichten. :+
 
Laatst bewerkt:
:?

Dure tijd? Kan nooit zo duur zijn als dat je de motor naar een dealer brengt voor een beurt. :X

Maar Leg eens uit, want zo als ik het nu lees staat er eigenlijk "wil ik het zelf doen, of lig ik liever lui op de bank met mijn 2 linkerhanden" :+

Jazeker, dure tijd... :Y
Simpelweg omdat ik mijn vrije tijd als onbetaalbaar acht... :)

In de tijd dat ik mijn motor zelfstandig een beurt geef, kan ik ook andere dingen doen. De vraag voor mij is, wat vind ik belangrijker? Feit is dat ik een x bedrag kwijt ben aan de dealer, maar daar staat tegenover dat ik weer andere dingen kan doen, dan sleutelen. En zelfs al zou dat liggen op de bank zijn... dan is dat wellicht de ontspanning die ik nodig heb om doordeweeks weer uitermate productief te zijn... ;)
 
Uitgaande van het arbeidsloon van € 40,- per uur, EXCLUSIEF materiaalkosten denk ik dat er maar zéér weinig mensen zijn die hun motor/auto ooit nog naar een garage brengen als zij er dezelfde gedachtengang op na houden als jij :Y :W

Even simpel rekensommetje, je werkt 8 uur per dag, laat daar nou eens 7 uur van uitbetaald worden á la € 40,- per uur. Da's dus 7 x 40 = € 280,- per dag.
Voor het gemak nemen we even 20 werkdagen per maand, dus 20 x 280 = € 5.600,- loon per maand.

Er zijn verdomd weinig mensen die dat verdienen. Dus auto / motor- rijdend NL gaat spontaan aan het doe-het-zelven. :z

[me]EDIT: En dan moet je je ff voorstellen dat je motor een grote beurt nodig heeft van zo'n € 500,- tot € 800,- [/me] :')

[me]EDIT: EDIT: En heb ik het al gehad over belastingen en vaste lasten e.d.?? [/me] :N
en daarom is het imo voordeliger om het meeste zelf te doen en misschien zelfs vrij te nemen van je werk...

dus als jij op zaterdag middag je motor ter reparatie hebt staan, ga jij in die tijd naar je werk om te werken???
heb dat nooit gezegd, dat maak jij ervan. :+
 
eerlijk en garage in één zin?

die heeft lef :}

:')

Ik kan hier wel tegen in gaan,maar dat heeft volgens mij weinig nut.
De meeste hebben hun oordeel toch wel klaar over de garagebedrijven.
En of het nu een motor of auto bedrijf is,maakt ook niet uit.
Ik heb in de tijd dat ik in de garage werk en de laatste 2 jaar mijn eigen bedrijfje heb wel geleerd dat eerlijkheid toch echt het langste duurt.
De mensen zijn echt niet gek en het internet is een grote informatiebron waardoor er genoeg mensen zijn die bijna zelf al weten wat er aan de auto/motor mankeerd.
Ik bewaar ook altijd de onderdelen die vervangen zijn tot de auto of motor is opgehaald,dan kunnen de mensen het zien als ze het willen.
Als de mensen niks te doen hebben kunnen ze wat mij betreft ook een kop koffie pakken en erbij blijven.
Ook even bellen als er iets extra vervangen moet worden is erg belangrijk.
Als mensen iets besteld hebben en datgene raakt in backorder ook altijd even laten weten,dan weten ze ook waar ze aan toe zijn.
Het valt wel eens niet mee,maar aan de reacties van onze klanten merk ik wel dat er genoeg vertrouwen is.
 
Ik heb de laatste 20 jaar 1 ding geleerd: Liever een specialist in een merk dan de officiele dealer van dat merk............ Specialisten zijn meestal zeer gedreven mensen die met liefde voor het vak en het merk nog echt iets kunnen betekenen voor je. Officiele dealers van het merk zijn veelal alleen maar bezig met het compenseren van de gemaakte kosten om het merk te mogen voeren. De essentie (klanttevredenheid en een goede relatie met hun klant) zijn ze vaak allang uit het oog verloren (de goeien uitgezonderd, maar die zijn moeilijk te vinden.....)
 
Laatst bewerkt:
bovenstaande bericht gaat natuurlijk over auto's maar dit kan ook zo zijn met motoren, wat zijn jullie ervaringen?

ikzelf heb ooit mijn achterband laten vervangen toen de garage tijdens de werkzaamheden zei dat ook mijn complete kettingset vervangen moest worden.

enige tijd later ben ik naar een andere zaak gegaan om ze te laten kijken naar de kettingset. die garagae vertelde me dat hoewel ze niet nieuw meer waren ik er nog gerust een paar duizend km mee kon rijden |(

sindsdien probeer ik alles zelf te doen :P

Ik heb geen auto, maar ik hoor het om de havenklap van vrienden, dus ik vind het niet echt verassend dat bericht.

De motorzaak waar ik altijd kom is gelukkig wel goudeerlijk :)
 
Ik kan hier wel tegen in gaan,maar dat heeft volgens mij weinig nut.
De meeste hebben hun oordeel toch wel klaar over de garagebedrijven.
En of het nu een motor of auto bedrijf is,maakt ook niet uit.
Ik heb in de tijd dat ik in de garage werk en de laatste 2 jaar mijn eigen bedrijfje heb wel geleerd dat eerlijkheid toch echt het langste duurt.
De mensen zijn echt niet gek en het internet is een grote informatiebron waardoor er genoeg mensen zijn die bijna zelf al weten wat er aan de auto/motor mankeerd.
Ik bewaar ook altijd de onderdelen die vervangen zijn tot de auto of motor is opgehaald,dan kunnen de mensen het zien als ze het willen.
Als de mensen niks te doen hebben kunnen ze wat mij betreft ook een kop koffie pakken en erbij blijven.
Ook even bellen als er iets extra vervangen moet worden is erg belangrijk.
Als mensen iets besteld hebben en datgene raakt in backorder ook altijd even laten weten,dan weten ze ook waar ze aan toe zijn.
Het valt wel eens niet mee,maar aan de reacties van onze klanten merk ik wel dat er genoeg vertrouwen is.

jij snapt hoe het zit ( voor zolang de dollartekens nog niet de overhand krijgen) ;)

de meeste garagebedrijven denken dat de mensen achterlijk zijn en belazeren de boel door o.a. met een vork te schrijven. Daarna lopen de klanten weg en klagen ze steen en been dat mensen naar de beunhaas gaan. I.P.V. zijn werkwijze aan te passen gooit ie zijn uurloon verder omhoog en raakt zo in een neergaande spiraal. Alleen heeft ie de prijzen zo omhoog gegooid dat hij met 1 slachtoffer per dag zijn boeltje al bijna rond heeft.

Blijf zo doorwerken en je hebt niet alleen tevreden klanten, maar je kan ook de mesnen zonder schaamte aan blijven kijken.
 
BEn nog opzoek naar een goede garage voo rmijn motor onderhoud in omgeving ridderkerk.
Hebben mensen nog goeie zaken.

Aart Nolen in Strijen in de Hoeksche Waard, A29 op, door de Heinenoord tunnel, stukje door de polder. Reparatie, onderhoud, tuning.

Martijn's motorkleding in centrum van Rotterdam voor kleding (duh..) en accesoires.

Mijn koekblik krijgt olie uit de supermarkt, ze hebben daar nog niet gelogen.
 
waar ik kom is heel betrouwbaar is namelijk een open werkplaats en doe zoveel mogelijk zelf en wat ik niet weet laat ik hun doen of probeer het zelf met hun hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan