En dat zijn de wegen waar je in Duitsland meestal gewoon 100 mag!...dat veel wegen hier in de omgeving in de afgelopen 20 jaar van 80 naar 60 zijn gegaan zonder dat de weg echt gewijzigd is
Daar snap ik ook niets van.En dat zijn de wegen waar je in Duitsland meestal gewoon 100 mag!
Rijd je op zo'n weg in D door de flitser met 120 dan ben je klaar met een paar tientjes.
Doe je in NL hetzelfde op een vergelijkbare (is dan dus 60) weg, dan ben je je RBW voor een tijdje kwijt incl. mega-boete!
Nederlandse (r)overheid verdient er dik aan.Daar snap ik ook niets van.
Wie is er nu slim, Duitsland of Nederland?
Ja, dat is mijn bekent. België zag 5 jaar geleden het licht ookNederlandse (r)overheid verdient er dik aan.
Dan heb je naar mijn idee niks te zoeken op de openbare wegJa, dat is mijn bekent. België zag 5 jaar geleden het licht ook
Nee, ik bedoel, Duitsland is veel schappelijker. Niet zulke kinderlijke snelheden en om de boetes lach je nog steeds.
Soms krijg je zelfs een waarschuwing van €10.
Wel werkt Duitsland met punten, een waarschuwing is geloof ik ook een punt, of een gedeeltelijke punt. Rood licht is dan weer 3 punten ofzo. Veel meer punten dan wat te hard rijden.
Op zich vind ik het Duitse systeem veel beter en eerlijker, je bent niet in één keer een weekloon kwijt met een kutovertredinkje. En EMG of zoiets dergelijks hebben ze daar volgens mij ook wel maar die loop je lang niet zo snel op als hier in dit janklandje.
Wel loopt het schijnbaar ongemerkt toch wel snel op met de strafpunten, en soms heeft een mens gewoon pech en loop je er meerdere op in korte tijd.
Gewoon een knullige overtreding omdat je niet oplet, bijv door rood terwijl er niets aankomt.
Dan zijn die 16 of 19 punten in een jaar tijd snel opgesnoept.
Dan heb je naar mijn idee niks te zoeken op de openbare weg
En ik zeg dat niet. Dat zeggen de Duitsers zelf.Dan heb je naar mijn idee niks te zoeken op de openbare weg
Wees maar blij dat we niet in Noorwegen (of Zweden wonen), daar kost een flinke overtreding zoveel % van je salaris!Ja, dat is mijn bekent. België zag 5 jaar geleden het licht ook
Nee, ik bedoel, Duitsland is veel schappelijker. Niet zulke kinderlijke snelheden en om de boetes lach je nog steeds.
Soms krijg je zelfs een waarschuwing van €10.
Wel werkt Duitsland met punten, een waarschuwing is geloof ik ook een punt, of een gedeeltelijke punt. Rood licht is dan weer 3 punten ofzo. Veel meer punten dan wat te hard rijden.
Op zich vind ik het Duitse systeem veel beter en eerlijker, je bent niet in één keer een weekloon kwijt met een kutovertredinkje. En EMG of zoiets dergelijks hebben ze daar volgens mij ook wel maar die loop je lang niet zo snel op als hier in dit janklandje.
Wel loopt het schijnbaar ongemerkt toch wel snel op met de strafpunten, en soms heeft een mens gewoon pech en loop je er meerdere op in korte tijd.
Gewoon een knullige overtreding omdat je niet oplet, bijv door rood terwijl er niets aankomt.
Dan zijn die 16 of 19 punten in een jaar tijd snel opgesnoept.
Ik had het eigenlijk over de vergelijking Duitsland Nederland met de snelheden en boetes.Wees maar blij dat we niet in Noorwegen (of Zweden wonen), daar kost een flinke overtreding zoveel % van je salaris!
Hoe dikker je salaris, hoe meer pijn dit doet. In tegenstelling tot hier, waar een standaard overtreding op een Jan Modaal al snel een paar dagen werken kost.
Maar hoe kun je met een NL- rijbewijs nu punten rijden bij de buren... wat je niet hebt kunnen ze je niet afnemen ;-)
Dat bedoel ik dus. Dan hoor je niet op de openbare weg aan het verkeer deel te nemen!En ik zeg dat niet. Dat zeggen de Duitsers zelf.
10 jaar geleden zeiden de locale in Sauerland dat het blazen op de autobahn door dikke mercedessen, Audi's en BMW's over was.
1 werkdagje op en neer van noord naar zuid en terug was er niet meer bij.
De rijbewijzen werden met bosjes ingenomen, sinds het puntensysteem. 16 punten sparen kun je in no time regelen als je je niet zo veel van verkeersregels aantrekt.
Ja nee, ik dacht eerst dat je op een andere post van mijn zat te hakken.Dat bedoel ik dus. Dan hoor je niet op de openbare weg aan het verkeer deel te nemen!
Nee inderdaad, jij gaat mij niet overtuigen. Met goede argumenten wel maar niet met gewauwel.Ja nee, ik dacht eerst dat je op een andere post van mijn zat te hakken.
Maar vraag het EGJ, die had het er laatst over.
Hij woont zelf in Duitsland en zei dit zelf dat sprokkelen met wat pech heel gemakkelijk is.
Ik wist de voorbeelden niet meer, dus heb het rode licht maar genoemd.
Maar jij gelooft toch niemand, alleen jezelf. Dus ik ga jouw toch al niet overtuigen.
Ja nou, dit bedoel ik dus.Nee inderdaad, jij gaat mij niet overtuigen. Met goede argumenten wel maar niet met gewauwel.
Heb de moeite genomen om jouw berichten in dit topic nog even te herlezen: gewauwel!Ja nou, dit bedoel ik dus.
Ik heb nergens gewauweld totdat jij je ermee ging bemoeien.
Ik ben klaar met jou.
Ik weet niet hoe vaak jij me de kop tegen de muur bent gelopen?Heb de moeite genomen om jouw berichten in dit topic nog even te herlezen: gewauwel!
Het HvB in Sittard zit vol met gastjes die jouw gedachtengang volgden. "Ja meneer de rechter, dacht dat die horloges bij de juwelier om mee te nemen waren, die lagen zo uitgestald". De vraag is gewoon: hoe vaak rij jij te hard. Ik wel eens maar niet absurd en daar waar het kan. Maar zoals gezegd, met mate.Ik weet niet hoe vaak jij me de kop tegen de muur bent gelopen?
Iets te vaak waarschijnlijk.
Kweet niet wat het HvB is. Maar kan het wel raden.Het HvB in Sittard zit vol met gastjes die jouw gedachtengang volgden. "Ja meneer de rechter, dacht dat die horloges bij de juwelier om mee te nemen waren, die lagen zo uitgestald". De vraag is gewoon: hoe vaak rij jij te hard. Ik wel eens maar niet absurd en daar waar het kan. Maar zoals gezegd, met mate.
Tsja, wat moet ik er aan toevoegen, niets toch?Tja ik rijd wel veel boven de snelheidslimiet. Hier hebben ze van een aantal 50 wegen 30 gemaakt, van 80 wegen 60 en van 130 natuurlijk naar 100 km/h terwijl er echt geen ongelukken gebeurde en er, los van de nieuwe borden, niets aan de wegen is verandert. Dan krijg je toch ook geen draagvlak..
30 km/h? Volgens mij slaat m'n RSV uit protest gewoon af als ik dat een tijdje blijf rijden. Bij kleine straatjes doe ik dat wel natuurlijk maar als het het overzichtelijk genoeg is en je er makkelijk 50 kan dan rijd ik dat waarschijnlijk ook.
Vooral die 60 wegen zijn gevaarlijk want iedereen voelt aan dat het harder kan. Wie braaf 60 gaat rijden wordt regelmatig ingehaald waardoor de kans op frontale botsingen toeneemt. Ik ben continu aan het opletten of tegenliggers elkaar inhalen. Zeker als er zo'n 60rijder aan komt met een stoet van 10 auto's er achter.
En overal 100 km/h op de snelweg? Nog even en je kan er net zo goed bushaltes en zebrapaden aan gaan leggen. Ik moet soms voor m'n werk heel NL door en dan moet ik echt m'n best doen om alert te blijven. Gelukkig kan ik de reisuren factureren maar anders zou ik er al helemaal gek van worden want bij elkaar kost het allemaal best veel tijd. Alsof men het nog niet druk genoeg heeft..
Het klopt dat er geen draagkracht is onder de bevolking, alleen met enquêtes knikken ze wel allemaal braaf van ja. Want je mag geen nee zeggen van de Nederlandse maatschappij want dan word je gevierendeeld.