Hoe meer power uit een GSXR600 halen?

K2 600

MF'er
13 mrt 2011
62
0
ik zou graag wat meer vermogen hebben op mijn bike
de ingang en uitgang van de cilinderkop uitfrezen en polijsten
is dit mogelijk om dat zelf te doen
of blijf ik er beter af
 
Ik heb toevallig ook een k2 die heeft op de testbank bij Mile Pajic 100 pk op het achterwiel.
Als jij dat op de krukas hebt lijkt het wel of je er een begrenzer op hebt zitten.
Mocht je motor meer vermogen willen hebben moet je eens met deze goede man praten als iemand iets hier van weet is hij het wel.
 
lach maar, ik ben tenminste eerlijk over men tijd.
ne 600 van 10jaar oud met 105pk denk dat ge al goed moogt duwen ze.
heb nog maar 5 keer gereden op circuit en rij nog maar 1 jaar met moto.
dus...
wat die mensen bedoelen is dat je (veel) meer wint met betere vering e.d. dan meer vermogen

die 105 pk die je nu hebt kun je waarschijnlijk niet eens volop benutten (dit is niet bedoeld om jou af te kraken ofzo, maar is maar om aan te geven dat meer vermogen waarschijnlijk weinig / niets helpt kwa rondetijden)
 
lach maar, ik ben tenminste eerlijk over men tijd.
ne 600 van 10jaar oud met 105pk denk dat ge al goed moogt duwen ze.
heb nog maar 5 keer gereden op circuit en rij nog maar 1 jaar met moto.
dus...
Wou je zeggen dat ik niet eerlijk ben over mijn tijd?

Ga eerst eens leren rijden, voordat je gaat miepen over meer vermogen.

En dure vering kopen heb je geen zak aan als je het niet (goed) afsteld.

Punt.
 
Wou je zeggen dat ik niet eerlijk ben over mijn tijd?

Ga eerst eens leren rijden, voordat je gaat miepen over meer vermogen.

En dure vering kopen heb je geen zak aan als je het niet (goed) afsteld.

Punt.

wa weet ik nu wat je tijd is?

Breekt ge alle beginners zo af amai zijt ge zo goe? _O-
 
Denk op achterwiel maar weet niet zeker. Wat is het verschil?

Een IRC of Dynojetquickschifter heeft er daar iemand goeie ervaring mee?
Of koop ik beter een HM QS die wat duurder is? (dubbel zo duur!)
Het verschil is zo'n 12,5 %
105pk op het achterwiel is zo'n 118pk op de krukas
 
wa weet ik nu wat je tijd is?

Breekt ge alle beginners zo af amai zijt ge zo goe? _O-
lees het topic eens door en reageer dan nog eens(niet lullig bedoelt)
Over je tijden weet ik niets te vertellen want ik weet niet wat een goede of slechte tijd is op de genoemde circuits.
Maar je het het over het "opvoeren" van je motor, en niet veel later vertel je zelf dat je nog veel moet leren en dat je een 1000 te snel vind voor jezelf.

Als je jezelf nu al zo tegenspreekt is het dan niet verstandiger om eerst eens wat meer circuitdagen te doen op je 600(die waarschijnlijk veel meer pk's heeft dan jij nu nog kan benutten) en dan over een tijd deze in te ruilen voor een snellere motor?
Of misschien tegen die tijd een nieuwere 600, sturen toch wat lichter en makkelijker.
 
Ts,

Pm me ik kan je helpen!

Mijn neef doet motortuning zo lang dat hij het zelf niet meer weet!

Last nog een Busa getuned met een staandaard blok(dus geen bigbore) met stock luchtfilter en geen P.C met een muzzy uitlaat met een flinke deuk in de voorbocht en met een verlengde achterbrug...Resultaat 24pk winst uitgehaalt van 173pk naar 197 op het achterwiel er kon zeker nog 4 a 6pk bij maar meneer Hoegee hield snel voor gezien na 2 runs! dit 2 weken terug Hoegee was niet zo blij met onze busa omdat hij flink vragen ging stellen wat wij geen zin in hadden... Het is een nieuwe manier van tunen en met flink wat rekenwerk.

Pm me maar........


Nefty
 
Laatst bewerkt:
Ts,

Pm me ik kan je helpen!

Mijn neef doet motortuning zo lang dat hij het zelf niet meer weet!

Last nog een Busa getuned met een staandaard blok(dus geen bigbore) met stock luchtfilter en geen P.C met een muzzy uitlaat met een flinke deuk in de voorbocht en met een verlengde achterbrug...Resultaat 24pk winst uitgehaalt van 173pk naar 197 op het achterwiel er kon zeker nog 4 a 6pk bij maar meneer Hoegee hield snel voor gezien na 2 runs! dit 2 weken terug Hoegee was niet zo blij met onze busa omdat hij flink vragen ging stellen wat wij geen zin in hadden... Het is een nieuwe manier van tunen en met flink wat rekenwerk.

Pm me maar........


Nefty

En nou heb je genoeg gespamd.
 
geef 1500 euro uit aan een k1 1000cc blok
snelste en goedkoopste manier voor meer vermogen

klaar is kees

had het ook gedaan met me 750



















maar dat omdat me 750 in de soep was gelopen en een 1000 blok toen goedkoper was dan een 750 :P :+
 
Laatst bewerkt:
Zou beginnen met personal tuning. Hier bijvoorbeeld:
The Race Academy - Home

Als je spulletjes aan wil schaffen omdat je ze gaaf vindt, vooral doen. Als je het doet om sneller te gaan, bedenk je twee keer (of meer).
Beste investering (zoals al vaker gezegd) zit in het up to date brengen van remmen en vering. Als je nieuwe vering aanschaft en het idee hebt daarmee klaar te zijn heb je het in mijn ogen niet begrepen. Blijf erbij dat het beste dan is om een training te doen onder deskundige begeleiding. Zij kunnen je helpen met het op punt zetten van je motor en het verbeteren van je rijtechniek. Denk dat daar meer winst te behalen is dan zuiver door het verhogen van het vermogen van je motor.
 
Bedankt gasten voor de reacties de kop zit er intussen al een 3 tal maanden weer op,
kleppen gerodeerd en afgesteld en porting. heeft me samen een 90euro gekost.
22 voor gereedschap om de kleppen te lossen, met pasta om te roderen en 70 voor koppakking. Is inderdaad veel werk voor de 5 pk's die ik maar bij heb, totaal van 113pk's.
Maar dit terzijde, nu weet ik hoe het moet en ken ik m'n moto wat beter. Is leuk om es te doen. :)
 
Bedankt gasten voor de reacties de kop zit er intussen al een 3 tal maanden weer op,
kleppen gerodeerd en afgesteld en porting. heeft me samen een 90euro gekost.
22 voor gereedschap om de kleppen te lossen, met pasta om te roderen en 70 voor koppakking. Is inderdaad veel werk voor de 5 pk's die ik maar bij heb, totaal van 113pk's.
Maar dit terzijde, nu weet ik hoe het moet en ken ik m'n moto wat beter. Is leuk om es te doen. :)

De 5 pk die je er bij hebt ga je nauwelijks merken. De kans is ook groot dat die 5 pk zit in andere afstelwaardes van de vermogensbank.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan