Hoe hard rij jij door de file?

Hoe rij jij door files?

  • ik pak de trein

    Stemmen: 2 2,5%
  • gewoon met auto van de baas in de file staan

    Stemmen: 3 3,7%
  • ik ga er niet tussendoor

    Stemmen: 1 1,2%
  • met gepaste snelheid en niet al te groot snelheidsverschil

    Stemmen: 65 80,2%
  • oewah eehjz ik blaas er met minimaal 130 doorheen weet je we

    Stemmen: 10 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    81

DGP

MF veteraan
12 mei 2002
1.307
24
Voor een nieuwe klus op mijn werk rij ik sinds kort met de motor op en neer naar de desbetreffende werkmaatschappij waarbij ik me door vele files en verkeersknooppunten begeef op snelwegen met vaak maar twee rijstroken en vele vrachtwagens die elkaar met 3 km per uur snelheidsverschil inhalen :o .

Ik observeer daarbij met interesse de handelingen/capriolen van mijn mede-motorrijders om zo vlot mogelijk door de files heen te rijden :] dan wel heen te blazen :+ .

Hierdoor ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jullie je door files begeven + eventuele zinnige motivatie en ik maak er een polletje voor aan.

(ik zal wel een watje zijn maar ik ga er met gepaste snelheid en niet al te groot snelheidsverschil doorheen want het is maar de vraag of de geachte automobilisten je zien als je tussen de file doorrijdt en dan hou ik graag marge over om tijdig te reageren als ze opeens van rijstrook wisselen of uitstappen of andere rare dingen doen).
 
Ik woon in de buurt van mn werk, dus geen files. Kom ik een file tegen dan ga ik er rustig door heen... niet hard, schrikken automobilisten van,bovendien moet je nog gehaaider zijn als er een gat ergens valt. Zie ik een motorrijder in mn spiegels die wat sneller er tussendoor wil, dan ga ik aan de kant, laat 'm er langs en dan zijn de automobilisten alerter, omdat ze er al een hebben gezien. Vaak houd ik dan wel dan sneller de snelheid van mn voorganger aan. Maar er zijn debielen die er echt TE hard door heen gaan... neuh dan liever langzamer, zo lang ik maar blijf rijden en ik niet op mn bek lig tussen een rij auto's of vrachtwagens.

Moet wel zeggen dat ik eens een oom agent over de vluchtstrook zag rijden op z'n motor en mij gebaarde rustiger door de file te rijden, terwijl ik het gevoel had het vrij rustig aan te doen.
 
Ik hoorde laatst in een programma dat sommige motorrijders steeds harder door de file rijden omdat meer automobilisten rekening houden met motorrijders waardoor er een soort van "middelste baan" ontstaat.

Sinsdien rij ik er met gepast snelheidverschil doorheen :P
 
Ik kán het niet laten om er een complete show van te maken, als een dronkenman slingerend van baan naar baan, ook als het makkelijk tussen de auto's door rechtdoor kan.
Helemaal verkeerd, ik hoop niet dat me dat een keer opbreekt :N
 
als het verkeer het toelaat: niet harder dan met een verschil van 10 km/u. is trouwens ook wettelijk vastgelegd.
Ik zie vaak motorrijders er met een bloedgang doorheen razen ( ha rob :+ )en zit vaak met dichtgeknepen billen er naar te kijken wanneer ze iets hards onderweg tegen gaan komen van blik :N
 
als het verkeer het toelaat: niet harder dan met een verschil van 10 km/u. is trouwens ook wettelijk vastgelegd.
Ik zie vaak motorrijders er met een bloedgang doorheen razen ( ha rob :+ )en zit vaak met dichtgeknepen billen er naar te kijken wanneer ze iets hards onderweg tegen gaan komen van blik :N
Jahjoh... Achteraf denk ik "klootzak dat je d'r ben" Maar toch kan ik 't nie laten...
 
Ik hoorde laatst in een programma dat sommige motorrijders steeds harder door de file rijden omdat meer automobilisten rekening houden met motorrijders waardoor er een soort van "middelste baan" ontstaat.

Sinsdien rij ik er met gepast snelheidverschil doorheen :P

Vaak is de "middelste baan" inderdaad breed genoeg om er met een wat "hogere" O-) snelheid doorheen te rijden, maar dan ga je ervanuit dat de automobilisten je gezien hebben en ze niks raars gaan doen. Een veronderstelling waar ik niet vanuit durf te gaan, maar ik zie anderen er wel veel harder doorheen rijden (blazen ;) ).
 
..... is trouwens ook wettelijk vastgelegd......

Filerijden is niet wettelijk vastgelegd. Er is alleen een gedragscode. En artikel 5 natuurlijk. En het humeur van de betreffende politieagent. Daarnaast telt je verkeersinzicht. Zichtbaarheid van motor en berijder. En de weersomstandigheden. En je concentratie of gebrek daar aan. En het engeltje op je schouder, valt soms in slaap.

Maar ik dwaal af. Wettelijk is er niets geregeld.
 
ik ga er zelf al aardig snel doorheen dacht ik......maar nu het seizoen begonnen is razen sommige me voorbij :o
en andere gaan er weer als een slak voorbij :z

erg vreemd die grote snelheids verschillen :)
 
Naarmate ik vaker tussen de file doorreed ging de snelheid verder omhoog tot zo'n 70kmh. Na een aantal near-misses en een echte aanrijding hou ik het maar op 40kmh. :Z
 
Zodanig dat ik het nog goed kan overzien ... en als er iemand achter mij sneller wil, dan duik ik even een gaatje in. Wou alleen dat diegenen voor me die minder snel gaan ook af en toe eens in de spiegel keken ...
 
Ik tik bij iedere oto die ik passeer de spiegel eraf |( Pas alst zeer gaat doen weet ik dak te hard ga en neem ik gas terug! :+
 
Zodanig dat ik het nog goed kan overzien ... en als er iemand achter mij sneller wil, dan duik ik even een gaatje in. Wou alleen dat diegenen voor me die minder snel gaan ook af en toe eens in de spiegel keken ...
dan doen ze vast wel ;)

ze gaan alleen niet aan de kant ;)
 
Op m`n top boven de 180 door een silstaande tot zachtjes rijdende file maar d`s al lang geleden vriedin doet veel in dat opzich van stommiteit iemand hoeft maar even te reageren en je gaat te hard om uit te wijken of te remmen dus houdt rekening met snelheid licht aan autos hoe hard je veilig kunt gaan.Ow en als je toch heel hard wil blazen haal dan in op`t moment dat 2 auto`s naast elkaar staan of rijden want dan gaan ze niet snel naar links of naar rechts. de tip van de dag :W
 
Ik ben toen ik terug kwam van de SBK op Assen een paar jaar geleden wel eens aangepikt bij een groepje fransen die blijkbaar haast hadden
Ging met dik honderd door de fille ,is blijkbaar gewoon in frankrijk })
Ben wel eens in Parijs geweest tijdens de spits en daar knallen ze je aan alle kanten voorbij (en soms ligt er eentje)
Maar meestal rij ik er wel wat rustiger doorheen 8-)
 
Toen ik net twee maanden m'n RBW had reed ik op een vierbaansweg op een auto in (die gelijktijdig richting aangaf en van baan verwisselde, wat ik gezien de verkeerssituatie ter plaatse had kunnen en moeten verwachten) die ik niet meer kon ontwijken, omdat het snelheidsverschil te hoog was (denk zo'n 50 km/u).

Tja, dan kijk je voortaan wel iets beter uit natuurlijk. Meestal met zo´n 15 a 20 verschil ertussendoor, ook afhankelijk van de ruimte die je geboden wordt, soms nog ietsje langzamer, soms ietsje sneller. En heel heel geconcentreerd rijden. :Y
 
Op m`n top boven de 180 door een silstaande tot zachtjes rijdende file maar d`s al lang geleden vriedin doet veel in dat opzich van stommiteit iemand hoeft maar even te reageren en je gaat te hard om uit te wijken of te remmen dus houdt rekening met snelheid licht aan autos hoe hard je veilig kunt gaan.Ow en als je toch heel hard wil blazen haal dan in op`t moment dat 2 auto`s naast elkaar staan of rijden want dan gaan ze niet snel naar links of naar rechts. de tip van de dag :W

Tien punten voor diegene die dit snapt...... nu in het Nederlands graag.

Ik rij zelf zo'n 40/45 en ga daarbij keurig aan de kant voor sneller rijdende collega rijders
 
Terug
Bovenaan Onderaan