Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hoe vaak rij jij te hard?

Wat Menso zegt, houdt steek.

(behalve wat communisme betreft, want een planeconomie en de theorie van de surpluswaarde van de arbeid heeft geen enkele relatie met het afkeuren van taalgebruik.
Verwar totalitarisme niet met communisme, een totalitaire regering kan net zo goed rechts of centristisch zijn. Voorbeelden:
- uiteraard Hitler onder wiens kapitalistische regering boeken en bepaalde soorten muziek zoals jazz werden verboden
- diverse religieus-rechtse, kapitalistische oostbloklanden waar initiatieven vandaan komen zoals 'Vegaburgers mogen geen burgers meer heten!' of 'Je mag niet zeggen dat homo's prima zijn, dat is propaganda!',
-of de monarchie van koning Bhumibol waarbij iedere vorm van majesteitsschennis streng wordt bestraft terwijl dat verder een gewone kapitalistische staat is.
- Of de diverse verder kapitalistische theocratieën in het midden oosten, waarbij je bepaalde dingen niet kan zeggen of tekenen
Dat sovjet-communistische landen wilden beheersen wat mensen zeiden, is niet inherent aan het kapitalisme danwel het communisme, maar aan iedere staat waarin de regering de volle controle wil houden. Tot zo ver wat politicologie


Overigens is het argument van de voorstanders van overkopelend 30km in de bebouwde kom, dat je alsnog zone 50 borden neer kan zetten. Op zich ook prima, maar het is natuurlijk de vraag of de gemeente dat ook echt gaat doen omdat dat extra werk en geld kost.

Mijn ervaring is dat op wegen waar je nu 50 mag, dat ook echt veilig 50 gereden kan worden. In 30km zones wisselt het een beetje, soms wissel ik continu tussen 15 en 30 vanwege uitritten van rechts. Soms is het overduidelijk dat je er gewoon 50 kan. Dan wisselt mijn snelheid + en - 15km/h. Dan is de zone zegmaar te groot gemaakt, en is een stuk 'ontsluitingsweg' nog 30 terwijl er geen uitritten van rechts of geparkeerde auto's meer zijn.

Er is hier ook een stuk dijkweg buiten de bebouwde kom, richting een nieuw stuk woonwijk, dat altijd 60 was. Daar hebben ze 30 van gemaakt en verkeersdrempels neergelegd. Tsja, ik ga netjes 30 rijden waar de woonwijk écht begint, maar daarvoor profiteer ik van de zachte vering van m'n SV. Dat soort dingen snap ik gewoon echt niet, waarom al 500m er voor 30km/h doen en niet gewoon 50-100m er voor. Dat is meer dan genoeg om af te kunnen remmen voor het hypothetische kind dat vanuit huis direct de straat op remt ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Is het bordje bebouwde kom/naam dorp erop, ook niet verplaatst?
Dat doet men vaak om van een hogere snelheid 50 of 30 te maken. En dan staan er een paar huizen aan weerszijden.

En ik snap die flauwekul ook niet, dat zie ik gewoon als een belediging, gas erop.
 

Regels worden ingesteld om het voor een zo groot mogelijke groep veilig te maken. Deze regels zijn er in eerste instantie alleen gekomen omdat te veel bestuurders niet zelf na kon denken en/ of aan het verkeer deel kon nemen.
Daarnaast heeft ook niet iedereen het vermogen om goed te anticiperen. (want ondanks de huidige regels gebeuren er nog ongelukken.)
Het verlagen van de snelheid in de bebouwde kom is op sommige plekken best logisch. Het is echter aan de gemeentes zelf om deze te interpreteren en toe te passen. (net zoals de gemeentes niets te zeggen hebben over de provinciale wegen die op hun gemeente aansluiten, ze kunnen enkel advies uitbrengen)

Als iedere gemeente nu gevraagd wordt om de snelheidsbeperkingen aan te passen op de dag van de week, stand van de zon, gladheid van de weg, hoeveelheid blad en mensen die er op dat moment zijn dan is dat best een uitdaging. Je kan het niet overlaten aan het denkvermogen van verkeersdeelnemers zelf. Dat station is al gepasseerd door het invoeren van verkeersregels.

Voor sommige mensen is de verscherping van de regels onbegrijpelijk (zie hierboven), voor sommige werkt het prima en voor een kleine groep zal het nog steeds niet voldoende zijn om zich ongeval vrij te verplaatsen.

De overheid kan het nooit voor iedereen goed doen. Er blijven altijd alu- hoedjes en communisme roepende gekkies rondlopen in Nederland.
 
Zoals ik het zie is het een feit dat mensen zelf dus niet meer na kunnen denken. Dit is mede veroorzaakt door de regering zelf omdat ze alles zelf in de hand willen houden en mensen geen verantwoordelijkheid meer meegeven. Ga alle regels maar na rond veiligheid op bouwwerken bv. (mijn werkgebied, de bouw). Er zijn zoveel regels dat men niet meer oplet omdat ze er van uit gaan dat het allemaal veilig is. Zodra er dus iets niet meer veilig is gebeuren er dus ongelukken omdat men niet nadenkt over het niet veilig zijn.
 
Nietes!...je mag niet zeggen dat er gevierendeeld wordt dat is in strijd met een of andere regel of punt in het burger wetboek conventie van Genève boek van Nostradamus artikel dinges paragraaf iets welke een of andere partij vast wel een keer een halve eeuw over vergaderd heeft.
Foei!! Beetje buiten de lijntjes denken wat denk je wel niet!, en nu braaf zijn en volgen ja!, gewoon 30 en die flinstonemobiel met 45 km plaat die je voorbij gaat en afsnijd moet je negeren, zei ik nou neger?..ach Racisme zit m niet in een naam,maar in de intentie en er was geen intentie tot belediging..t is maar hoe iemand het op pakt....hint.
Woord en geschrift tezamen met intentie en zinsverband laat veel ruimte voor eigen interpretatie waarbij de gemoedsrust van betrokkene direct invloed heeft op hetgeen hij denkt te lezen.

zo..das pas gewauwel
 
Ik krijg heel vaak het idee dat regels worden ingevoerd omdat sommige bestuurders hun naam op een bepaald iets willen drukken, of om hun eigen baan te verantwoorden..
 
Ik hou toch goed de regels in het oog. Heb wel een harde voet/hand maar sedert ik 10 jaar terug mijn rijbewijs kon herdoen ben ik veel liever en voorzichtiger geworden. Bij ons hier op de snelweg en wisselaars is het vaak te druk door massa's vrachtwagens om sneller te rijden, dus lekker rustig rijden zeker?
 
Voor mij is het vaak een afweging van ergens vlot willen zijn, hoeveelheid tijd om daar te komen, en de drukte op de weg.

Ja, als ik eerder vertrek kan het rustiger.
Maar veilig vlot doorrijden is het probleem niet.
Gaat er vooral om dat je goed inschat hoe de situatie is, en je daar op aanpast.

Rustiger aan doen is natuurlijk relaxter.
Maar tempo rijden is best fijn.

Dus ja, ik rijd vaak te snel.
Maar wel met beleid.
 
Ik rij eigenlijk altijd harder dan de maximumsnelheid, zeker nu met max 100 op de snelweg.
 
Bij mij in de straat is de maximum snelheid 30, maar zo snel rijden alleen de pakjeskoeriers. Die pakjes hoor je dan ook tegen het dak vliegen, zo steil zijn de verkeersdrempels.
 
Vroeger moest ik met rijlessen en het examen altijd +10 boven de max rijden.
Doorrijden en je aan het verkeer aanpassen, en meerijden met de gangbare snelheid.

3 maanden geleden werd ik van de weg gehaald door een agent in burger die ongeveer even oud was als mij.
En dat was niet zo wat ik zei enne.... En toen drong het schijnbaar door, en mocht ik verder rijden zonder boete
 
Nooit gehad, ik heb dat zelf moeten uitvinden.
Dan blijf je net uit de misère.
Maar als we het allemaal doen niet.
 
Als je een rijinstructeur hebt die je aanleert dat je over +60km zou moeten rijden..... dan houdt die politieagent daar vast ook rekening mee
 
Maar goed bij de meeste auto's is de afwijking zo'n 10 km te hoog dus bij 10 km te hard zit je precies goed of een pietsje te snel.
 
Als je een rijinstructeur hebt die je aanleert dat je over +60km zou moeten rijden..... dan houdt die politieagent daar vast ook rekening mee
De politieagent was even oud als mij, dus hij had dezelfde procedure doorlopen met het halen van zijn rijbewijs.
Tenminste, daar ging ik vanuit. Na een hoop gekraak in zijn bovenkamer veranderende hij zijn strategie, en zei dat ik mijn snelheid wat beter in de gaten moest houden.
Ik zei dat hij gelijk had, en volgens mij was hij onderweg naar huis met zijn zwarte VW Polo, dus daarna kon ik gaan. (Hij had wel zijn uniform aan).

En even daarvoor had ik de agent op dezelfde weg wel ingehaald, waar hij precies 80 reed.