Honda ADV 350

Ik heb vandaag mijn Givi verhoogde ruit binnen gekregen (de ontwerpafdeling moest ontslagen worden volgens sommige forum leden, zo lelijk vonden ze het ruitje 😂)
Ik heb hem uiteraard gelijk gemonteerd en natuurlijk direct een stukje rijden, de hoogste stand is zelfs voor mijn 1.90m te hoog (is ook duidelijk te hoog in verhouding, niet mooi) de een na hoogste stand is perfect voor m'n lengte, ik hoor de uitlaat weer i.p.v wind gebulder en kan gewoon makkelijk 80km/u rijden met mijn vizier open.
Ik ben er blij mee, vind een beetje comfort wel prettig.
 
Ik heb vandaag mijn Givi verhoogde ruit binnen gekregen (de ontwerpafdeling moest ontslagen worden volgens sommige forum leden, zo lelijk vonden ze het ruitje 😂)
Ik heb hem uiteraard gelijk gemonteerd en natuurlijk direct een stukje rijden, de hoogste stand is zelfs voor mijn 1.90m te hoog (is ook duidelijk te hoog in verhouding, niet mooi) de een na hoogste stand is perfect voor m'n lengte, ik hoor de uitlaat weer i.p.v wind gebulder en kan gewoon makkelijk 80km/u rijden met mijn vizier open.
Ik ben er blij mee, vind een beetje comfort wel prettig.
Kun je alle standen gebruiken ivm de uitslag stuur
 
Ik heb m'n stuur een beetje omhoog gezet i.v.m. mijn lengte, nu raken de spiegels alleen op de laagste stand het ruitje , daarboven gaat alles goed.
In de standaard stuur afstelling gaat het in alle standen goed.
Oke daar valt mee te leven toch,zolang t niet gevaarlijk is.
Wil er ook nog wel iets anders ophebben,maar wacht totdat puig met iets komt.
Had ik op de xmax ook,was perfect.
Heb zelf mijn stuur ook wat versteld naar voren ivm mijn lengte,zit nu goed
 
Iemand eigenlijk al een andere adv350 rijder tegengekomen op de weg.
Kijk altyd wel,maar .........
Weet er iemand hoeveel er eigenlijk rondrijden in nederland
 
Nog geen ADV 350 gezien. Motorzaken zijn verspreid over Nederland. Mogelijk hebben ze maar 1 of 2 ADV's per zaak verkocht.
 
Effe een vraagje . Waar wassen jullie de matte lak mee ? Heb hier 2 matte gebakjes die wel eens gepoetst/gewassen mogen worden 😇😇
 

Bijlagen

  • 20220312_154744.jpg
    20220312_154744.jpg
    330,3 KB · Weergaven: 45
Effe een vraagje . Waar wassen jullie de matte lak mee ? Heb hier 2 matte gebakjes die wel eens gepoetst/gewassen mogen worden 😇😇
Ik was mijn matgrijze Vespa gewoon met lauwwarm water. Mijn ADV met autoshampoo Je kunt ook een sutoshampoo gebruiken maar ik zou oppassen want er mag géén was inzitten. Er zijn ook produkten op de markt speciaal voor matte lakken.
 
Effe een vraagje . Waar wassen jullie de matte lak mee ? Heb hier 2 matte gebakjes die wel eens gepoetst/gewassen mogen worden 😇😇

Mooie matte gebakjes hoor! Vind ze echt héél erg goed samen gaan die twee. :Y

Gisteren net de ADV een wasbeurt gegeven daar hij helemaal volhing met dode insecten, pollen en andere natuurgein. Ik doe het momenteel zo:
  • Natspuiten met de tuinslang
  • Natte (lauwe) doek op het ruitje om het vuil te laten losweken, eventueel herhalen voor andere oppervlakken die extra gortig zijn.
  • Emmer met (lauw)warm water vullen, washandschoen er in en zachtjes over alle oppervlakken gaan
  • Eventueel (tweede) emmer met (auto)shampoo voor de velgen en alles wat geen carrosserie is. Lukt prima met enkel water tot dusver maar misschien handig als hij volhangt met modder.
  • (Eventueel nog eens met de tuinslang erover indien gewenst)
  • Daarna hele motor afdrogen met een geschikte doek
  • Klaar! En ja, geen enkele shampoo of ander product tot nu toe. Als je toch graag shampoo gebruikt dan is er vast wel iets te vinden voor matte afwerkingen.
  • Ik werkte gisteren af met de matte was van Putoline. Deze komt in een aerosol van 500ml en is makkelijk te gebruiken. Gewoon sprayen op de gewenste oppervlakken en lekker uitwrijven met een microvezeldoek. Ruikt best goed en ik vind dat dit product de matte verf eer aan doet. Je kan deze spray ook gebruiken als hij niet vuil is maar er naar jouw mening toch te veel vingerafdrukken o.i.d. te zien zijn op de matte lak.
Zo stond hij er vanochtend bij alvorens naar het werk te vertrekken. Geen al te beste foto maar het geeft toch een algemeen beeld. 😉

20220502_071344.jpg
 
Ik maak gebruik van de Vulcanet doekjes om de matte lak tussendoor regelmatig schoon te maken. Voor de grote wasbeurt eerst goed afspuiten met de tuinslang en dan met alleen water en zachte doek napoetsen. Hardnekkig vuil weer met een Vulcanet doekje verwijderen.
 
  • Ik werkte gisteren af met de matte was van Putoline. Deze komt in een aerosol van 500ml en is makkelijk te gebruiken. Gewoon sprayen op de gewenste oppervlakken en lekker uitwrijven met een microvezeldoek. Ruikt best goed en ik vind dat dit product de matte verf eer aan doet. Je kan deze spray ook gebruiken als hij niet vuil is maar er naar jouw mening toch te veel vingerafdrukken o.i.d. te zien zijn op de matte lak.

Bekijk bijlage 1756091

Gebruik ik ook, prima spul.

Voorbeeld:
 
Vandaag dus de 1000km beurt uit laten voeren,maar nu is er 10w40 ingegaan ipv 10w30 zoals in t boekje staat.
Heb t nagevraagd,maar gebruiken hun ook altyd voor de forza,zelfde blok toch.
Kan dit kwaad volgens jullie.
 
In de handleiding van motorfietsen in Noord-Europa staat vaak 10W30, toch adviseren we in Nederland 10W40, waarom?
10W40 is vrijwel gelijk aan 10W30 met dat verschil dat het bij 10°C hogere buitentemperaturen nog steeds dezelfde dikte houdt. Daardoor dus beter geschikt voor onze zomers.
Wijk verder niet af van de geadviseerde viscositeit. Te dikke of te dunne olie is schadelijk voor je motor.

 
Vandaag dus de 1000km beurt uit laten voeren,maar nu is er 10w40 ingegaan ipv 10w30 zoals in t boekje staat.
Heb t nagevraagd,maar gebruiken hun ook altyd voor de forza,zelfde blok toch.
Kan dit kwaad volgens jullie.
Geen probleem. Vorig jaar heeft mijn Forza ook 10w40 gekregen bij de oliewissels. Dat zit ook in de transmissiebak maar dat heb ik vervangen door transmissie-olie 75w90.
 
Waarom heb je de transmissie olie vervangen door iets anders.
Honda en andere Japanse merken schrijven tegenwoordig motorolie voor in de transmissie. Bij eerdere scootermodellen, ik meen in de SH serie, waren er problemen met de transmissie en de eigenaren waren van mening dat de motorolie de oorzaak was. Ik vond de transmissie van mijn Forza ook wat luidruchtig en ik er toen transmissie-olie in gedaan. De transmissie was daarna een stuk rustiger maar het kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten.
 
Honda en andere Japanse merken schrijven tegenwoordig motorolie voor in de transmissie. Bij eerdere scootermodellen, ik meen in de SH serie, waren er problemen met de transmissie en de eigenaren waren van mening dat de motorolie de oorzaak was. Ik vond de transmissie van mijn Forza ook wat luidruchtig en ik er toen transmissie-olie in gedaan. De transmissie was daarna een stuk rustiger maar het kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten.
Oke,duidelijk.
Is mischien wel iets om even in de gaten te houden voor mij.
Mischien dat t er bij de adv350 al gebruikt wordt.
Weet iemand dat toevallig.
Hoe oud is jouw forza en kmstand inmiddels
 
Oke,duidelijk.
Is mischien wel iets om even in de gaten te houden voor mij.
Mischien dat t er bij de adv350 al gebruikt wordt.
Weet iemand dat toevallig.
Hoe oud is jouw forza en kmstand inmiddels
Ik heb de Forza op 16 maart ingeruild met 6.000 km op de teller voor een ADV 350. Bij de 1.000 beurt gaat er weer transmissie- olie in de bak.
 
voor de liefhebbers gezocht er staat een adv 350 te koop bij Tom Serneels Westerloo Belgie
 
Terug
Bovenaan Onderaan