Dank voor jullie reacties! De automaat heeft mij in de auto al overtuigd (de DSG) en met wat flippers op het stuur rijdt dat gewoon prima. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit bij de AT ook zo (en zelfs beter) is en jullie ervaringen en de filmpjes die ik intussen op YT heb gezien, hebben me doen besluiten om de DCT in ieder geval niet uit de weg te gaan. Ik wacht tot ik de juiste AT tegenkom, hopelijk met DCT, maar mocht het een gewone versie zijn, dan is dat ook ok.
Overigens ben ik ook eens voorzichtig aan het kijken om een AT uit Duitsland te halen, hoewel dat momenteel natuurlijk lastig is qua Corona. Liefst niet te ver, dus max. 100 km rondom Aachen ofzo.
De prijzen liggen wat lager daar, ook voor de DCT uitvoering. Ik weet dat er BPM bijkomt, maar een hele nette 2017, 1e eigenaar met 9k km op de teller komt op EUR 9800,- (vraagprijs, kan vast nog wel wat af). Rest-BPM bedraagt een kleine ca. EUR 800,-. Als je hem na de winter invoert
Overigens ben ik ook eens voorzichtig aan het kijken om een AT uit Duitsland te halen, hoewel dat momenteel natuurlijk lastig is qua Corona. Liefst niet te ver, dus max. 100 km rondom Aachen ofzo.
De prijzen liggen wat lager daar, ook voor de DCT uitvoering. Ik weet dat er BPM bijkomt, maar een hele nette 2017, 1e eigenaar met 9k km op de teller komt op EUR 9800,- (vraagprijs, kan vast nog wel wat af). Rest-BPM bedraagt een kleine ca. EUR 800,-. Als je hem na de winter invoert