Hoe vaak rij jij te hard?

Eigenlijk meestal zelfs op mijn fiets
In de bebouwde kom hou ik me wel redelijk aan de snelheid ( behalve op de 30 km zones , dat is gewoon een belachelijke snelheid
 
Ik probeer af en toe op gevoel/geluid/toerental met de 888 te rijden.....kijk ik naar de snelheidsmeter naald dan zijn de 5/6 versnellingen in NL echt overbodig.
 
100 is op veel snelwegen ook belachelijk, net als de 60km zones op het platteland.
Dat is uiteraard wat jij er van vindt.
Er zijn ook mensen die aan het verkeer deelnemen waarvoor 100 en 60 hard zat is. En kom niet met 'dan moeten ze hun rijbewijs maar inleveren, ze zijn een gevaar op de weg'. Sommige mensen stappen op de motor omdat het een passie of doel op zich is, andere stappen in de auto om zichzelf te verplaatsen om ergens te komen wat voor hun belangrijk is.

Ik ontken niet dat het op veel plekken veilig harder kan. Maar het verschil met mensen die dat niet kunnen of willen wordt te groot. Als je hard wil rijden op een circuit ga je ook rijden in een klasse die voor jou geschikt is toch?
 
Gisteravond een frame weggebracht naar de straler in Hillegom.
Kon geen wijs uit hoe hard ik nu mocht rijden op de A4.
100, ok, oh wacht, het is na 19:00 uur..
Of toch niet, zie geen borden, oh, toch wel.
Terugweg idem, opeens was 100 ook na 19:00 de max.

Was erg verwarrend!
Nu kom ik soms drie keer per dag op de A4 ri Amsterdam v.v, maar dan begrensd op 83 k./h, dus kijk nooit naar de borden .
 
Dat is uiteraard wat jij er van vindt.
Er zijn ook mensen die aan het verkeer deelnemen waarvoor 100 en 60 hard zat is. En kom niet met 'dan moeten ze hun rijbewijs maar inleveren, ze zijn een gevaar op de weg'. Sommige mensen stappen op de motor omdat het een passie of doel op zich is, andere stappen in de auto om zichzelf te verplaatsen om ergens te komen wat voor hun belangrijk is.

Ik ontken niet dat het op veel plekken veilig harder kan. Maar het verschil met mensen die dat niet kunnen of willen wordt te groot. Als je hard wil rijden op een circuit ga je ook rijden in een klasse die voor jou geschikt is toch?
Hou op man, nog eventjes en je moet overal 60 op het platteland, volkomen belachelijk!
 
Gisteravond een frame weggebracht naar de straler in Hillegom.
Kon geen wijs uit hoe hard ik nu mocht rijden op de A4.
100, ok, oh wacht, het is na 19:00 uur..
Of toch niet, zie geen borden, oh, toch wel.
Terugweg idem, opeens was 100 ook na 19:00 de max.

Was erg verwarrend!
Nu kom ik soms drie keer per dag op de A4 ri Amsterdam v.v, maar dan begrensd op 83 k./h, dus kijk nooit naar de borden .
Ja, zo heb ik ooit met de auto op de A1 een boete gehad van 19km/h te snel.
Je weet dat daar traject-controle is en dat je dus altijd wordt gepakt. Dan ga je niet te snel rijden. Is voor mij iig niet. Beetje dom!
Hier 100 dan weer 120 dan alleen 100 na 19.00h, je kan/ kon er geen touw aan vastknopen.
Later heb ik dat traject nog eens gereden en alle snelheidsborden gevolgd. Het klopte 't idd wel.
Ben je net effe de radio aan het afstellen dan mis je al een bord........... :X

Normaal als je aan het gassen bent en je wordt geflitst, dan moet je niet zeiken. Je neemt bewust 't risico. Niet lullen maar dokken!
Maar met iedere paar 100m een andere snelheid, die dan ook nog wijzigt met het tijdstip, daar word je helemaal gek van!
 
Ja, zo heb ik ooit met de auto op de A1 een boete gehad van 19km/h te snel.
Je weet dat daar traject-controle is en dat je dus altijd wordt gepakt. Dan ga je niet te snel rijden. Is voor mij iig niet. Beetje dom!
Hier 100 dan weer 120 dan alleen 100 na 19.00h, je kan/ kon er geen touw aan vastknopen.
Later heb ik dat traject nog eens gereden en alle snelheidsborden gevolgd. Het klopte 't idd wel.
Ben je net effe de radio aan het afstellen dan mis je al een bord........... :X

Normaal als je aan het gassen bent en je wordt geflitst, dan moet je niet zeiken. Je neemt bewust 't risico. Niet lullen maar dokken!
Maar met iedere paar 100m een andere snelheid, die dan ook nog wijzigt met het tijdstip, daar word je helemaal gek van!

Dat dus, even de andere kant op kijken en je hebt een bord gemist.
 
Eigenlijk meestal zelfs op mijn fiets
In de bebouwde kom hou ik me wel redelijk aan de snelheid ( behalve op de 30 km zones , dat is gewoon een belachelijke snelheid

Zone 30 respecteer ik altijd! Vaak in de buurt van scholen, dus veel kinderen, veel fietsers enzovoorts...
Maar zoals hier al vaker gezegd, kan het op verschillende plaatsen sneller en tegelijk ook veiliger.
Maar wat mij betreft is de wet nog steeds de wet en daar houd ik me aan. Ik geniet van elke snelheid op de motor, ook 30km/u.
 
Gisteravond een frame weggebracht naar de straler in Hillegom.
Kon geen wijs uit hoe hard ik nu mocht rijden op de A4.
100, ok, oh wacht, het is na 19:00 uur..
Of toch niet, zie geen borden, oh, toch wel.
Terugweg idem, opeens was 100 ook na 19:00 de max.

Was erg verwarrend!
Nu kom ik soms drie keer per dag op de A4 ri Amsterdam v.v, maar dan begrensd op 83 k./h, dus kijk nooit naar de borden .

Het is mijn inziens een verdienmodel.

kom maar op met de discussie:+
 
Het is mijn inziens een verdienmodel.

kom maar op met de discussie:+

Natuurlijk is het een verdienmodel. Camera's dragen echt wel bij aan de veiligheid (hoewel ze ook onveiligheid creëren door middel van abrupt remmen en ongeduld) maar ze zorgen voor veel te veel geld in het laatje. Prestatieloos inkomen. Het feit dat er een volautomatisch bekeuringssysteem bestaat tussen camera's, trajectcontroles en de CJIB vertelt mij dat het faciliteren van een geldstroom naar de overheid het echte doel is. Ze noemen het veiligheid, maar dat is allang niet meer de belangrijkste reden. Gemotoriseerd verkeer wordt al meer dan genoeg uitgemolken door BPM, BTW, accijnzen, wegenbelasting, achterlijk dure verzekeringen, APK's, onderhoud, tolwegen en boetes daarbovenop.

Misschien moet ik naar ergens in Venezuela verhuizen ofzo om al deze onzin te ontsnappen.

Moet ik wel de Superduke inruilen voor een Adventure... -O-
 
Natuurlijk is het een verdienmodel.
Camera's dragen echt wel bij aan de veiligheid maar ze zorgen voor veel te veel geld in het laatje.

Misschien moet ik naar ergens in Venezuela verhuizen ofzo om al deze onzin te ontsnappen.
Laat me niet lachen met veiligheid op de A2 :X
Dat je op die vliegveld-brede baan maar 100 mag rijden. Al rijd je daar 200, dan doe je nog niemand kwaad!

Maar dat de woonwijken tegenwoordig tot in de berm van de snelweg worden gebouwd mogen we nu door herrie en uitstoot niet sneller dan 100.
Toen ik kleine jongen was bij mijn vader in de auto, was er tussen Lage Weide Utrecht en Amstelbrug Amsterdam nog alleen weiland.

Venezuela is mss niet het goede voorbeeld om te gaan wonen.
Vreten is er niet en voor medicijnen (die ikzelf NOOIT gebruik) moet je naar het buitenland.
 
Laat me niet lachen met veiligheid op de A2 :X
Dat je op die vliegveld-brede baan maar 100 mag rijden. Al rijd je daar 200, dan doe je nog niemand kwaad!

Maar dat de woonwijken tegenwoordig tot in de berm van de snelweg worden gebouwd mogen we nu door herrie en uitstoot niet sneller dan 100.
Toen ik kleine jongen was bij mijn vader in de auto, was er tussen Lage Weide Utrecht en Amstelbrug Amsterdam nog alleen weiland.

Venezuela is mss niet het goede voorbeeld om te gaan wonen.
Vreten is er niet en voor medicijnen (die ikzelf NOOIT gebruik) moet je naar het buitenland.

De A2 is een goed voorbeeld van kas spekken. Bij slecht overzichtelijke kruispunten op 80-wegen (waarbij de aankomstsnelheid dus ook 80 is) kunnen camera's wel de veiligheid bevorderen. Alleen al vanwege het ontmoedigen van gas bij geven om het gele licht nog te halen terwijl alles voorbij de 60 het onmogelijk maakt om een goeie inschatting te maken van links-rechtskomend verkeer op dit kruispunt. Ik haat camera's en snelheidscontroles net zoveel als iedere andere weggebruiker, maar op sommige locaties zal ik hun aanwezigheid volledig verdedigen.

Maarja, voor die enkele verstandig geplaatste camera, staan er tien op plekken dat niet anders bestempeld kan worden dan autootje pesten.

En ja, ik ben op de hoogte van het sociaal-politieke landschap in Venezuela :YY
 
Hilversum heeft een camera die het meest opbrengt van heel nederland,je kom je van de a27 met een lekker gangetje en je bent de klos
Nu hebben ze op het wegdek staan max 50 km misschien krijgt de camera dan meer rust
 
Hilversum heeft een camera die het meest opbrengt van heel nederland,je kom je van de a27 met een lekker gangetje en je bent de klos
Nu hebben ze op het wegdek staan max 50 km misschien krijgt de camera dan meer rust

Precies dat soort camera's behoren onthoofd te worden per slijptol.

Onverdedigbaar. Stond er een paar jaar geleden niet zo eentje bij het stoplicht in Den Haag de A12 afkomend? Of Wassenaar? In ieder geval werd je geflitst terwijl je afremt van 120 terug naar stilstand, en de camera was zo gepositioneerd dat je boven de 50 werd gepakt met gas los.

Dergelijke naai streken worden lang niet hard genoeg afgestraft door het volk. Waarom kost zoiets de minister van verkeer en waterstaat nooit de kop?
 
De A2 is een goed voorbeeld van kas spekken. Bij slecht overzichtelijke kruispunten op 80-wegen (waarbij de aankomstsnelheid dus ook 80 is) kunnen camera's wel de veiligheid bevorderen. Alleen al vanwege het ontmoedigen van gas bij geven om het gele licht nog te halen terwijl alles voorbij de 60 het onmogelijk maakt om een goeie inschatting te maken van links-rechtskomend verkeer op dit kruispunt. Ik haat camera's en snelheidscontroles net zoveel als iedere andere weggebruiker, maar op sommige locaties zal ik hun aanwezigheid volledig verdedigen.

Maarja, voor die enkele verstandig geplaatste camera, staan er tien op plekken dat niet anders bestempeld kan worden dan autootje pesten.

En ja, ik ben op de hoogte van het sociaal-politieke landschap in Venezuela :YY

Uitvoerige uitleg, maar wat heeft dat dan te maken met de A2 waar je je reply mee begint ?

Het probleem is niet dat jij die camera's op de ene plek wel zinnig vind en op die andere plek niet. Maar uiteindelijk is het niet meer dan een persoonlijke mening.
Er zijn nl ook mensen die de camera's op de snelweg wel nuttig vinden.
Waarom zou jij meer of minder gelijk hebben dan een ander ?

En zou heeft men de verkeersregels en infrastructuur net zo lang aangepast dat zelfs de grootste eikel zich veilig door het verkeer kan begeven.
Daar zijn de goede chauffeurs de dupe van, die moeten zich ook aan die regeltjes houden, al zouden ze beter kunnen.
Probleem word dus veroorzaakt doordat we 'iedereen' mobiel willen houden, ook al kunnen ze er niets van.

De verkeerswetgeving heeft geen privileges voor diegene die beter zouden kunnen....
 
Precies dat soort camera's behoren onthoofd te worden per slijptol.

Onverdedigbaar. Stond er een paar jaar geleden niet zo eentje bij het stoplicht in Den Haag de A12 afkomend? Of Wassenaar? In ieder geval werd je geflitst terwijl je afremt van 120 terug naar stilstand, en de camera was zo gepositioneerd dat je boven de 50 werd gepakt met gas los.

Dergelijke naai streken worden lang niet hard genoeg afgestraft door het volk. Waarom kost zoiets de minister van verkeer en waterstaat nooit de kop?

Er is exact vastgelegd op wat voor afstand er gecontroleerd mag worden. Het is dus niet zo dat men een bord 80 neerzet en 1 meter na het bord gaat controleren.
Al zegt de wet wel dat je vanaf dat punt je aan die 80km/u moet houden, je krijgt daar dus al het voordeel van de twijfel.

Als je dan alsnog gepakt word....dan heb je het gas niet losgelaten op het moment dat je zag dat er een andere limiet ging gelden, dan heb je gewoon te laat je gas losgelaten.

En uiteraard word een minster daar niet op afgerekend, juridisch klopt het gewoon allemaal. Dat jouw persoonlijke voorkeur anders ligt veranderd daar niets aan, maar meer dan jouw persoonlijke mening is t niet.

Ik begrijp best dat sommige dingen mensen niet goed uit komen, maar het is te makkelijk om daar altijd een ander de schuld van te geven.
 
De verkeerswetgeving heeft zeker wel privileges voor degenen waarvan ze nota bene zelf stelt dat ze het beter kunnen. De politie heeft die privileges namelijk.
En juist de politie is zo'n beetje de grootste brokkenmaker in het Nederlands verkeer. (lawine van smoesjes coming up in 3, 2, 1 ... _O- )

Er is niet één politiemedewerker die privé nooit een overtreding maakt; 'ze zijn ook maar mensen' is de verklaring.
Er is ook niet één politiemedewerker die zichzelf een bekeuring uitschrijft nadat hij vaststelt in overtreding te zijn.

Dat maakt elke politiemedewerker dus principieel onethisch, in mijn volstrekt onbescheiden mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan