Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Anders zorgen dat je harder de bocht in gaat en bij het uitkomen al aan zijn achterwiel zit. Door je hogere snelheid zal je vlak na de bocht al naast de persoon zitten. Als je er naast zit geldt het bovenstaande weer
ik ga niet alles vertellen..zit ik hier ff het les programma van race academy uitteleggen...kom maar een training volgen
ok, je wilt je rempunt verschuiven maar hoe kun je dit het
beste aanpakken op een nat (circuit)wegdek?
precies hetzelfde...je heb alleen 30% minder grip...ok, je wilt je rempunt verschuiven maar hoe kun je dit het
beste aanpakken op een nat (circuit)wegdek?
Gewicht kan wel degelijk invloed hebben op de remweg, maar dat hangt een beetje af van de opzet van je bike.het verhaal van rev peejay en guz klopt...gewicht bepaalt je remweg niet..
etc. etc.
Interessante verhalen moet ik zeggen. Heb nog niet veel eravring op een circuit, maar dat komt nog wel...*P
Volgens mij is er niet zoveel verschil met tussen nat/droog op het circuit enerzijds en nat/droog op de openbare weg, afgezien van het uitremmen, inhalen en ideale lijn etc. Hoewel ideale lijn op de openbare weg ook belangrijk is, verschil is meestal dat je die meestal niet haalt vanwege andere weggebruikers.
Als het op de openbare weg nat is moet je in bochten ook niet alks een wilde beer aan de gashendel draaien, wil te overeind blijven. Het blijven vasthouden aan lijnen en vooral niet verkrampt op de motor gaan zitten is essentieel. Veel mensen onderschatten de mogelijkheden van motoren op natte wegdekken en denken dat je in een bocht meteen onderuit glijdt. Dit valt in de praktijk erg mee. Dit wil uiteraard niet zeggen dat je je rijgedrag niet hoeft aan te passen!
misschien toch eens tijd voor andere (betere) bandjes als je zo rijdt en je krijgt dan al angstzweet. uit ervaring heb ik geleerd dat andere bandjes een wereld van verschil kan zijn (afgezien van een goede vering en versie olie in de veerpoten) in je grip en derhalve je vertrouwen in de fiets.
ik neem de bochtjes in de eifel sneller op een allroadje met perfecte banden dan een supersport op <piep>banden. ik heb nu zelfs op mijn supersport TOERbanden liggen en daarmee kan ik harder in de bochten rijden dan met de sportbanden die ervoor derop lagen (en ze slijten niet zo hard)
sorry maar ik ben het echt niet met je eens...tis gewoon een slecht verhaal.Gewicht kan wel degelijk invloed hebben op de remweg, maar dat hangt een beetje af van de opzet van je bike.
Grote vraag is hierbij: zijn je remmen sterk genoeg om wielen aan het blokkeren te krijgen.
heel verhaal...
Waarom doet een zwaar beladen vrachtwagen er dan langer over om stil te staan dan een lege?