Hoe heet jouw motor?

IMG_20200924_162305.jpg


Orange man bad.
 
Begrijp me niet verkeerd, maar ben ik de enige die het redelijk gênant vind als volwassen mannen naampjes verzinnen/gebruiken voor een gebruiksvoorwerp?
Zie er echt het gênante niet van in :? bijnamen geven aan voorwerpen en personen gebeurt al héél erg lang. Maar ja, rare jongens die Romeinen.

Zelfs de 'stoerste' kerels die ik ken geven hier gewoon gekke bijnamen aan hun spullen.
 
Bijnamen aan spullen?

Wat is er gebeurd met de bijnaam voor jouw brandweerman?
 
Hier waren het de groene, de blauwe of de witte...

De blauwe is weg dus nu alleen nog groen en wit8-)
 
Autos:
Seat Ibiza: Miep (toeter klonk als een miep)
VW UP: Adolf (het is een duitser :P )

Scooter:
Yamaha Aerox: John (vering op dat ding bleef maar op een neer gaan na een hobbel. Deed me denken aan een auto van de serie The grand tour en die heette John)

Motor:
Suzuki GSR 750: nog geen geschikte naam bedacht.. moet iets japans zijn denk ik :P
 
Autos:
Seat Ibiza: Miep (toeter klonk als een miep)
VW UP: Adolf (het is een duitser :P )

Scooter:
Yamaha Aerox: John (vering op dat ding bleef maar op een neer gaan na een hobbel. Deed me denken aan een auto van de serie The grand tour en die heette John)

Motor:
Suzuki GSR 750: nog geen geschikte naam bedacht.. moet iets japans zijn denk ik :P
GoSeR? :P
 
CX500: Ouwe Rooie
CX500: Rovert (blok komt van een overleden vriend die Trevor heette)
GL500: Gaius
Witte GL1000: Gandalf
Deauville: Deautje
Gele Vespa V90: Sumsi
GL500 van mijn vrouw: Merlijn
GL1500 zijspan van mijn vrouw: Harry
CX500 C van dochter: Guinivere
CX500 C van andere dochter: Gimli
 
Als kleine aanvuller: diegenen die Lyndon Poskitt volgen kennen zijn KTM “Basil Bike”. Maar, weet je ook dat, als hij je tegenkomt op zijn reizen en je motor nog geen naam heeft, Lyndon je motor als straf een meisjesnaam geeft? Alhoewel, mijn beide motoren zijn duidelijk vrouwen. Nukkig en een heel eigen karakter, maar als je ze vertroetelt, kan je rekenen op een goede beurt!
 
Toen ik nog onderscheid moest maken, omdat ik er 2 had was het “de oude” en “de nieuwe”, al was dat voor sommigen verwarrend omdat ik diegene die ik het laatste gekocht had (de nieuwste), de klassieke (oudste) was.

Nu hebben mijn vrouw en ik er beide weer één en is het nu “de jouwe” en “de mijne”. Of tegen een ander persoon noem ik hem “mijn motor” 🙂
 
Als kleine aanvuller: diegenen die Lyndon Poskitt volgen kennen zijn KTM “Basil Bike”. Maar, weet je ook dat, als hij je tegenkomt op zijn reizen en je motor nog geen naam heeft, Lyndon je motor als straf een meisjesnaam geeft? Alhoewel, mijn beide motoren zijn duidelijk vrouwen. Nukkig en een heel eigen karakter, maar als je ze vertroetelt, kan je rekenen op een goede beurt!
2022-04-16@1157 3202.jpg
2022-04-16@1157 3203.jpg
 
Huidige auto heeft de naam Cynthia, de motor Honda Blackbird noemen we Cristy.
Komt van m'n vrouw die gaf altijd alle auto's een naam zodoende ook de motor, alleen de scooter heeft geen naam 😄
 
BMW: Mechanika
MZ: Emma/emme Leuke verhaal, mee naar het werk gereden. Werkdag was over dus ik zeg: Zo, ik mag weer lekker op Emma rijden. Collega’s kijken elkaar met een rode kop aan, Ff vergeten dat er ook een Emma bij ons werkt….
Suzuki: Rin. Van Rin Suzunoki. Zoek maar op…
 
Honda Monkey wordt tegenwoordig liefkozend 'Baby Shark' genoemd omwille van zijn formaat en kleurtje. Zoonlief vindt hem ook super.

De ADV 350 is er nog niet helemaal uit, die wordt voorlopig aangesproken met 'Krasbiljetje' of 'Earl Grey'. Op termijn komt er wel een permanente naam uit de bus, eerst maar alle accessoires er op.

De CB500X heeft nog geen officiële naam gekregen voor zover ik weet maar voor mij is het 'Girafje'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan