Je geeft nu toch min of meer toe dat een elektrische motorfiets een erg beperkt nut heeft.Binnenkort heb ik waarschijnlijk een nieuwe klus in het centrum van Utrecht, bij het CS. De snelste manier van reizen is: stuk motor tot ik een intercity kan pakken. Maar dan zit ik met mijn spullen; daar wil ik niet mee rondzeulen. Het idee is dus om die bij de motor achter te laten, min of meer secure in een afgesloten tas oid. Ik zeg min of meer, want natuurlijk is het nooit 100% veilig, maar OK.
Nu dus de vraag: hoe groot moet die tas zijn? Zero biedt met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan. Zijkoffers ga ik niet doen; ik wil smal blijven, die dingen nemen teveel ruimte in, en ze zijn ook nog eens veel te duur.
Dus: hoeveel liter opbergruimte moet ik hebben voor
- een textielen jas en broek
- motorlaarzen
- helm
Binnenkort heb ik waarschijnlijk een nieuwe klus in het centrum van Utrecht, bij het CS. De snelste manier van reizen is: stuk motor tot ik een intercity kan pakken. Maar dan zit ik met mijn spullen; daar wil ik niet mee rondzeulen. Het idee is dus om die bij de motor achter te laten, min of meer secure in een afgesloten tas oid. Ik zeg min of meer, want natuurlijk is het nooit 100% veilig, maar OK.
Nu dus de vraag: hoe groot moet die tas zijn? Zero biedt met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan. Zijkoffers ga ik niet doen; ik wil smal blijven, die dingen nemen teveel ruimte in, en ze zijn ook nog eens veel te duur.
Dus: hoeveel liter opbergruimte moet ik hebben voor
- een textielen jas en broek
- motorlaarzen
- helm
Ik zal het een keer uitproberen, maar volgens Google is het net iets langzamer, en de trajectcontrole geeft ook niet echt speling...Kan je niet gewoon het hele stuk met de motor? Ik heb vanuit Heemskerk ook een opdracht in 't centrum van Utrecht (vlakbij het station) gehad. Was binnen 50 minuten van deur tot deur. Vanuit Hoofddorp is 't volgens mij minder ver?
Het lijkt mij op regenachtige dagen iig niet lekker om je spullen buiten uit te moeten trekken.
Dat gezegd hebbende... ik heb een Bagster Spider achterop m'n fiets liggen. Die is 15-23L groot, maar zonder 'm te vergroten krijg ik m'n broek en eventueel m'n groooote winterhandschoenen daar prima bij (naast de laptop, lunchbox en wat zaken die gewoon handig zijn om mee te hebben zoals m'n zonnenbril...). Ik denk dat je met een grote topkoffer dus ook je Jas en helm wel kwijt kunt. Die jas kun je natuurlijk ook gewoon aanhouden. Is dan niet anders dan een 'normale' jas. Laarzen lijken me wel lastig (ik loop én rijd op kisten dus heb geen extra schoenen mee).
Nee de motor is niet de beperkende factor, +/- 50 km enkele reis red ik makkelijk. 't Is meer de afstand, de trajectcontrole op de A2 en kans op files.Je geeft nu toch min of meer toe dat een elektrische motorfiets een erg beperkt nut heeft.
On topic: in een 34 liter topkoffer past een helm en handschoenen. Voor het pak en de laarzen heb je nog twee zijkoffers nodig.
Is er op het station geen kluis te huur?
Binnenkort heb ik waarschijnlijk een nieuwe klus in het centrum van Utrecht, bij het CS. De snelste manier van reizen is: stuk motor tot ik een intercity kan pakken. Maar dan zit ik met mijn spullen; daar wil ik niet mee rondzeulen. Het idee is dus om die bij de motor achter te laten, min of meer secure in een afgesloten tas oid. Ik zeg min of meer, want natuurlijk is het nooit 100% veilig, maar OK.
Nu dus de vraag: hoe groot moet die tas zijn? Zero biedt met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan. Zijkoffers ga ik niet doen; ik wil smal blijven, die dingen nemen teveel ruimte in, en ze zijn ook nog eens veel te duur.
Dus: hoeveel liter opbergruimte moet ik hebben voor
- een textielen jas en broek
- motorlaarzen
- helm
Ik weet het niet hoor, heb je wel eens een nieuw gekocht motorpak vervoerd op de motor? Dat neemt best veel ruimte in. En dan nog een helm, handschoenen en laarzen erbij...Beetje ruime topkoffer en flinke rugtas, zou de klus moeten kunnen klaren