Hoe krijg je je 25 kw zxr-400 op je 8terwiel??????

zxr-,4jekko

Die hard MF'er
18 jun 2002
560
0
Vlaardingen
Omdat ik hem toch al aan gort heb gereden met een stoppie ga ik ff proberen op mijn 8terwiel te rijden !!! weet nie of dit lukt maar je kan het altijd proberen...

Mare krijg je uberhaupt een 25 kw 'er de lucht in en zo ja : HOE ?
 
nou, het lukt mij wel op een 'open' zxr 400, maar min 34 pk, dus 33 pk over, ik weet het niet. Heel die koppeling moet van God los raken om dat ding enigzins achterover te krijgen..........
 
Schoonmoeder achterop zetten.
Dan zal het een stukkie makkelijker gaan.
En als het fout gaat heb ie nog een beetje geluk bij een ongeluk. :P
 
ik heb ook een ZXR400 '98 maar mij lukt het ook niet echt
gvd teringzooi ;(
:} voor degene die het wel luk
 
Succes ermee, ik rij ook op 25 KW en het lukt mij echt niet. Nou ja, een paar CM voor een seconden, maar daarmee houdt het ook op. 7000 toeren ,koppeling in 1 keer los. Niet dat het niet kan, maar mij lukt het echt niet. :(
 
Je wilt em nu echt de poeier in heben :? ;)
Het zal vast kunnen , mijn brommer met nog veel minder pk's woog 100 kg , en zelfs die deed het met verkrachting van de koppeling.

@Pimmos : wil jij vertellen hoe jij een wheelie maakt?
 
Bind een stevig stuk touw om een boom, andere eind aan je achtersubframe waar je zitje op zit. Leg 30cm voor het achterwiel een baksteen. 10000 toeren maken, en de koppeling laten schieten. Jijzelf blijft er naast staan, zodat je niet met de motor gelanceerd word. Zo komt ie wel op zn achterwiel, EN de lucht in !!
Ik hoop hiermee jouw vraag volledig te hebben beantwoord :z

(de auteur aanvaard geen enkele aansprakelijkheid bij schade of letsel...)
 
Wat ik wil wel eens zou willen weten:
1- wat is de topsnelheid van een zxr4?
2- in hoeveel sec. issie bij de 100 km/h?
3- hoe is het (normaal) verbruik ervan (1:20)?
 
geef gas, terug draaien-snel weer gas geven met klein beetje koppeling te bij... wheely... simpel
maar kijk uit voor je rug
 
top rond de 220
0-100 4,5 sec
verbruik ong 11 euro = 9.4 liter op 200 km = 1 op 21.2 (bij flink doorgassen!)
 
vlgs mij is een ZXr sowieso niet makkenlijk op het achterwiel te krijgen ivm het gewicht wat op de voorkant rust
De gewichtsverdeling is volgens mij iets van 51% voor en 49% achter.
Maar idd , die smoes gebruik ik steeds.
Wheely?nee , deze motor is gebouwd om snel van de plek te gaan , dus te goed gemaakt om een wheely te kunnen :+ ;)

top=225
0-100=4,2sec
verbruik=gemiddeld 1 op 20,8
@jasper: tis maar net waar je de gegevens vandaan haalt , het verandert steeds lijkt wel ;) Maar dat verbruik heb ikzelf gemeten , ik kwam op 250 km toen de reserve nodig was (dus ongeveer 12 liter)=20,8 , maar dit was op b-wegen met redelijk rustig rijden , absoluut geen raggen....
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 11 september 2002 11:12 schreef Investig8or het volgende:De gewichtsverdeling is volgens mij iets van 51% voor en 49% achter.
Maar idd , die smoes gebruik ik steeds.
Wheely?nee , deze motor is gebouwd om snel van de plek te gaan , dus te goed gemaakt om een wheely te kunnen :+ ;)


dat is het dus, de motoren waarmee het zo makkelijk gaat hebben gewoon geen goede wegligging :+
 
dat is het dus, de motoren waarmee het zo makkelijk gaat hebben gewoon geen goede wegligging :+
als je heel praktisch denkt is dat wel zo.Ik kan alle kracht van het blok in voorwaartse beweging omzetten , terwijl de sterkere motoren ook een opwaartse beweging hebben.Komt er natuurlijk gewoon op neer dat je lomp van je plek kunt gaan met de zxr en dat bij een zwaardere je goed moet voelen wat de grens is van net geen wheely.....
Maar met dat kleinere voortandwiel is de wegligging van mijn zxr ook verslechterd :+ :}
 
als je heel praktisch denkt is dat wel zo.Ik kan alle kracht van het blok in voorwaartse beweging omzetten , terwijl de sterkere motoren ook een opwaartse beweging hebben.Komt er natuurlijk gewoon op neer dat je lomp van je plek kunt gaan met de zxr en dat bij een zwaardere je goed moet voelen wat de grens is van net geen wheely.....
Maar met dat kleinere voortandwiel is de wegligging van mijn zxr ook verslechterd :+ :}

wheelied ie nu wel makkelijk?
 
wheelied ie nu wel makkelijk?
dat ga ik komend weekend echt proberen , had niet zoveel tijd....
Maar het ging geheel onverwacht tijdens inhalen , zo'n hupje , en dan probeer je dus niets.
Het heeft zeker potentie , loopt veel lekkerder door de versnellingen heen.Dat samen met een nieuw kuipruitje en een sigma computje(die al weer stuk is) was mijn weekend erg mooi :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan