Hoe zou jij reageren?

nicky

MF'er
4 jun 2003
85
0
rotterdam
Sinds anderhalf jaar heb ik mijn motorrijbewijs en sinds maart rijd ik dagelijks Rotterda-Den haag-Rotterdam.
Het volgende is voorgevallen. Ongeveer 3 weken geleden hebben we toch die verschrikkelijke regenbuien gehad?
Ik reed dus die middag met dat k..weer terug naar huis en vlak (500 m.) voor de fly-over richting Rotterdam voeg ik netjes tussen twee auto's. Meteen daarna neem ik wat gas terug om afstand te nemen van de voorganger. Heb ik afstand geschept, scheurt zo'n halfhoge Renault mij voorbij en zet hem voor mij neer. Op dat moment remmen de auto's voor hem en hij dus ook, op de rem, dus ik zie hem snel op me afkomen. Mijn reactie was, remmen |( |( |( !!!
Ik voelde mijn band (stuur of de hele voorkant) naar links slippen en dacht dat ik onderuit ging. Als reactie schoot mijn linkerbeen uit en raakte mijn voet even het asfalt en daardoor gingen mijn vingers van de rem. Hierdoor schoot de motor weer rechtvooruit. Tevens kwam ik door deze stunt op de linkerstrook, gelukkig werd ik op dat moment niet ingehaald.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een engeltje :} bij me had gehad, want het had anders kunnen aflopen.

Wat ik mij nu dus afvraag is of iemand van jullie ook zoiets heeft meegemaakt en hoe hebben jullie hierop gereageerd? Wat had ik anders kunnen doen?
 
ja heb zoiets meegemaakt, maar toen had ik ABS.
dus m'n engeltje was niet nodig.

voor dit soort dingen is VRO een goeie.
 
Heb niet precies meegemaakt, maar wel vergelijkbare situaties.
Als het ff zou kunnen had ik geprobeert om die Renault tot stilstand te krijgen en hem ff duidelijk gemaakt hoe ik erover dacht...
Ik ben wel vrij fel met dit soort dingen, dus...
 
hoe hebben jullie hierop gereageerd? Wat had ik anders kunnen doen?

Eerst heel boos zijn en zijn verklaring wel eens willen weten.
Verklaring niet goed moet ie n nieuwe spiegel gaan halen.
Heb een keer een meegemaakt dat de motor rijder voor me afgesneden
werd en toen was ik ook goed giftig ff naar die vent gereden hij had
een paar smoesjes maar het was een oudere man dus vind ik het weer
zielig om z'n spiegel te "demonteren".

mzzl'z Spank
 
12 jaar woonwerkverkeer gereden tussen Breda en Den Haag (de laatste negen jaar uitsluitend op de motor). Komt vaker voor kan ik je vertellen. De oplossing is al een keer genoemd: VRO of ander gevorderde cursus volgen. De situatie op het Kleinpolderplein is echter bijzonder complex, waarbij met name je vluchtwegen erg beperkt zijn. Ook heeft het aanbrengen van de mini-geluidschermpjes op de fly-overs als nadeel dat je de bocht (zeker die van Delft in de richting Gouda) niet goed kunt overzien: anticiperen op remmend verkeer is dus moeilijk. Al ontdekt dat op diverse flyovers daar de bochten 'verkeerd verkant' aangelegd zijn?? Met name de bocht vanuit Gouda in de richting van Delft op de linker rijstrook waar de rijbaan vanuit Rotterdam Centrum er bij komt is aardig.
Een schrikreactie zoals je been uitsteken is niet echt verstandig, maar daar ben je al achtergekomen. Kijken en blijven sturen, vooral kijken waar je er langs kunt. Kijk je naar de remmende auto voor je dan heb je al bij wijze van spreke 80% kans dat je hem ook gaat raken.
 
Hoe ik zou reageren is sterk afhankelijk van mijn schrikreactie, maar hoe ik graag zou willen reageren..........................als volgt.
De betreffende auto inhalen en vervolgens een handje knikkers opgooien, die gaan zo lekker stuiteren. FF kijken hoe zijn/haar reactie daarop is. })

Maar goed voorlopig is de realiteit nog steeds zo dat er van de motorrijder meer wordt verwacht dan van de koekblikkers, dus een cursus kan geen kwaad.
 
Klinkt dat je inderdaad een engeltje bij je had.
VRO cursus helpt waarschijnlijk veel, maar ja, je kan ook niet alles voorzien. :(
 
Ik had mazzel: zat tijdens de heftige buien nog op de zaak, was al aan het twijfelen wat ik ging doen en toen klaarde het een beetje op. Dus toch maar brommeren. En dan is het inderdaad lekker glad.

Ik had daarnaast ook de "mazzel" dat er zoveel ongelukken ware gebeurt dat alles compleet vasstond richting R'dam en iedereen wonder boven wonder een mooie strook overliet voor de motoren.... Was zelfs sneller thuis dan normaal.....

Maar inderdaad mazzel dat je op dat moment niet werd ingehaald, ik denk dat ik zelf niet anders gereageerd zou hebben... Moet dan ook nog VRO doen (staat op de planning voor volgend jaar)..

Ik rijd overigens ook sinds maart iedere dag bijna hetzelfde stuk: Krimpen - Delft Zuid - Krimpen. Lekker veel de middenstreepridder spelen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan