MeanBlueMan
Moderator a la Pastafari
En juist de politie is zo'n beetje de grootste brokkenmaker in het Nederlands verkeer. (lawine van smoesjes coming up in 3, 2, 1 ... )
Niks smoesjes, maar wel een vraag om die bewering eens te onderbouwen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En juist de politie is zo'n beetje de grootste brokkenmaker in het Nederlands verkeer. (lawine van smoesjes coming up in 3, 2, 1 ... )
Onverdedigbaar. Stond er een paar jaar geleden niet zo eentje bij het stoplicht in Den Haag de A12 afkomend? Of Wassenaar? In ieder geval werd je geflitst terwijl je afremt van 120 terug naar stilstand, en de camera was zo gepositioneerd dat je boven de 50 werd gepakt met gas los.
afgestraft door het volk. Waarom kost zoiets de minister van verkeer en waterstaat nooit de kop?
De verkeerswetgeving heeft zeker wel privileges voor degenen waarvan ze nota bene zelf stelt dat ze het beter kunnen. De politie heeft die privileges namelijk.
En juist de politie is zo'n beetje de grootste brokkenmaker in het Nederlands verkeer. (lawine van smoesjes coming up in 3, 2, 1 ... )
Er is niet één politiemedewerker die privé nooit een overtreding maakt; 'ze zijn ook maar mensen' is de verklaring.
Er is ook niet één politiemedewerker die zichzelf een bekeuring uitschrijft nadat hij vaststelt in overtreding te zijn.
Dat maakt elke politiemedewerker dus principieel onethisch, in mijn volstrekt onbescheiden mening.
Privileges
<knip>bullshit</knip>
Het overschrijden van de snelheid is ook puur om zsm bij een slachtoffer te zijn, niet just for fun. Dat soort dingen kon 20 jaar geleden, nu niet meer.
Vrijwel alle politieauto's hebben een soort black box aan boord, die van alles vastlegt, zelfs of je de gordel draagt maar ook bv of je de blauwe lampen in werking hebt of sirene.
Het rijden met vrijstellingen is dus alles behalve een privilege, het is mentaal sowieso al zwaarder en je hebt andere regels, maar die hebben nog veel meer gevolgen als het mis gaat.
In onethisch vind ik wel heel ver gaan
ALs je het principe heel ver en heel diep bekijkt snap ik waar je heen wil, maar op die manier werkt het niet, dan zou je geen enkele politieagent meer over houden.
Een politieagent die in zijn vrije tijd te snel rijdt, doet dat in zijn vrije tijd en vrije tijd en werktijd moet je gescheiden houden.
Of je moet ook van mening zijn dat politieagenten ook alles wat ze in hun vrije tijd zien gebeuren zouden moeten gaan bekeuren.
Synoniemen van privilege; ander woord voor privilege - synoniemen.net
Woorden die (ongeveer) hetzelfde betekenen als ‘privilege’, met toelichting en mogelijkheden om verder te zoeken.synoniemen.net
Eén van de synoniemen van privilege is vrijstelling, ja. Valt niets tegenin te brengen.
Je zegt dat je nu niet meer 'just for fun' kunt doen (door de blackbox) wat je twintig jaar geleden nog wel 'just for fun' kon doen. Als die blackbox er nu niet was zou je het dus nog steeds doen. Een advocaat zou jou nu zeggen dat je moest stoppen met praten, want je bent indirect aan het bekennen.
Als je jezelf laat betalen om regels af te dwingen waar je jezelf niet aan houdt, ben je onethisch bezig. Ik begrijp dat jij het 'wat ver vindt gaan' om het onethisch te noemen. Een advocaat zou je er overigens ook nu op wijzen dat je hiermee indirect bekent; "ik vind het niet onethisch, dus ik zou best zo kunnen handelen/gehandeld kunnen hebben".
Anyway, back on topic, ik ben weer even weg want met mijn vrijwel blanco boetehistorie heb ik hier verder weinig te melden.
Wat een flauwe onzin, slaat wetenschappelijk ook nergens op.Dit weekend kun jij (legaal!) het snelheidsrecord op de openbare weg breken in Nederland
Kan maar één keer per jaartopgear.nl
Ik zoek steeds meer achteraf weggetjes op, zo kom je ook nog eens ergensAls mede sponsor v/h CJIB, wil ik ff 'n beetje gal spugen; @$()GVD+_)^#$@! weer 2 boetes in een rit!!!!
En ja, regels moeten er zijn, maarrr als 50+er, hele leven motor gereden, sommige gelukkige jaren zonder boete, mag ik toch wel stellen dat het erop lijkt, dat je tegenwoordig meer op je snelheidsmeter dan op de weg en het verkeer moet letten!
Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede......HA,HA zooo, weer even lekker leeg gelopen!
Ik zou willen dat ik de helft vd max snelheid daar kon rijden. Door de weeks tussen 15:00 en 18:00 is het daar best drukWassenaar, einde van de A44 waar die overgaat in de N44.
Ik heb daar toch een andere mening over dan jij. Die camera zag je van verre al staan, een paar kilometer van te voren gaat de snelheidslimiet al omlaag van 120 naar 100 naar 70 en dan een paar honderd meter voor het verkeerslicht al naar 50. Ook staan er knipperende lampen, dus als je daadwerkelijk onbewust pas vlak voor dat verkeerslicht je gas los laat dan zit je gewoon niet op te letten en ben je een gevaar op de weg.
Die website is ook bedoeld voor de intellectueel wat minder bedeelden.Wat een flauwe onzin, slaat wetenschappelijk ook nergens op.
Ga maar eens kijken bij een schadeherstelbedrijf, ik heb met verbazing gekeken naar de hoeveelheid politieauto's, en dat was volgens de medewerker daar heel normaal, ze konden alleen al van de politiewagens bestaan..Niks smoesjes, maar wel een vraag om die bewering eens te onderbouwen
Leg het nog eens uit?Die website is ook bedoeld voor de intellectueel wat minder bedeelden.
Sorry, ik wist niet dat jij Topgear.nl bij je favorieten had staan.Leg het nog eens uit?
Ga maar eens kijken bij een schadeherstelbedrijf, ik heb met verbazing gekeken naar de hoeveelheid politieauto's, en dat was volgens de medewerker daar heel normaal, ze konden alleen al van de politiewagens bestaan..
In .nl, een jaar of 12 geleden was dat, een auto of 5 per week in een stad met 60.000 inwoners.Als je dat in NL bedoeld vraag ik nu natuurlijk gelijk hoe lang dat geleden is ?
Of heb je het over Australië...dan weet ik niet echt zeker of je dat 1 op 1 op NL kunt overzetten.
Als je echt gaat kijken hoeveel schade er gereden word door de politie, op het aantal kilometers en onder regelmatig bijzondere omstandigheden...dan is het aantal schades verbazend weinig, in mijn ervaring.
In .nl, een jaar of 12 geleden was dat, een auto of 5 per week in een stad met 60.000 inwoners.
Natuurlijk niet. Een meer kloppende omschrijving zou dan ook zijn dat je één keer per jaar ten onrechte een veel te lage gemiddelde snelheid kunt meten (zelfs een negatieve), als je tenminste zonder correctie naar de timestamps van een gelijk gezette klok kijkt in plaats van een stopwatch.Wat een flauwe onzin, slaat wetenschappelijk ook nergens op.