Hoe nu verder ?????Zac / KNMV cup

ninja1970

MF veteraan
19 mei 2003
1.942
0
De parel van het westerkwartier
Fiets is bijna klaar , en toms cursus afgerond *D
Maar nu wil ik ( en meer noorderlingen ) graag volgend seizoen ZAC en denk ook KNMV cup rijden , maar daar ben ik nog niet helemaal over uit :X
Kunnen jullie me uitleggen wat ik nu allemaal moet doen en regelen
Ja sorry hoor had ook beter zoekfunctie kunnen zoeken , maar zie door de bomen het bos niet meer :+

:} :}

Jullie zijn tenminste al ervaren met ZAC en KNMV cup :P
 
Om de ZAC te rijden zie www.z-a-c.nl/motoren, ergens onderaan de pagina staat een item (of 2) over wat je precies moet doen qua licenties en formulieren die moet invullen enzo.

Voor de KNMV cup moet je een CRT training hebben gevolgd. Kweenie precies hoe dat verder gaat en hoe je die cursus moet aanvragen enzo maar dat weet Porky wel.
 
Als je in de knmv cup wilt rijden moet je een cursus volgen bij de knmv
die wordt gehouden in januari en dan ga je voor een nationale licentie
deze kost +/- 450 euries dit zijn wel twee dagen.
als het goed is doe je examen op assen voor meer info zie hier onder

Hoofd Sportzaken: Gera Nieuwenhuis 026-3528519 sport@knmv.nl
Afdelingssecretaresse: Cindy Hijink 026-3528519 sport@knmv.nl
Wegrace en sprint: Frans Geurts 026-3528516 sport@knmv.nl
Motocross, enduro, trial en off road: Theo Hoevenaars 026-3528517 sport@knmv.nl
Sport, financien en verzekeringen: Derk-Jan Wolsink 026-3528518 sport@knmv.nl
Beleidsmedewerker Sport: Irma Dijksterhuis 026-3528529 sport@knmv.nl
Motorsport algemeen: Patricia van der Linden 026-3528533 sport@knmv.nl
Motorsport algemeen: Tessa Nieuwpoort 026-3528515 sport@knmv.nl

N.B. frans geurts en gera nieuwenhuis gaat over de opleidingen deze personen geven je alle informatie hier over
 
Nog even wat vragen. Hoe verhoudt de KNMV Cup zich tot de ZAC qua niveau? Gaat het er in de Cup (veel) professioneler aan toe (denk ook mbt tuning van motoren etc.) en wordt daar (veel) harder gereden dan in de ZAC? Is het redelijkerwijs mogelijk dat je als beginner qua racen toch begint in de Cup ipv ZAC of is dit echt af te raden?
 
Nog even wat vragen. Hoe verhoudt de KNMV Cup zich tot de ZAC qua niveau? Gaat het er in de Cup (veel) professioneler aan toe (denk ook mbt tuning van motoren etc.) en wordt daar (veel) harder gereden dan in de ZAC? Is het redelijkerwijs mogelijk dat je als beginner qua racen toch begint in de Cup ipv ZAC of is dit echt af te raden?
als je de tijden vergelijkt van de S3 dan is de top 4 van de cup iets sneller zie :http://www.knmv-cup.nl/uitslagen/uitslagen.asp?race=B6090803
en bij de klasse tot 600 heb je drie groepen waarvan de A-groep de snelste is
zie:http://www.knmv-cup.nl/uitslagen/uitslagen.asp?race=T6090803
De C-groep rijdt tussen de 1:37 en 1:50

dus qua tijden lijkt het me niet zo erg veel te schelen ,het is in de top ietsje sneller , hoe de organisatie in elkaar steekt weet ik niet omdat ik (nog)geen cup rijdt ! dit is mijn eerste raceseizoen , wie weet later als ik groot ben dan ........
 
als je de tijden vergelijkt van de S3 dan is de top 4 van de cup iets sneller zie :http://www.knmv-cup.nl/uitslagen/uitslagen.asp?race=B6090803
en bij de klasse tot 600 heb je drie groepen waarvan de A-groep de snelste is
zie:http://www.knmv-cup.nl/uitslagen/uitslagen.asp?race=T6090803
De C-groep rijdt tussen de 1:37 en 1:50

dus qua tijden lijkt het me niet zo erg veel te schelen ,het is in de top ietsje sneller , hoe de organisatie in elkaar steekt weet ik niet omdat ik (nog)geen cup rijdt ! dit is mijn eerste raceseizoen , wie weet later als ik groot ben dan ........
En bij de klasse boven de 600,heb je dan ook ABC groepen??
 
En bij de klasse boven de 600,heb je dan ook ABC groepen??

Laatste keer dat ik ben wezen kijken werden de de boven 600cc rijders die niet snel genoeg waren voor hun A-groep op trainingstijd ingedeeld bij de B-groep tot 600cc !
Krijg je dus alsnog een soort ZAC :?
Ik weet niet of dit blijvend was of een éénmalig experiment, maar je kunt je voorstellen dat er genoeg echte tot 600cc-ers flink de balen van hadden om ineens tegen die dikke fietsen te moeten knokken die "alleen op het rechte eind gas geven".
Ik denk dat er niet genoeg tijd is om een extra groep te laten trainen en racen en dat er ook niet genoeg rijders zijn/waren om een B-groep boven 600cc vol te krijgen.
Meest was de C-groep tot 600cc maar een halfvol startveld maar met de dikke fietsen erbij in de B-groep schuiven er natuurlijk tot 600cc-ers door naar de C-groep zodat die ook vol is en er dus geen extra groep hoeft te trainen en racen zodat het tijdsschema voor de organisatie intact blijft.
 
hahahaha ik ook kijk maar :P
assen%20website.jpg
 
zo , net bulletin binnen van de knmv :}
ff doorgelezen , kom dus tot de conclusie dat ik volgend voorjaar voor B-licentie moet , alleen de cursusdata zijn nog niet bekend :X

Maar kon er eigenlijk niet uit wijs worden of je in 1 seizoen en ZAC enKNMV cup mag rijden O-)

:X ninja moet eerst maar weer es gaan sparen voor de wegracecursus b-licentie
 
Terug
Bovenaan Onderaan