Hoe is jullie schuur beveiligd?

Binnenkort hopelijk mijn nieuwe motor aanschaffen, maar eerst ff afrijden :r
Nu vraag ik me af hoe jullie de motor elke nacht veilig achter laten. Mijn motor komt in zo'n nieuwbouwschuur te staan, raampje intikken en ze zijn al bij de motor.

Hebben jullie tips hoe ik mijn schuur het best kan beveiligen?


Uh, in ieder geval een goede anti-inbraakstrip en een stevige deur. Pinsloten erbij kan handig zijn, maar dan moet je niet skg* hebben.

Vanochtend een pandje gekraakt met pinslot en normaal slot. Was zo open :9
 
full
 
Slot op de tuindeur, extra slot op de schuurdeur, anti inbraak strip langs de schuurdeur, schijfremslot, kettingslot incl. grondanker, stuurslot. En geen gereedschap in de schuur bewaren wat diefstal zou kunnen bespoedigen (slijptol e.d.).

Ik heb ook een ruitje in de schuurdeur maar daar zit van dat glas in met een staaldraad netje, ik neem aan dat ze daar dus ook niet zomaar doorheen stappen.
 
Tsja...

1) Het zwaarste en duurste kettingslot van ABUS.
2) Een lichter maar stevig kettingslot van ABUS.
3) Deze sloten aan grondanker van ABUS vastgemaakt.
4) Beugelslot van Abus.
5) Beugelslot van Squire.
6) Dubbele start onderbreker.
7) Spyball alarm.
8) Stuurslot.

Dit alles achter een deur met stevig slot.
Tis de grote stad hè...

.... en als je dan eens met spoed weg wilt :? :X :P
 
Heb 2 tuindeuren in de schuur waar mijn motor bij staat en daar heb ik
een rolluik voor gemaakt... (natuurlijk wel met een motortje dat ie met
1 druk op de knop omhoog en omlaag gaat he :P )
Voor de rest help ik de jeugd graag een zakcentje bij te verdienen dus heb
ik een "kansarm" joggie ingehuurt die voor een paar cent de schuur van 20.00
tot 08.00 bewaakt :Y
tamba-ak47.jpg
 
Beetje overdreven allemaal die beveiliging lijkt mij

Mijn motor staat gewoon in de garage met de slutels in het contact. Door de deur naar buiten kan niet want daarvoor is de deur te smal. De garagedeur kan niet open want daar staat een auto voor. Bovendien ligt er binnen nog een alerte Duitse Herder die een hekel heeft aan vreemdelingen

Mocht er dan toch nog een handige jongen (of meisje) zijn die hem kan jatten dan ben ik nog gewoon all risk verzekerd
 
ff aansluitend op dat grondanker met slot.

Het kan zijn dat je verzekering het eist voor wa+ (tegen diefstal verzekerd).
Buiten het feit dat het wat extra bescherming bied.

Wat krijg je eigenlijk terug van de verzekering als ie dan gejat word? (zeg nieuwwaarde van 15.000 en dagwaarde 9.000)
Schepen ze je dan af met een schijntje of kan je van het geld wat je terug krijgt nog een redelijkdeel van je oude motor terug kopen?
 
Ik heb de schuur vol met booby traps liggen :)

Zodra er iemand inkomt dan zal hij zeker verdwalen ;) (laat staan het licht vinden dat lukt mijn niet eens)
Verder ligt er zoveel zooi in dat de kans klein is als je zonder herrie te maken er door heen kan lopen.

Verder ligt de schuur achter op het erf en moet je eerst langs 2 huizen / poort voordat je de schuurdeur kan bereiken.(+- 30 meter)

EN af en toe komt mijn schoonmoeder er logeren en die wil je ook niet tegenkomen als het donker is ;)
 
Beetje overdreven allemaal die beveiliging lijkt mij

Mijn motor staat gewoon in de garage met de slutels in het contact. Door de deur naar buiten kan niet want daarvoor is de deur te smal. De garagedeur kan niet open want daar staat een auto voor. Bovendien ligt er binnen nog een alerte Duitse Herder die een hekel heeft aan vreemdelingen

Mocht er dan toch nog een handige jongen (of meisje) zijn die hem kan jatten dan ben ik nog gewoon all risk verzekerd

Als je motor gestolen wordt en je hebt niet beide contactsleutels meer dan moet je met een verdomd goed verhaal en bewijzen komen waarom je nog maar een set sleutels hebt voordat ze je uitbetalen. Kijk je polisvoorwaarden er maar eens op na.
 
Bij mij alleen op stuurslot, en de garagedeur op slot en een houten balk die de duer blokkeerd om open gemaakt te worden van de buitenkant.
De garage ligt direct tegen de slaapkamer aan. Als iemand binnen komt dan wordt iemand 100% zeker wakker.
En ik heb nooit zin om schijfremslot erop te zetten etc.
 
Ik heb een schuur met het politiekeurmerk "veilig" :)
En daar vinden ze hooguit een oude Seca uit '83 in :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan