Hoe lang denk jij je rijbewijs nog te bezitten?

Hoe lang denk jij je rijbewijs nog te behouden?

  • Ze hebben hem al eens ingenomen

    Stemmen: 13 5,1%
  • Elke rit zou mijn laatste mét rbw kunnen zijn

    Stemmen: 83 32,5%
  • Ik rij altijd netjes max 49 km/u over de toegestane snelheid

    Stemmen: 32 12,5%
  • Ik rij wel eens te hard, maar hou het bij max 30 km/u te sne

    Stemmen: 104 40,8%
  • Rustig rijden is mijn ding, ik hou me aan de snelheid

    Stemmen: 23 9,0%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Perongeluk ff wat te snel op het gas geeft een vertekenend beeld, maar meestal houd ik me redelijk aan de snelheid ;)
 
Ik ben niet zo bang voor de maximum snelheid. Op twee wielen rij ik niet heel vaak 50+ te hard.

Maar die wheelies he.. :X Dan wil ik vaak nog wel even doortrekken..
 
:X
Lijkt mij ook wel een geschikte datum,rij je dan ff bij mij langs ;)
Alleen ben ik uhhmm een paar jaar ouder _O- :+

Wat een k*dtopic btw,gewoon blijven :] :] :] :] :] :] ,zo vaak en zo hard als't maar kan en mag ;) }) :z O-) :+

Ik kom je dan wel halen met mijn licht gedateerde Ligier Brommobiel met V-Max blok O-)
 
Ik rijd niet vaak meer dan 50 te hard, maar soms wil je natuurlijk wel even doen waar de motor voor bedoelt is maar ik probeer altijd wel verdomd goed uit me doppen te kijken als ik dat dan doe.
 
Ik rij altijd de toegestaand snelheid, veiligheid gaat bij mij voor.
Ik reed wel een keer de bebouwdekom binnen vanaf een 70km/h weg en helaas heb ik daar te laat geremd. Daar ben ik een keer dus geflitst voor 5km/h te hard rijden, na correctie. Dat kost rond de 20€, dat vind ik zo irritant. Ik gun de RDW die geld niet. Ik betaal al genoeg belasting, vind ik.
Verder, probeer ik altijd rustig en geconcentreerd te blijven in het verkeer. Want uiteindelijk kom ik misschien 2minuten later aan als ik me niet haast. En dat betekent alleen maar dat de rit, wat ik graag doe, wat langer duurt.
Daarom rij ik gewoon altijd wat toegestaan is.
 
Rijdt meestal redelijk netjes (tot 30 te hard, puntenrbw B| ), maar denk dat ik vanaf 30 augustus rijbewijsloos ben. Dan mag ik eindelijk op vol vermogen en zul je zien dat ik bij de 1e keer vol open trekken gepakt word :P
 
Ik heb gekozen voor "elke rit zou de laatste kunnen zijn"...
Omdat ik elke rit wel eens flink over de max. geldende snelheid ga... is ook niet moeilijk met al die fokkin' 60-km zones in de regio... B|
 
Ik rij altijd de toegestaand snelheid, veiligheid gaat bij mij voor.
Ik reed wel een keer de bebouwdekom binnen vanaf een 70km/h weg en helaas heb ik daar te laat geremd. Daar ben ik een keer dus geflitst voor 5km/h te hard rijden, na correctie. Dat kost rond de 20€, dat vind ik zo irritant. Ik gun de RDW die geld niet. Ik betaal al genoeg belasting, vind ik.
Verder, probeer ik altijd rustig en geconcentreerd te blijven in het verkeer. Want uiteindelijk kom ik misschien 2minuten later aan als ik me niet haast. En dat betekent alleen maar dat de rit, wat ik graag doe, wat langer duurt.
Daarom rij ik gewoon altijd wat toegestaan is.

1. de RDW krijgt het geld niet
2. het gaat over RIJBEWIJSINVORDERINGSSNELHEDEN, niet een lullige 5kmu overschrijding
(Met een beetje motor zitten de streepjes van de kilometerteller zo dicht op elkaar dat je maar moet schatten hoe hard je rijdt)
3. je rijdt op een cb250, je KAN dus je rbw niet kwijtraken, zelfs niet binnen de bebouwde kom, tegen de tijd dat je "hard" rijdt is de weg afgelopen.

Bij ww/school meestal 10-20 te hard (voor de moraalridders: ja ook binnen bebouwde kom, echter geen wegen met basisscholen oid, gewoon gedegradeerde 80wegen en dat is ook op tijden waar ruim 80% van de bevolking nog in bed ligt))

huis/vriendin 0-50 te hard, snelweg keertje doortrekken/inhalen/invoegen, meestal 10-20

vriendin/huis 0-80 te hard, meestal 20-30, soms als de weg compleet leeg is wil ik wel eens eventjes doortrekken, tis dan saafs laat :)

spelen euhw... laten we t daar maar niet over hebben :+ , zo heel af en toe komt de mijlenteller boven de 150 uit : :X
 
Over het algemeen hou ik me aan max+40 ofzo dus dat zit wel goed, maar het komt best wel eens voor dat ik 'm helemaal wijdopen trek ja en dan is het snel anders ja. Overigens uitsluitend buiten de bebouwde kom hoor, ik doe eigenlijk nooit gek in de stad zelf.
 
1. de RDW krijgt het geld niet
2. het gaat over RIJBEWIJSINVORDERINGSSNELHEDEN, niet een lullige 5kmu overschrijding
(Met een beetje motor zitten de streepjes van de kilometerteller zo dicht op elkaar dat je maar moet schatten hoe hard je rijdt)
3. je rijdt op een cb250, je KAN dus je rbw niet kwijtraken, zelfs niet binnen de bebouwde kom, tegen de tijd dat je "hard" rijdt is de weg afgelopen.

Bij ww/school meestal 10-20 te hard (voor de moraalridders: ja ook binnen bebouwde kom, echter geen wegen met basisscholen oid, gewoon gedegradeerde 80wegen en dat is ook op tijden waar ruim 80% van de bevolking nog in bed ligt))

huis/vriendin 0-50 te hard, snelweg keertje doortrekken/inhalen/invoegen, meestal 10-20

vriendin/huis 0-80 te hard, meestal 20-30, soms als de weg compleet leeg is wil ik wel eens eventjes doortrekken, tis dan saafs laat :)

spelen euhw... laten we t daar maar niet over hebben :+ , zo heel af en toe komt de mijlenteller boven de 150 uit : :X
chirol_memo1.gif
Nee mon, waar heb je het over?...
Dag mensen,

Je ziet hier regelmatig topics voorbij komen van mensen waarvan het rijbewijs is ingenomen. Motorrijden is volgens velen ook echt een rijbewijs-killer..

Verwacht jij dat je je rijbewijs ook nog wel eens kwijt gaat raken? Of hou je je altijd netjes aan de snelheid?

Laten we er maar weer eens een mooie poll ingooien!

*O*
055.gif
zie... ook mensen die normaal rijden zijn hier, nog ON-TOPIC.
089.gif


Dus... als het aan mij ligt, nog lang.
smiley.php
 
Laatst bewerkt:
tja,ik zal m best wel eens kwijt kunnen raken ja..elke x als ik de weg op gaat zit er wel een stukie 200+ tussen...
 
"Elke rit zou mijn laatste mét rbw kunnen zijn"


-O- ik kan écht niet zonder rijbewijs vanwege werk. Toch te weinig zelfbeheersing als ik op de R1 zit .
 
Rij meestal maximaal 49 km/u te hard maar zo af en toe moet het kunnen om ff door te trekken vind ik. Dus de kans bestaat er dat ik me rijbewijs ooit tijdelijk kwijt raak. Naja, ga toch op de fiets naar me werk dus de schade is te overzien :+
 
Sja, als ik me aan de snelheid zou houden op de motor, kan ik net zo goed stoppen met het hele motorrijden. Ik kan echt geen lol hebben als je met met 60 over dijkjes dobbert terwijl ze pas leuk worden bij 100+

En om nou te zeggen dat dat gevaarlijk zou zijn vind ik echt onzin. Dat sneller rijden dan de maximum aangegeven snelheid levensgevaarlijk is, dat klopt gewoonweg niet.

Gewoon een beetje op overige verkeersdeelnemers letten en even je snelheid daar op aanpassen om vervolgens je gas weer open te draaien.


Mijn rijbewijs is me best lief, maar de kans dat hij ingenomen zal worden zit er best in. Maar dan alleen omdat ik altijd veel harder rij dan de wetgever veilig acht. Maar dat wil niet zeggen dat het ook werkelijk gevaarlijk is.
 
Als ik geen rijbewijs had, zou ik me compleet claustrafobisch gaan voelen (klein dorpje, geen openbaar vervoer en voorzieningen niet bepaald op fietsafstand :X )

Ik werk thuis, maar ik heb bijna altijd een auto bij huis; mijn man heeft een auto van de zaak. Straks mag het een auto of motor zijn, als ik maar weg kan als het moet of als ik er zin in heb.

Daarom zul je mij niet aantreffen met 50 km te hard of drank op of iets dergelijks waar ze je rijbewijs voor afpakken. Mobiliteit is m´n vrijheid, veel te belangrijk om laks mee te zijn.

Dus ik hem ´m hopelijk nog heel lang, m´n rijbewijs!
 
Laatst bewerkt:
Totnutoe weinig snelheidsbekeuringen (afkloppen :X ) , maar ik ga dit jaar waarschijnlijk op een lichtere motor rijden. Wordt de kans een stuk groter denk ik (sumo)
 
Al eens ingenomen en elke rit zou mijn laatste met rbw kunnen zijn :X.
Beetje hardleers zullen we maar zeggen :P.
 
huis/vriendin 0-50 te hard, snelweg keertje doortrekken/inhalen/invoegen, meestal 10-20

vriendin/huis 0-80 te hard, meestal 20-30, soms als de weg compleet leeg is wil ik wel eens eventjes doortrekken, tis dan saafs laat :)

spelen euhw... laten we t daar maar niet over hebben :+ , zo heel af en toe komt de mijlenteller boven de 150 uit : :X

moet je je agressie even kwijt als je bij je vriendin vandaan komt? of ben je blij dat het er weer op zit?? _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan