Hoe vaak rij jij te hard?

Onverdedigbaar. Stond er een paar jaar geleden niet zo eentje bij het stoplicht in Den Haag de A12 afkomend? Of Wassenaar? In ieder geval werd je geflitst terwijl je afremt van 120 terug naar stilstand, en de camera was zo gepositioneerd dat je boven de 50 werd gepakt met gas los.
afgestraft door het volk. Waarom kost zoiets de minister van verkeer en waterstaat nooit de kop?

Wassenaar, einde van de A44 waar die overgaat in de N44.

Ik heb daar toch een andere mening over dan jij. Die camera zag je van verre al staan, een paar kilometer van te voren gaat de snelheidslimiet al omlaag van 120 naar 100 naar 70 en dan een paar honderd meter voor het verkeerslicht al naar 50. Ook staan er knipperende lampen, dus als je daadwerkelijk onbewust pas vlak voor dat verkeerslicht je gas los laat dan zit je gewoon niet op te letten en ben je een gevaar op de weg.
 
De verkeerswetgeving heeft zeker wel privileges voor degenen waarvan ze nota bene zelf stelt dat ze het beter kunnen. De politie heeft die privileges namelijk.
En juist de politie is zo'n beetje de grootste brokkenmaker in het Nederlands verkeer. (lawine van smoesjes coming up in 3, 2, 1 ... _O- )

Er is niet één politiemedewerker die privé nooit een overtreding maakt; 'ze zijn ook maar mensen' is de verklaring.
Er is ook niet één politiemedewerker die zichzelf een bekeuring uitschrijft nadat hij vaststelt in overtreding te zijn.

Dat maakt elke politiemedewerker dus principieel onethisch, in mijn volstrekt onbescheiden mening.

Privileges :?
Er zijn vrijstellingen voor bepaalde regels onder bepaalde omstandigheden, maar ook tijdens het gebruik maken van die vrijstellingen zijn er nog weer regels die weer beperkingen opleggen over die vrijstellingen heen. Als je het iets vereenvoudigd.... dan hebben ze dus een vrijstelling maar als ze die gebruiken moeten ze zich wel weer aan andere aanvullende regels houden. Al met al... die vrijstelling mag je niet zomaar gebruiken en als je m gebruikt is dat onder mentaal zwaardere omstandigheden. En dan zijn er dus toch nog regels.....
En als je dan een aanrijding veroorzaakt.... dan komt niet alleen de verzekering met je praten. Ook justitie. En daarna ook nog je werkgever, die ook afzonderlijk disciplinaire straffen kan opleggen.
Het overschrijden van de snelheid is ook puur om zsm bij een slachtoffer te zijn, niet just for fun. Dat soort dingen kon 20 jaar geleden, nu niet meer.
Vrijwel alle politieauto's hebben een soort black box aan boord, die van alles vastlegt, zelfs of je de gordel draagt maar ook bv of je de blauwe lampen in werking hebt of sirene.

Het rijden met vrijstellingen is dus alles behalve een privilege, het is mentaal sowieso al zwaarder en je hebt andere regels, maar die hebben nog veel meer gevolgen als het mis gaat.

In onethisch vind ik wel heel ver gaan :+
ALs je het principe heel ver en heel diep bekijkt snap ik waar je heen wil, maar op die manier werkt het niet, dan zou je geen enkele politieagent meer over houden.
Een politieagent die in zijn vrije tijd te snel rijdt, doet dat in zijn vrije tijd en vrije tijd en werktijd moet je gescheiden houden.

Of je moet ook van mening zijn dat politieagenten ook alles wat ze in hun vrije tijd zien gebeuren zouden moeten gaan bekeuren.
 
Privileges :?
<knip>bullshit</knip>
Het overschrijden van de snelheid is ook puur om zsm bij een slachtoffer te zijn, niet just for fun. Dat soort dingen kon 20 jaar geleden, nu niet meer.
Vrijwel alle politieauto's hebben een soort black box aan boord, die van alles vastlegt, zelfs of je de gordel draagt maar ook bv of je de blauwe lampen in werking hebt of sirene.

Het rijden met vrijstellingen is dus alles behalve een privilege, het is mentaal sowieso al zwaarder en je hebt andere regels, maar die hebben nog veel meer gevolgen als het mis gaat.

In onethisch vind ik wel heel ver gaan :+
ALs je het principe heel ver en heel diep bekijkt snap ik waar je heen wil, maar op die manier werkt het niet, dan zou je geen enkele politieagent meer over houden.
Een politieagent die in zijn vrije tijd te snel rijdt, doet dat in zijn vrije tijd en vrije tijd en werktijd moet je gescheiden houden.

Of je moet ook van mening zijn dat politieagenten ook alles wat ze in hun vrije tijd zien gebeuren zouden moeten gaan bekeuren.

Eén van de synoniemen van privilege is vrijstelling, ja. Valt niets tegenin te brengen.

Je zegt dat je nu niet meer 'just for fun' kunt doen (door de blackbox) wat je twintig jaar geleden nog wel 'just for fun' kon doen. Als die blackbox er nu niet was zou je het dus nog steeds doen. Een advocaat zou jou nu zeggen dat je moest stoppen met praten, want je bent indirect aan het bekennen.

Als je jezelf laat betalen om regels af te dwingen waar je jezelf niet aan houdt, ben je onethisch bezig. Ik begrijp dat jij het 'wat ver vindt gaan' om het onethisch te noemen. Een advocaat zou je er overigens ook nu op wijzen dat je hiermee indirect bekent; "ik vind het niet onethisch, dus ik zou best zo kunnen handelen/gehandeld kunnen hebben".

Anyway, back on topic, ik ben weer even weg want met mijn vrijwel blanco boetehistorie heb ik hier verder weinig te melden.
 

Eén van de synoniemen van privilege is vrijstelling, ja. Valt niets tegenin te brengen.

Ik zie een privilege als iets wat iemand gegund word zonder dat daar voorwaarden aan worden verbonden.
De vrijstelling waar we het nu over hebben..zijn bepaald niet zonder voorwaarden, sterker die voorwaarden worden steeds zwaarder in de loop der jaren.


Taaltechnisch heb je helemaal gelijk, je bewijst het zelfs !
Toch is dat niet wat ik bedoelde. Maar het is mode tegenwoordig om van het onderwerp af te wijken en dan plots ergens anders een punt van te maken, geloof ik.




Je zegt dat je nu niet meer 'just for fun' kunt doen (door de blackbox) wat je twintig jaar geleden nog wel 'just for fun' kon doen. Als die blackbox er nu niet was zou je het dus nog steeds doen. Een advocaat zou jou nu zeggen dat je moest stoppen met praten, want je bent indirect aan het bekennen.

Als je jezelf laat betalen om regels af te dwingen waar je jezelf niet aan houdt, ben je onethisch bezig. Ik begrijp dat jij het 'wat ver vindt gaan' om het onethisch te noemen. Een advocaat zou je er overigens ook nu op wijzen dat je hiermee indirect bekent; "ik vind het niet onethisch, dus ik zou best zo kunnen handelen/gehandeld kunnen hebben".

Anyway, back on topic, ik ben weer even weg want met mijn vrijwel blanco boetehistorie heb ik hier verder weinig te melden.

Die advocaat zou helemaal niet zeggen dat ik moet stoppen met praten, ik praat namelijk niet, dat is jouw stem die mij woorden in de mond probeert te leggen ;)
 
Als mede sponsor v/h CJIB, wil ik ff 'n beetje gal spugen; @$()GVD+_)^#$@! weer 2 boetes in een rit!!!!
En ja, regels moeten er zijn, maarrr als 50+er, hele leven motor gereden, sommige gelukkige jaren zonder boete, mag ik toch wel stellen dat het erop lijkt, dat je tegenwoordig meer op je snelheidsmeter dan op de weg en het verkeer moet letten!
Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede......HA,HA }) zooo, weer even lekker leeg gelopen!
 
Ik rijd overal een gepaste snelheid. Die snelheid hangt af van de aanwezigheid van in/uitritten, kruisingen, en van andere mensen op de weg.
Die snelheid kan onder of boven de aangegeven maximumsnelheid liggen, maar is altijd veilig, want ik wil niet dood enzo. Op plekken waar ik mogelijk te hard zou rijden, is het gevaar amper groter met een hoge snelheid dan met een lage snelheid.

Op een plek, in een bocht op een doorgaand stuk snelweg, is de maximumsnelheid 70km/h. Echter, 90% kiest daar een eigen gepaste snelheid. En met een ouwe twingo met tamelijk uitgedroogde bandjes, in de regen, is er in die bocht zelfs met 100km/h nog geen spoor van onderstuur te bekennen. Dan is de kans vrij groot dat ik daar een meer gepaste snelheid aanhoud. En die kan onder of boven de aangegeven maximumsnelheid liggen...

Ik vind dat als je treintjesvorming krijgt als je de maximumsnelheid rijdt, dat die maximumsnelheid te laag is gekozen. Rijd ik in die bocht netjes 70, dan ga ik gegarandeerd bumperklevende vrachtwagens krijgen want zij laten daar het gas niet los - en dat hoeft ook niet want die bocht is gewoon niet scherp genoeg voor die snelheid...
 
In mijn hele leven maar 1 keer te hard gereden.


Ik reed 80 op een 80 weg. Prachtig zonnetje. 30 Celsius. En een fietser die vanuit de schaduw van een brug besluit over te steken op een plek waar geen kruising of afslag is.

Ik heb hem niet geraakt. Hoe weet ik nog steeds niet.

db
 
Ik rijd eigenlijk nog 130 overal, met de vrachtwagen rijd je ik het hele jaar zo rond de 8 km per uur te hard, en heb al 2 jaar geen boete gehad, maar ik rijd nooit te hard zonder de flitsmeister erbij...

Klinkt als een slechte smoes, maar ik heb geen zin om tussen het andere verkeer te hangen, rijd liever zonder iemand voor me. En dan gaat makkelijker als je een beetje door rijdt.
 
Als mede sponsor v/h CJIB, wil ik ff 'n beetje gal spugen; @$()GVD+_)^#$@! weer 2 boetes in een rit!!!!
En ja, regels moeten er zijn, maarrr als 50+er, hele leven motor gereden, sommige gelukkige jaren zonder boete, mag ik toch wel stellen dat het erop lijkt, dat je tegenwoordig meer op je snelheidsmeter dan op de weg en het verkeer moet letten!
Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede......HA,HA }) zooo, weer even lekker leeg gelopen!
Ik zoek steeds meer achteraf weggetjes op, zo kom je ook nog eens ergens ;)
 
Wassenaar, einde van de A44 waar die overgaat in de N44.

Ik heb daar toch een andere mening over dan jij. Die camera zag je van verre al staan, een paar kilometer van te voren gaat de snelheidslimiet al omlaag van 120 naar 100 naar 70 en dan een paar honderd meter voor het verkeerslicht al naar 50. Ook staan er knipperende lampen, dus als je daadwerkelijk onbewust pas vlak voor dat verkeerslicht je gas los laat dan zit je gewoon niet op te letten en ben je een gevaar op de weg.
Ik zou willen dat ik de helft vd max snelheid daar kon rijden. Door de weeks tussen 15:00 en 18:00 is het daar best druk
 
Ga maar eens kijken bij een schadeherstelbedrijf, ik heb met verbazing gekeken naar de hoeveelheid politieauto's, en dat was volgens de medewerker daar heel normaal, ze konden alleen al van de politiewagens bestaan..

Als je dat in NL bedoeld vraag ik nu natuurlijk gelijk hoe lang dat geleden is ?

Of heb je het over Australië...dan weet ik niet echt zeker of je dat 1 op 1 op NL kunt overzetten.

Als je echt gaat kijken hoeveel schade er gereden word door de politie, op het aantal kilometers en onder regelmatig bijzondere omstandigheden...dan is het aantal schades verbazend weinig, in mijn ervaring.
 
Wat als we nou een MF-geldpotje bouwen en particulier de apparatuur aanschaffen om een traject in de gaten te houden. Bekeuren we volautomatisch iedereen die te hard rijdt. Nemen we werk van de autoriteiten uit handen en heeft MF geen donateurs meer nodig. Politieauto's betalen het dubbele voor overtredingen. Ik ben zelfs bereid om een maximum van €20 in te leggen!
 
Als je dat in NL bedoeld vraag ik nu natuurlijk gelijk hoe lang dat geleden is ?

Of heb je het over Australië...dan weet ik niet echt zeker of je dat 1 op 1 op NL kunt overzetten.

Als je echt gaat kijken hoeveel schade er gereden word door de politie, op het aantal kilometers en onder regelmatig bijzondere omstandigheden...dan is het aantal schades verbazend weinig, in mijn ervaring.
In .nl, een jaar of 12 geleden was dat, een auto of 5 per week in een stad met 60.000 inwoners.
 
Wat een flauwe onzin, slaat wetenschappelijk ook nergens op.
Natuurlijk niet. Een meer kloppende omschrijving zou dan ook zijn dat je één keer per jaar ten onrechte een veel te lage gemiddelde snelheid kunt meten (zelfs een negatieve), als je tenminste zonder correctie naar de timestamps van een gelijk gezette klok kijkt in plaats van een stopwatch.

Maar ja... Dan klikt er niemand op.
 
Laatst bewerkt:
Anyway, ik vraag iedereen dan wel hoe vaak ze te hard rijden... hoe vaak word ik daarvoor beboet?

Zo'n 2-4 boetes per jaar, en meestal tot max 15 kmu teveel. Niet buitensporig dacht ik. Hoewel iedere euro die naar de staat gaat een verspilde euro is, is dat de prijs die ik bereid ben te betalen voor de lol. Maar liever helemaal niets. 4 boetes is al gauw een circuitdag of een tuningsessie op de rollerbank... Ik weet wel waar ik dat geld liever aan uitgeef :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan