Hoeveel versnellingen heeft jouw motor?

hoeveel versnellingen heeft jouw motor?

  • 1 of meer

    Stemmen: 8 2,5%
  • 2

    Stemmen: 5 1,5%
  • 3

    Stemmen: 1 0,3%
  • 4

    Stemmen: 5 1,5%
  • 5

    Stemmen: 61 18,8%
  • 6

    Stemmen: 216 66,5%
  • 7

    Stemmen: 4 1,2%
  • 8

    Stemmen: 4 1,2%
  • 9 of meer

    Stemmen: 14 4,3%
  • ik heb een automaat

    Stemmen: 7 2,2%

  • Totaal aantal stemmers
    325
normaal gesproken heb ik er 6 op mn gsx600F.

Ik rij nu een tijdje op de rsv mille van mn broer, die heeft er ook 6, maar wel HEEEEEELE GROTE :9
 
Ik heb meer dan 9 versnellingen... op een mooie rit wil ik zomaar wel eens 30x versnellen of zelfs vaker!
 
Een zonder (directe aandrijving uit 1912)
Een met twee koppelingen maar geen versnellingen
Twee met 3 versnellingen
Een met 4 versnellingen
En een met 6 versnellingen

Zat versnellingen dus...
 
}) })


In mijn begin periode van mijn motor carriere hadden alle motors 4 versnellingen, echter al gauw gevolgd door 5. Toen ik de BMW R 1150 R kocht en hoorde dat ie 6 versnellingen heeft meende ik dat dat toch wel tamelijk uniek was, een motor met 6 versnellingen. Nu weet ik dus dat het gros van de motoren 6 versnellingen heeft.

Maar heb je er ook wat aan, zoveel versnellingen. Ik wel, ik rij zijspan en "stuur" dus veel door gas te geven (en dicht te draaien) ipv met het stuur en met het gewicht van het lichaam te verplaatsen. En dan zijn die 6 versnelingen fjn om net op dat toerental te gaan zitten waarop ie dat op dat momennt, met die snelheid en dat soort bochten voor je, het lekkerste doet.

Of je als solo motor 6 versnellingen nodig hebt? Misschien als je een motor hebt die de 260 of meer haalt, anders zou ik het niet weten.

Maar ik blijf erbij: ik wil graag een van die 6 voor-uit versnellingen ruilen voor 1 (een) achter uit rj versnelling

:Y :] :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan